יש לנו מבקר חדש באתר? זה אומר שהצלחנו למשוך את תשומת ליבו לכמה רגעים.כעת, בכדי להשאיר אותו באתר ולהמשיך את הליך העברת המסר שלנו, כדאי שנביןמה עובר לו בראש ומה יניע אותו ברגעים אלו. כיצד גורמים לגולש להישאר באתרולגלוש בנתיב שהכנו עבורו ואשר דרכו נוכל להעביר לו את המסר הרצוי וכן נניע אותו לפעולה? איך נדע על מה הגולש חושב? מה מעניין אותו? מה מציק לו?
האם באתר זה אמצא את הפיתרון שאני צריך?
זוהי השאלהשמעסיקה את הגולש בשניות הראשונות כאשר הוא מגיע לאתר זכרו, אנו רוצים לפתור לגולש את הבעיה לה הוא מחפש פיתרון. במצב בו הגולש לא ימצא פיתרון הוא ימשיך הלאה לאתרים מתחרים. לכן יהא עלינו לספק לו פיתרון פשוט, מהירוברור שהוא אכן במקום הנכון. המסר הזה כדאי שיהא מיידי וחזק. למעשה, זהוהאלמנט החשוב ביותר בדף אשר בלעדיו, הגולש לא ישאר כדי לצפות בשאר הדפים באתר.
כוחה של הכותרת
הכותרת הנמצאת בראש הדף היאמהאלמנטים הראשונים והבולטים ביותר בהם נתקל גולש בכניסתו לאתר. הכותרת היא זו שתקבע באם הגולש ינטוש את האתר או ישאר וימשיך במסלול. את הכותרת רצויל עצב בתג הנקרא H1 . הכותרת מורכבת ממלל ומוטב ממלל קצר, חזק, ברור ופשוט להבנה על מנת להשיג את המטרה שלנו להשאיר את הגולש בדף וכמובן להניע אותולהמשיך לגלוש באתר. כדי להשיג מטרה חשובה זו עלינו להשקיע מחשבה בכתיבת תוכן הכותרת תוך דגש על מתן כותרת מסקרנת שיכולה כמובן להניע גולש להמשך גלישה בדפי האתר.
אלמנטים שכותרת צריכה להכיל:
נבדיל את גופן הכותרת משאר הטקסט באתר על ידי כך שגודלו יהיה לפחות פי שניים
נטפל בעיצוב הכותרת על ידי הדגשה או אלמנט עיצובי אחר שייצור בידול ותשומת לב
בבחירת צבע הכותרת, נדאג לתת קונטרסטיות לרקע האתר ונבחר צבע ניגודי ובולט
עלינו להעביר לגולש מסר חזק, פשוט וברור – הגעת למקום הנכון
אלמנטים ודגשים שיש לתת בכתיבת כותרת
חשוב לזכורשהגולש למעשה הגיע לאתר מאחר והוא מחפש פיתרון כלשהו והמסר שלנו לגולש יהיה- אתה במקום הנכון. לפניכם כמה דגשים ואלמנטים בהם ניתן להשתמש על מנתלהשיג מטרה חשובה זו של כתיבת כותרת מתאימה וחזקה: פשטות, עוצמה, שאלה,ייחודיות, הבטחה, הזדהות, רלוונטיות, סקרנות, דחיפות, תקווה. על איכות ואמינות. אל תכתבו הבטחה שלא תוכלו לעמוד בה ואל תלחיצו אם זה לא רלוונטי.השתדלו לא להיסחף ולהיות ספאמריסטיים. אל תתנשאו ואל תתחכמו. הישארו פשוטים, ברורים וחזקים וזהו כל הסיפור.
מילות שיווק חזקות, מילות קסם
כדאי לעשות שימושבמילים וביטויים חזקים שיפעילו אצל הגולש רגשות כמו: סקרנות, הזדהות ועוד.חשוב להימנע מביטויים שליליים ולהשתדל להשתמש בביטויים חיוביים ומעורריתקווה והשראה. מחקרים רבים נעשו בתחום זה. תוכלו למצוא ביטויים שכאלו בעזרתמנוע החיפוש של גוגל. הנה מספר דוגמאות:מדהים, הצלחה, טוב יותר, פשוט,קל, חייב, צריך, סודות, מיידי, חינם, מובטח, מוכח, קסם, מדהים, לגלות, ללאתשלום, תוצאות ועוד...
ישנם עוד אלמנטים ודרכים שיכולים לספק מטרה זו. כמו תמונה שיכולה להעביראת המסר, אלמנט עיצובי, סרטון וידאו קצר... אבל הכותרת מורכבת ממלל חזק,בולט וברור בעל עוצמה רבה שישמש להעברת המסר הראשוני בצורה הטובה ביותר.