קיימים מאות סיבות לקידום המונטין של העסק שלך, אחת מהם היא פופולריות ואופן השימוש במילות החיפוש של גוגל ללא קשר לחלוקה בין רבים ליחיד ומשמעות מונח החיפוש עצמו. במילים אחרות מונח חיפוש שהמשמעות שלו משמשת את רוב הגולשים עבור X במקום עבור המשמעות האמיתית שלו משפיעה על תוצאות הדירוג. במילים אחרות- הפופלאריות של מונח החיפוש עצמו משפיעה על ניהול המוניטין של העסק.
ניהול מוניטין בעזרת פופולריות ברשת
גוגל עלול להציג תוצאות מוטות בתחום מסויים רק בגלל שנראה לו שהשימוש במילה מסויימת למטרה מסויימת תהייה גבוהה יותר ללא קשר למשמעות שלה, או לצורת הרבים או היחיד שלה. ניהול מוניטין זה כמו המלצה מפה לאוזן
דוגמא פשוטה אפשר לראות בהבדלי תוצאות חיפוש בתפוחים או יותר נכון בין המונח תפוח למונח תפוחים , התוצאות בגוגל US מציגות הבדל קטן מאוד בין רבים ליחיד.
תפוחים שנפלו רחוק מהעץ
למרות שדי סביר להניח מי שמחפש תפוחים באינטרנט לא מתכוון למוצרים של חברת Apple, בגוגל הגיעו למסקנה שלרוב הגולשים זה כן רלוונטי. אולי טעויות הקלדה בהיקפים עצומים ואולי שייכות מילולית כמו בדוגמא הבאה הם שהביאו את מפתחי האלגוריתם להפנות עורף למשמעות (רבים ויחיד) וללכת בעקבות מה שההמון רוצה.
ניהול מוניטין
בתחומים מסויימים אפשר למצוא הבדלים ניכרים בין היקפי חיפוש (ולא דיברנו עדיין על האיכות) של מונחי מקבילים או קשורים וההגדל בשימוש ברבים לבין יחיד אבל לא רק הכמות – גם המשמעות מבחינת מניעי המחפשים לפעמים די שונה.
ואם ממשיכים בקו של הפופלארוית, כנראה שגולשים שמחפשים בגוגל מישהו בשם Larry מחפשים מידע אודות מייסד גוגל Larry Page ולא את David Larry שהרבה יותר מצחיק ממנו.
ברשימת עשרת סרטוני וידאו ויראליים הפופלאריות ביותר קשה למצוא הפקות צנועות של עסקים קטנים ששכרו צלם וכמה שעות חדר עריכה. הניהול מוניטין ברשת האינטרנט נשלט ע"י מקצוענים שמשקיעים בהפקות מקור בתקציבים שכל סטודנט לקולנוע יכול רק לחלום עליהם בלילה.
לא הכל אבוד, אפשר עדיין לנסות לעשות סרטונים ויראליים בהפקות חובבניות עם טונות של יצירתיות והרבה זמן פנוי, אבל הרבה יותר קשה להתברג במועדון המיליון צפיות.