זו שאלה מסובכת אך פופולרית של מודעות פייסבוק – יש כל כך הרבה משתנים במשחק. בהתאם למצב שלך, עלות המודעות שלך בפייסבוק יכולה להיות עד ₪10 לכל קליק, או עד 70 סנט בלבד. אז איך אתה יכול לקבל מושג כמה עולה פרסום בפייסבוק לפני שאתה צולל פנימה? במאמר זה, נריץ כמה מדדים בתעשייה, על האופן שבו מודעות פייסבוק עובדות, המשתנים העיקריים שמשפיעים על חיובים ואסטרטגיות להפחתת עלויות הפרסום שלך בפייסבוק.
כמה עולות מודעות פייסבוק ב-2021?
מבט על מחקרים קיימים מגלה כי עלות מודעת פייסבוק עבור רוב התעשיות היא איפשהו בין ₪0.50 ל ₪2.00 לכל קליק.
העלות הממוצעת ללחצים למודעות פייסבוק בכל התעשיות היא ₪1.72.
עם זאת, זה בהחלט ממוצע מוטה הודות לכמה אנומליות.
לדוגמה, לתעשיות הפיננסים והביטוח יש את עלות הפרסום הממוצעת הגבוהה ביותר בפייסבוק ב-3.77 ש"ח לקליק.
למרבה המזל, לא לכל התעשיות יש ממוצע כל כך גבוה.
הלבשה (₪0.45 לקליק), נסיעות ואירוח (₪0.63) וקמעונאות (₪0.70) יש את עלויות הפרסום הזולות ביותר בפייסבוק.
איך עובדת מערכת המודעות של פייסבוק
בואו נריץ סקירה מהירה של מערכת המודעות של פייסבוק ביחס לעלויות.
קודם כל:
מודעות פייסבוק עובדות במכירה פומבית
אם פייסבוק הפציצה משתמשים במודעות, סביר להניח שהם ישתמשו באתר המדיה החברתית בתדירות נמוכה יותר - לא טוב.
אז פייסבוק מגבילה את מספר הפרסומות שכל משתמש רואה.
במילים אחרות, יש רק כל כך הרבה שטח מודעות זמין ויש הרבה אנשים שרוצים להשתמש בו כדי להגדיל עסק.
לכן אתה לא יכול פשוט להירשם ולרכוש מיקום מודעות בפייסבוק.
במקום זאת, מפרסמים חייבים להציע מחיר אחד נגד השני כדי להבטיח מיקום פרסום. במילים הפשוטות ביותר, מי שמציע את ההצעה הגבוהה ביותר זוכה להציג את המודעה שלו.
יש לך תחרות.
כשאתה משתמש בפרסום בפייסבוק, אתה לא מתחרה רק על שטח מודעות מול המתחרים העסקיים שלך. אתה גם מתחרה נגד כל מי שרוצה להגיע לשוק יעד דומה.
לדוגמה, נניח שאתה מוכר מוצרי בגדי נשים למילניאלס צעירים ומודעים לבריאות באמריקה.
בתרחיש זה, אתה לא רק להיות מתחרה נגד מותגי הלבשה אחרים.
אתם גם תתחרו במותגי איפור ללא כימיקלים, חדרי כושר מקומיים שמנסים למכור חברויות, מאמנים תזונתיים שמקדמים תוכניות דיאטה, וכל עסק אחר עם אותם לקוחות יעד.
שני דברים שמגדירים את עלות המודעות שלך בפייסבוק
למרות שיש אינספור משתנים במשחק, יש שתי דרכים בטוחות להגדיר את עלות הפרסום שלך בפייסבוק: ההצעה שלך והתקציב שלך.
התקציב שלך הוא סכום הכסף הכולל שאתה שמח להוציא על סדרת מודעות או קמפיין אחת.
יתר על כן, פייסבוק מספקת שני סוגי תקציב:
- תקציב יומי: זהו הסכום הממוצע שאתה מוכן להוציא על קמפיין בכל יום.
- תקציב כולל: זהו הסכום שאתה מוכן להוציא במהלך הקמפיין כולו.
8 אסטרטגיות להפחתת עלות המודעות שלך בפייסבוק
כעת, כשתבין את הגורמים המרכזיים במשחק, בוא נראה כיצד תוכל להפחית את עלות השיווק בפייסבוק.
