ברצוני לדבר איתכם הפעם על נושא שכולם צפו באתרים אחרים, מכירים, שמעו מאיפשהו אבל לא ממש היתייחסו אליו - מה שנקרא אלמנט "ההמלצות" באתר שלך. אלמנט זה תומך בשיווק העסק ובמידה ומיישמים אותו באופן הנכון, ברגעהנכון ובמקום הנכון, יש ביכולתו לעשות הבדל ענק בתוצאה ובכמות הפניותמהאתר.
ההמלצה שלי לקרוא פוסט זה בעיון. יכול להיות שאת האלמנטהזה חיפשת בכדי להגיע לתוצאות משמעותיות. פניות איכותיות ולקוחות חדשיםבאופן שוטף מהאתר שלך.
הבעיה...
כיום כשהשוק רווי בהצעות, מתחרים,אתרי אינטרנט שמציעים עולם ומלואו יש בעיה של אמון בקרב קהל הצרכניםההגולשים באינטרנט. חוץ מזה, חלקם התאכזבו קשות מאתרים ועסקים שהבטיחו ולא קיימו (לצערנו יש גם כאלה).
המוצר שלנו הוא ייחודי ואיכותיועשינו עבודת שיווק נהדרת. האתר שלנו עומד בכל הקריטריונים הנדרשים להצלחה שיווקית. הצלחנו ליצור תעבורה של כניסות איכותיות לאתר שלנו. ו ..? עדיין קיים מחסום של אמון בין האתר שלנו לבין הגולש.
מחקרים איכותיים הראו שלוקח לגולש ממוצע להיכנס לאתר שוב ושוב עד שהואמחליט לבצע רכישה. לעיתים אפילו עשרות פעמים. מדובר בגולש ששרוצה לבצע אתהפעולה אבל מהסס משום שאין לו אמון. תופעה זו גורמת לכמות אדירה של לקוחות פוטנציאלים מפוספסים שלרוב לא יגלשו שוב לאתר ולכן לא תהיה לנו עוד הזדמנות לדבר איתם ולשכנע אותם באמיתות ובאיכות המוצר או השרות שלנו.
אלמנט ה"המלצות" אחמנט של אמון ושכנוע
המלצות שלצד שלישי ובמקרים מסויימים גם יצירת פורום באתר של שאלות נפוצות, במידה ומיושמים נכונה , יהיו כלי משמעותי מאוד לפתרון בעיית האמון והשכנוע הסופי. אנשים אוהבים להפיק תועלת מנסיונם שלאחרים (להתגלח על הזקן..).
כמובן שיש חשיבות קריטית לאמינות ההמלצות.היו מקרים באתרים אותם קדמנו, שהוספת אלמנט זה שילשה את כמות הפניותהאיכותיות והלקוחות החדשים לבית העסק.
יישום נכון של אלמנט ההמלצות
1. מיקום – חשוב לשים לב למיקום המודול בדף. ההמלצות צריכות להיות מורכבות ממודול המציג תקציר של מספר המלצות מרשימות בלבד כאשר לכל תקציר יש קישור להמלצה המלאה. כדאי לשים את המודול במקום הנכון בעמוד, מקום בו נמצא הגולש אשר מתעניין במוצר שלנו אך עדיין בשלב שבו הגולש עדיין לא בטוח לגבי רכישת המוצר. דווקא במצב זה ההמלצות מסוגלות לעשות את העבודה ולשכנע את הגולש לרכוש את המוצר.
2. אמינות – המלצה שאינה אמינה תבצע פעולה הפוכה. ישנם לא מעט מקרים בהם אנו רואים באתרי אינטרנט המלצות שדי ברור שהם פרי דמיונו שלבעל האתר. המלצות אלו מתאפיינות הרבה פעמים בהגזמת יתר. הדרך הנכונה ביותר ליצור המלצות אמינות היא להשיג לבקש מלקוחות אמיתיים להמליץ. אם ניתן לצרף תמונת הממליץ, עדיף (בתנאי שמקבלים רשות). במקרים רבים כשאני מבקש מלקוחותילארגן המלצות לשילוב באתר שלהם, אני נתקל בתגובה שמדובר בעבודה קשהובעיתית.
ובכן, תתפלאו! לקוחות אוהבים שמבקשים מהם טובות כאלו וברובהמקרים הם ישמחו לעזור. גם הרווחתם המלצה אמינה וגם יצרתם דרך נוספת לתקשרעם הלקוחות ולשאול לשלומם.
3. שאלות נפוצות – זהו אלמנט אשר פועל כמו להמלצות ויכול לשמש כגיבוי. גולש שנמצא באתר והמוצר סיקרן אותו אבל הוא בספק, יקבל חיזוקמההמלצות משם יפנה לשאלות הנפוצות שכבר נשאלו על ידי אחרים ויקבל תשובות. כמו כן, משאלות אלו הוא יוכל להתרשם במורה טובה לגבי טיב המוצר ואיכות השרות.
ישנה חשיבות רבה לאמינות השאלות והתשובות והצורה הנכונה להשיגשאלות אמינות היא להשתמש בשאלות אמיתיות שנשאלו על ידי לקוחות העסק שלך.
זכור, אתר אינטרנט יכול להיות כלי שיווקי בלתי רגיל ולספק לכם לך לקוחותחדשים ובאופן שוטף. כל שעליך לעשות הוא לתת את תשומת הלב הראויה לאתר והתוצאות לא יאחרו להגיע...