אחת הבעיות הגדולות ביותר של בעלי עסקים קטנים ובינוניים המבקשים לפרסם את עצמם בערוצים השונים באינטרנט היא, שהבחירות שהם עושים נובעות מנקודת המבט הצרכנית שלהם ולא העסקית, כך טוען דניאל מסטר, מנכ"ל מסה מדיה העוסקת בקידום אתרים ושיווק דיגיטלי. כדי להסביר את הדברים, מרחיב מסטר את הסברו ומוסיף כי, בעל עסק הוא אינו איש פרסום ושיווק וההיכרות שלו עם עולם זה מסתכמת במה שהוא מכיר כצרכן, כמשתמש פייסבוק או שמשתמש המחפש בגוגל. זאת הסיבה, שמרבית פעילות הפרסום והשיווק של העסקים הקטנים מתרכזת בפייסבוק ובגוגל, שהם בהחלט שני כלים חשובים, אבל הם לא היחידים.
מעבר לכך, מסביר מסטר, גם בתוך פייסבוק וגוגל, צריך לדעת איך לעשות את הדברים כדי לקבל תוצאות, ולמרבה הצער רובם המכריע של בעלי העסקים לא אוחזים בידע המקצועי הנדרש סביב איך לעשות, מה לעשות ואיפה לעשות. אבל בדבריו, מבקש מסטר להתמקד דווקא בגיבוש ההבנה הכוללת של מהלכי שיווקי דיגיטלי, שמשתרעים הרבה מעבר לפרסום בפייסבוק, בגוגל או באינסטגרם.
שיווק דיגיטלי – מסגרת שלמה ומגוונת של מהלכי שיווק
אם נבחן את פעילות השיווק של המותגים הגדולים, נגלה סל שלם של פעילויות שיווק, הרבה מעבר למודעות פרסום בפייסבוק: אירועים, קידום באמצעות ידוענים, מאמרי מומחה, יחסי ציבור, השתתפות בכנסים, קידום ממוקד מול קהלי יעד במגרש שלהם, הגרלות, תחרויות ואפילו מהלכים יצירתיים של שיווק גרילה. חבילת שיווק בהיקפים אלה אינה זמינה כמובן עבור עסקים קטנים, אך עם משרד שיווק דיגיטלי מקצועי, ניתן לייצר חבילה רחבה מספיק ומגוונת מספיק של שיווק דיגיטלי, שתדע להפעיל תהליכי שיווק מגוונים במקביל, ולייצר את הפלטפורמה הנדרשת ליצירת אימפקט ממשי ואפקטיבי.
המחשבה שאפשר באמת להוביל מהלך של פריצה לשוק, חשיפה רחבה וחיבור של קהל היעד אל העסק באמצעות מודעות פרסומת בפייסבוק, היא מחשבה תמימה שניתן בהחלט להבין את המקום ממנו היא מגיעה, מסביר מסטר, אבל זה פשוט לא עובד, בין שאנחנו אוהבים את זה ובין שלא. כדי לייצר אימפקט של ממש באמצעות פרסום בפייסבוק בלבד, המוצר או השירות שלנו צריך להיות כזה שהציבור צריך ורוצה בצורה פנומנלית, ושאנחנו פחות או יותר היחידים שיודעים להציע ולספק אותו, וזאת פשוט לא המציאות עבור 99.9% מהעסקים.
עלויות – יקר זה זול
המחסום המרכזי שבגינו נמנעים מרבית בעלי העסקים מפנייה לגורם מקצועי בתחום של שיווק דיגיטלי, הוא העלויות הכרוכות בכך. מה שצריך להבין, כך מסביר דניאל מסטר, הוא שלסכום הכסף שאנחנו מוציאים על שיווק ופרסום אין כל משמעות. המשמעות האמיתית היא בכסף שאנחנו מקבלים תמורתו בחזרה, או במילים אחרות, כמה שקלים הצלחנו לייצר על כל שקל שהשקענו בשיווק ופרסום. כל עוד לא עושים את זה נכון, השקלים ממשיכים לזרום בכיוון אחד בלבד – מכיסו של בעל העסק לכיסן של פייסבוק וגוגל. כאשר עושים את זה בליווי גורם מקצועי, זורמים אמנם יותר שקלים מכיסו של בעל העסק, אך כעת גם מתחיל הכסף לזרום בכיוון השני חזרה אל כיסו של בעל העסק, ובהיקפים גדולים הרבה יותר – והרי זו המטרה המרכזית שמלכתחילה כולנו משקיעים בפרסום ובשיווק דיגיטלי, הלא כן?