אמנם ישנם גורמים רבים מחוץ לשליטתך, אך שמונה אסטרטגיות אלה בטוח יעזרו לך לקבל תשואה גבוהה יותר על ההשקעה (ROI).
הראשון:
1. מבחן פיצול
בדיקה מפוצלת היא תהליך של הפעלת אותו קמפיין מודעות פעמיים עם שינוי קטן כדי לבדוק את הביצועים.
בדיקות פיצול עוזרות לך לשפר ללא הרף את המודעות שלך כדי שיתפקדו טוב יותר. פעולה זו תפחית את עלויות הפרסום שלך בפייסבוק על ידי שיפור ההחזר על ההשקעה שלך.
יותר מדי מפרסמים יוצרים קמפיין פרסום נהדר בפייסבוק וממשיך הלאה.
עסקים מסוימים הצליחו להפחית את עלויות הפרסום שלהם בפייסבוק ב-96% רק על ידי שינוי העותק! במילים אחרות, אין באמת דרך לדעת מה עובד הכי טוב עד שאתה מנסה את זה.
משמעות הדבר היא שהם מפצלים את התמונה כדי לראות איזו מהן מבצעת את הביצועים הטובים ביותר.2. התמקדו במטרה אחת בכל פעם
כשאתה הולך ליצור מודעת פייסבוק, הדבר הראשון שתצטרך לעשות הוא לבחור מטרה.
לא משנה מה תבחר, ודא שכל קמפיין המודעות שלך עולה בקנה אחד עם המטרה שלך.
ניסיון לשלב שתי מטרות למודעה אחת לא יכניס לך יותר עבור הכסף שלך. למעשה, זה כמעט בוודאות יגדיל את עלויות הפרסום שלך בפייסבוק.
למה?
לכל מטרה יש פונקציה שונה והיא דורשת העברת הודעות, קהלי יעד, העתקה ותמונות שונים.
אתה צריך לשמור על המודעות שלך ממוקדות בלייזר.
כאשר אתה מתמקד במטרה אחת בכל פעם, באפשרותך להבטיח שהתמונה, ההעתקה, הקהל והשיחה לפעולה שלך יפגעו במקום וימירו.
אם אתה רוצה להתמקד ביותר ממטרה אחת, צור קמפיינים ומודעות מרובים.
בסופו של דבר, זה יפחית את עלויות הפרסום שלך בפייסבוק.
3. לשמור על ציון רלוונטיות גבוה
ציון הרלוונטיות חושף עד כמה המודעה מהדהדה בקהל היעד שלך.
ציון רלוונטיות גבוה פירושו שהמודעה שלך מקבלת משוב חיובי ורמות בריאות של מעורבות, קליקים והמרות.
מודעות עם ניקוד גבוה יורידו את עלות המודעות שלך בפייסבוק.
המפתח כאן הוא פשוט ליצור מודעות נהדרות שמהדהדות עם קהל היעד שלך.
4. לפקוח עין על תדירות
פייסבוק משיגה כל מודעה ב"תדירות". מדד זה מדריך אותך באיזו תדירות אותו משתמש ראה את המודעה שלך.
אם אותם אנשים רואים את המודעה שלך מספר פעמים, מתרחש אחד משני דברים:
- אתה לא מגיע לאנשים חדשים
- האנשים שאתה מגיע אליהם ממשיכים לראות את המודעות שלך אך אינם ממירים
ככל שתדירותך גבוהה יותר, כך תקבל פחות מעורבות, קליקים והמרות. כתוצאה מכך, עלויות הפרסום שלך בפייסבוק יגדלו.
זה נכון שאנשים מסוימים יצטרכו לראות את המודעות שלך כמה פעמים לפני שהם לוחצים וממירים. עם זאת, קונים מעוניינים בדרך כלל רק צריך לראות את זה פעם או פעמיים.
אז כוון לשמור על תדירות המודעות שלך עד שלוש ומטה.
אם ציון התדר שלך גבוה מדי, עצור, התאם או סיים את הקמפיין.
5. שמרו על מודעות טריות
אתה צריך לעדכן את המודעות וליצור מודעות חדשות באופן קבוע.
מלבד לעזור לשמור על ציונים בתדר נמוך, זה פשוט אימון טוב. לא משנה כמה גדול הקמפיין שלך, סביר להניח שהוא יאבד את השפעתו בסופו של דבר.
