כיום, המלל הוא הכוח שמניע כיום את האינטרנט. רוב זרימת התנועה ברשת זורמת על פי תוכן. מנועי החיפוש הרציניים ובמיוחד "גוגל" מנתחים את תוכן האתרים ומדרגים אותם על פי מאפינים הנלקחים מתוכן האתר. בעלי אתרים שברצונם ליצור תנועה לאתר שלהם צריכים לייחס חשיבות לנושא התוכן באתר ולהתאים אותו לגוגל ושאר מנועי החיפוש. יש להבדיל בין כתיבת תוכן למאמר בעיתון או לספר ובין כתיבת תוכן להשגת מטרות הקידום באינטרנט. לשם כך, יש חשיבות לנסיון, כתיבה נכונה וצורת חשיבה התואמת את נושא הקידום האורגני.
תוכן כפרמטר לקידום אתרים
בעבר, מנועי החיפוש ניתחו אתרים על פי תגים מיוחדים שנועדו לנושא זה והוזנו על ידי מקימי האתר. תגים אלו נקראים תגי "מאטה". כיום, יותר ויותר מנועי חיפוש חשובים לא מיחסים חשיבות למתגים אלו ומנתחים את האתר על פי התוכן שבו. גם "גוגל" יצאו לאחרונה בהכרזה ששהם לא מייחסים יותר חשיבות לתגים אלו. זאת משום שמנהלי אתרים רבים הזינו תגים אלו במילות מפתח לא ממש רלוונטיות לאתר בכדי למשוך אנשים לאתרים שלהם.
מנוע חיפוש מבקר את האתר על ידי תוכנה שנקראת זחל. לתוכנה זו אפשרות לסרוק את האתר ולנתח את התוכן שבו על ידי חישוב מספר רב של פרמטרים ובכך קובעת את הציון של האתר בתוצאות החיפוש. דרוג האתר מתבצע בייחס לתגי מפתח. למשל אתר שידורג גבוה בתג "סדנת מודעות" לא בהכרח יהיה מדורג גבוה בתג "מודעות עצמית".
פרמטרים בתוכן
יש הרבה פרמטרים בתוכן הקובעים את דרוגו ושייכותו של האתר והם מתיחסים לתגי מפתח. למשל, כמות התוכן, כמה פעמים תג המפתח מופיע בתוכן ובאיזו צפיפות בייחס לכמות, כמה פעמים תגי המפתח מופיעים בצורה מודגשת, כמה קישורים יש עם תגי המפתח, כמה תמונות עם תגי המפתח ועוד הרבה פרמטרים כאלו. יש השפעה אפילו לשמות הקבצים בכתובת העמוד ולשמות קבצי התמונות ואפילו לשם הדומיין עצמו. זוהי רשימה חלקית בלבד של הפרמטרים הנחשבים בניתוח התוכן.
מהי אופטימיזצייה
לכן, מקימי אתרים מקצועיים מקימים את דפי האתר עם תכנים המותאמים לפרמטרים הקובעים. ההתאמה לגוגל בפרט ולשאר מנועי החיפוש בכלל נקראת אופטימיזצייה.
הרבה מקדמי אתרים טועים בכך שהם עושים אופטימיזציית יתר לאתר. גוגל מחשיבה דבר זה לספאם וזה עלול להוריד את דרוג האתר. למעשה, מנועי החיפוש אינם אוהבים את העובדה שמנסים לעשות מניפולציות בכדי לשלוט בדרוג ובתוצאות החיפוש. לכן, יש קו דק בין אופטימיזצייה ובין ספאם וכדאי להיזהר מענין זה. שיטות אופטימיזצייה וקידום לגיטימיות נקראות "כובע לבן" ושיטות פסולות נקראות "כובע שחור". השימוש בשיטת "כובע שחור" יכולות לגרום לנזקים בטווח הארוך ואין להשתמש בהם.
איך לכתוב תוכן לאתר
בתור התחלה יש לזכור לא להגזים. ולאחר שאמרנו זאת...
אופטימיזצייה לדף אינטרנט מתייחסת לתגי מפתח. למשל: "מודעות עצמית". ובכן, רצוי מאוד שתג זה יופיע במספר פרמטרים עיקרי בתוכן.
- בכותרת דף הדפדפן
- בכותרת הדף עצמו בתג H1
- בתג "מאטה" מילות מפתח
- בתג "מאטה" תיאור
- מספר פעמים בתוכן
- כקישורים בעמוד כשכותרת הקישור הוא התג "מודעות עצמית"
- כתיאור בתמונה
- כמודגש
ישנם עוד פרמטרים אבל רשימה זו היא העיקרית ובהחלט מספקת.
נכון שציינו שגוגל לא מתייחס לתגי מאטה. אבל בכל זאת גוגל אינו מנוע החיפוש היחידי ברשת (אם כי בהחלט העיקרי ביותר) לכן מומלץ בכל זאת להשתמש בתגים אלו.וחוץ מזה, זה לא מזיק.
בנוסף, יש לשמור על צפיפות נכונה ולא מוגזמת של תגי המפתח בתוכן. כלומר שתג המפתח יופיע בין 3% ל 4% מכלל התוכן.
הערה: אם אין באפשרותכם זמן או אפשרות לבצע אופטימיזצייה לאתר שלכם, עדיף שתכתבו תכנים בצורה הכי טבעית שאפשר. כי גם תוכן שנכתב בצורה טבעית מותאם עם תגי המפתח המתאימים באופן טבעי לחלוטין. העיקר הוא להוסיף ולחדש את האתר בתכנים איכותיים העוסקים בנושא האתר.
לסיכום: אופטימיזצייה של עמוד לא מספיקה בפני עצמה לקידום האתר. אבל במידה והיא באה בשילוב של פעולות קידום נוספות אז התוצאות יכולות להפתיע. חוץ מזה שניתן לכוון את סוג הגולשים ואיכותם על פי תגי המפתח אותם אנו מתאימים בתוכן. שימו לב! שימוש בשיטות "כובע שחור" (שיטות לא מקובלות) יכולות לגרום נזק רציני בטווח הארוך.