פעם אהבתי לדוג במזח ביפו. השקט, השלווה וההתמקדות בחכה היו עבורי פעמיםרבות כמעין מדיטצייה מרגיעה.תתפלאו לשמוע אבל התחום בו אני עוסק למחייתיהקשור לשיווק באינטרנט מזכיר לי פעמים רבות את חווית הדייג.
אז במה אנחנו צריכים להצטייד כשאנו יוצאים לדוג? חכה, פיתיון, סבלנותוהנאה והדגים כבר יבואו... ואם לא? כדאי לחשוב למה זה לא עובד ולעשותשינויים בהתאם. אולי הפיתיון לא תקין, אולי לא שורצים באיזור דגיםפוטניצאליים, אולי היד על החכה אינה רגישה מספיק ולכן אני לא מושך ברגעהמתאים ובעוצמה המתאימה או שמא הקרס שאני משתמש בו לא מתאים לקהל הדגיםהפוטנציאלי ולכן גם דגים שנתפסים בחכה בורחים? ואולי אחרון... הכי חשובבעיני- אולי אני לא נהנה מהדייג? ... אם לא נהנים, אין הרבה סיכוי. נכון?
שיווק באינטרנט – חכה, קרס ופיתיון
על מנת למצוא את שיטות השיווק המתאימות ביותר לעסק שלכם, אני ממליץ לכם להתמקד במספר פרמטרים חשובים:
• איתור המקומות בו נמצא קהל היעד שלכם
• פיתיון מתאים שהדגים ירצו לבלוע
• חכה שתעביר את הדגים שנתפסו אל סל הלקוחות שלך
בהתחלה כנראה שלא תהיינה לכם תשובות ברורות לכל הפרמטרים ולכן התחילו עםניחושים. מה שלא תדעו, תנחשו. מנסים לתת את הניחוש הטוב ביותר ולאחר מכןבצעו ביקורת על עצמכם בשיטת ניסוי וטעיה. את התוצאות החיוביות תאמצו ותחזקוואת התוצאות השליליות תזנחו.
לדוגמא: אם אינכם יודעים היכן נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים של העסק שלכם, זירקו מספר ניחושים. בגוגל, בפייסבוק, בפורומים, בבלוגים. לאחר מכןבידקו את התוצאות והסיקו מסקנות. בעזרת תהליך של ניסוי, טעיה וביקורת תוכלולהגיע לפרמטרים מדויקים ומוצלחים יותר.
לתפוס את הדגים...
אז אני אדבר היום על תהליך תפיסת הדגים והעברתם לסל שלכם. על המטעמיםהרבים שאפשר לעשות מהם, נדון בפעם אחרת. אז זוכרים? העברת הדגים לסל שלנווכמה שיותר......
איפה נמצא הקהל הפוטניצאלי שלכם?
נוכחות ופעילות שלכם באיזור בו נמצא קהל פוטנציאלי לעסק שלכם תסייע לכםרבות בתהליך השיווק. כמובן שבאיזורים בהם לא נמצא קהל פוטניצאלי אין טעןםלבזבז את זמנכם. דמיינו עצמכם במצבם, נסו להרגיש את הבעיות שלהם ונסו לנחשהיכן הם יהיו או לאן הם ילכו בכדי למצוא פתרון לבעיה או לצורך שלהם.
פיתיון מתאים...
אם הבנתם את הבעיה של הלקוח הפוטנציאלי שלכם, פיתיון מוצלח יהיה פיתרוןלבעיה שלהם. עשו מאמץ לעזור. עשו זאת באהבה לפתור את הבעיות שלהם וזה יגרוםלהם לשוב לטעום מהפיתיון.
חכה או תהליך להעברת הלקוחות שנתפסו אליכם לעסק
ובכן, בשיווק, קידום ומכירות, העובדה שהלקוח הפוטנציאלי נגס בפיתיון שלךאינו ערובה לכך שהוא יגיע לסל שלך. לקוחות רבים יכולים להנות מהפיתיוןולהמשיך הלאה. על מנת שנוכל לשפר את אחוז ההמרה של לקוחות פוטנציאליים אלוולהפוך אותם ללקוחות של העסק שלכם, צריך תהליך הבנוי משלבים שיעזור לבצע אתההמרה. כמו כן, כל האנרגיה המושקעת בקידום ושיווק העסק צריכה להתנקז למקוםאחד.
כלי יעיל וחזק אליו מתנקזת כל האנרגיה שתשקיעו בשווק העסק שלכם באינטרנטיכול להיות לדוגמא אתר אינטרנט. דרכו יבוצע תהליך איכותי וממוקד להמרתהדגים הפוטנציאליים ללקוחות שמכניסים לעסק כסף ויציבות. תהליך מסוג זה דורשמאמר בפני עצמו. או יותר נכון ספר...
בפוסטים ובמאמרים אותם אני כותב, אני דןהרבה על חשיבות תהליך זה.חשוב מאד שתיהנו מהתהליך גם אם לפעמים נערמים קצת קשיים בדרך.
בהצלחה !