עם זאת, זה לא אומר שאתה צריך להתחיל מאפס בכל פעם.
באפשרותך לשמור את אותו קהל, אך לשנות את ההצעה, התמונה וההעתקה שלך. יתר על כן, קח את הלקחים שלמדת מבדיקות מפוצלות והחל אותם על מסעות הפרסום החדשים שלך.
במודעות שלהלן, הם משתמשים באותו עותק וקריאה לפעולה, אך החליפו את הפריטים החזותיים.
6. בחירת קהל לכל קמפיין ספציפי
לכל קמפיין צריך להיות קהל יעד מותאם אישית.
במילים אחרות, אל תכלול את כל קהל היעד שלך בכל קמפיין שאתה מפעיל. זה יעלה את עלויות הפרסום שלך בפייסבוק.
למה?
ובכן, משתמשים יהיו בשלבים שונים במשפך השיווק הדיגיטלי ולכן, ידרוש הודעות מודעות שונות.
על-ידי פילוח קהל היעד שלך למקטעים ולסעיפי משנה, תוכל ליצור העברת הודעות, הצעות וקריאות לפעולה ממוקדות מאוד.
מה התוצאה? ביצועי מודעות טובים יותר - וירידה בעלויות הפרסום בפייסבוק.
לדוגמה, נניח שברצונך להפעיל קמפיין כדי ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים חדשים לגמרי. זה יהיה לא יעיל גם להציג מודעות אלה לאנשים שכבר אוהבים את דף העסק שלך בפייסבוק.
במקום זאת, באפשרותך לא לכלול משתמשים אלה ולפתע סביר יותר שקהל היעד שלך יתהדהד עם העברת ההודעות שלך.
פייסבוק מספקת אינספור אפשרויות פילוח קהלים - השתמשו בהם!
7. שימוש בקמפיינים של פילוח מחדש ו שיווק מחדש
פילוח מחדש ומסחר מחדש הן אסטרטגיות המאפשרות לך לפרסם לאנשים שכבר נחשפו לעסק שלך בדרך כלשהי.
- פילוח מחדש הוא תהליך הצגת מודעות ללקוחות פוטנציאליים בהתבסס על קובצי ה-Cookie של הדפדפן שלהם (באמצעות הפיקסל של פייסבוק )
- שיווק מחדש הוא תהליך של הגשת מודעות ללקוחות פוטנציאליים בהתבסס על אינטראקציות בדוא"ל.
במילים אחרות, אם מישהו ביקר באתר שלך או נרשם לרשימת התפוצה שלך, אתה יכול להציג לו מודעות בפייסבוק.
אנשים אלה כבר מכירים את המותג והמוצרים שלך, כך שכבר יש בסיס ליחסי לקוחות חזקים.
כתוצאה מכך, פילוח מחדש בדרך כלל מביא למספר גבוה יותר של קליקים והמרות - ומוריד את עלויות הפרסום בפייסבוק.
פייסבוק מספקת גם שפע של אפשרויות שיווק מחדש.
אתה יכול להציג מודעות לאנשים שלייקים לדף הפייסבוק שלך, לעקוב אחריך באינסטגרם, להירשם לרשימת התפוצה שלך ועוד.
8. כיפה ההצעה שלך
זו הדרך הפשוטה ביותר לשמור על עלויות פרסום נמוכות בפייסבוק.
אם אתה יודע שאינך רוצה להוציא יותר מ- ₪1.00 למודעה, אתה יכול פשוט לכסות את הצעת המחיר כדי לוודא שזה לא יקרה.
ברור, זה אומר שאתה עלול להפסיד במיקומי מודעות פוטנציאליים.
עם זאת, אם יש לך תוכנית תקציב שיווקית ואתה צריך לשמור על עלויות הפרסום שלך בפייסבוק,מכסת ההצעה שלך היא הדרך ללכת.
סיכום: כמה עולות מודעות פייסבוק ב-2021?
עלויות הפרסום בפייסבוק יכולות להשתנות בפראות, אך סביר לצפות לעלות פרסום בפייסבוק של כ-₪0.50 עד ₪2.00 לכל קליק עבור רוב התעשיות.
עם זאת, הדרך היחידה לדעת מה תהיה עלויות הפרסום שלך בפייסבוק היא לבדוק אותן בעצמך. אז תריץ כמה קמפיינים ותלך משם.