כאשר אנו משווקים אם מוצר או שירות, באמצעות האינטרנט, דף הנחיתה, הינו דף שמתוכנן למטרה אחת והיא יצירת לידים.. בדף הנחיתה, אין ניווט שקושר את הגולש לאתר, אך הסיבה המרכזית לכך היא צמצום אפשרויות שעומדות בפני הגולש, כך שננחה אותו להמרת הדף.מחיר דף נחיתה מאופיין בעלויות שונות. ניתן למצוא דפי נחיתה שיהיו זולים ומחירם נע בין 300-500 ₪ וזהו תשלום חד פעמי, אשר אינו כולל אחסון הדף בשרת. העלות או התקציב הנמוך של דף נחיתה זול, אינו מותיר ליוצר דף זה, לביצוע האפיון, הגדרת המטרות והיעדים, התאמה לניידים וכדומה.
השימוש העיקרי בדפי הנחיתה, הינו למטרת פרסום ממומן בגוגל, פייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות, הווה אומר, שזה עולה לנו כסף להביא את הגולש לדף. תשלום עבור פרסום, יתבצע באמצעות הפצת המודעה או לחיצת הגולש על המודעה.
אז כיצד נגדיר מהו דף נחיתה מוצלח?
אנו, שמפרסמים באינטרנט, ביכולתנו לשפר את ההצלחה של דף נחיתה , בכל אחד מהשלבים וכל שיפור, יניב עבורנו את ההצלחות הרצויות. במידה ודף הנחיתה לא יהיה מוצלח, נמצא עצמנו עם הוצאות גדולות של פרסום וכן, ללא לידים מה שאומר, כי מדובר על הפסד כלכלי מובטח. ביצוע הפעולה הרצויה לנו בדף הנחיתה, נקרא המרה. אחוזי ההמרה, גבוה יותר, יראה כי דף הנחיתה הוא מוצלח.
מי שפותח או מקים חנות וירטואלית, מכיר בעובדה כי יחס ההמרה של דף זה, הוא חשוב מאין כמוהו. עיצוב דפי נחיתה שימשכו ויגרו את עיני הגולשים, ישדרו מסר ברור לגבי מוצר והם כוללים טופס ליצירת קשר. מדובר על סיכויים גבוהים שהגולשים יבצעו את הפעולה הרצויה לנו שזוהי בעצם, מטרת דף הנחיתה. יש לציין בדף הנחיתה את יתרונות המור, וכן, מומלץ להבליט את היתרונות, באמצעות תוכן מובן ויעיל, כלומר טקסט שישכנע את הגולשים.
דפי נחיתה יוקרתיים יותר- מה התועלת שלהם?
בין החברות השונות , אשר מציעות דף נחיתה, ניתן גם למצוא את המחיר הגבוה ביותר שהוא בן כמה אלפי שקלים. מדובר על דפי פרמיום וכן, דפים שלהם תכונות מיוחדות. יש כאלה שמעוניינים בדף אנימציה, או דף שיגיב לגולש ויהיה אף בעל מערכת ניווט. ישנם כמה קריטריונים חשובים לבניית דף מחיתה מוצלח ואלה הם:
כותרת ראשית- שתכיל את שם דף הנחיתה ותתאר את תוכנו. על הכותרת להכיל מילות מפתח ולהיות ממוקדת בהתאם למטרת הדף
כותרת משנית תומכת- כותרת זו, היה ארוכה יותר ומטרת לתמוך בכותרת הראשית ולמשוך את הגולשים בהמשך.
תוכן דף הנחיתה- יש לתת תיאור קצר של השירות או המוצר שאתם מציעים. הלקוחות לא קוראים את כל התוכן ולכן, מומלץ לשלב כבר בהתחלת הטקסט בעמוד, את המידע החשוב והמשכנע.
חוץ מהטקסט השיווקי הנמצא בתוך דף נחיתה, כדאי להוסיף סרטוני תדמית קצרים וניתן כמובן להוסיף בסרטון שימוש של המוצר ועדויות של לקוחות שהיו מרוצים מהמותר או השירות.