רגע לפני שבונים חנות וירטואלית או שמקימים אתר כלשהו, כשהרעיון עוד בחיתוליו רצוי להגדיר ולחשוב, מה יהיו המאפיינים של אותו אתר, המבדילים אותו מאתרים אחרים ובכך מייצגים את המוצר בדרך הטובה ביותר מבחינה שיווקית. לתהליך הזה קוראים מיתוג.
מיתוג הוא בעצם סוג של הבטחה ללקוח העוטפת את המוצר. ההבטחה חייבת להיות מבוססת על אמיתות, היא אינה יכולה להשתנות עם השנים וחשוב שתהיה נבדלת, כלומר שונה ממה שכבר קיים.
למשל, אם עסק מסוים מוכר מוצר, נניח תכשיט וממתג אותו כיוקרתי, התכשיט חייב להיות באיכות גבוהה כמובטח, להישאר תמיד על אותו הקו, זאת אומרת שלא יכול להיות מצב שהחברה פתאום תוציא ליין של תכשיטים זולים, והעובדה הזו, היא שהופכת את אותו תכשיט, למובדל ועל כן שונה ממה שכבר קיים. ברגע שסוטים מהעקרונות הללו, יש סכנה בפגיעה במוניטין של העסק ובאיבוד קהל לקוחותיו.
סוג אתר נפוץ במיוחד בעולם האינטרנט הוא חנות וירטואלית און ליין למכירת מוצרים. יש המכנים אתרים אלו כאתרי איקומרס או אתרי מסחר אלקטרוני. באתרים מסוג זה, נכנס הגולש לעולם עשיר במוצרים שונים שעשויים לעניין אותו, מוסיף מוצרים אותם הוא רוצה לרכוש לעגלת הקניות הווירטואלית ובוחר האם לשלם באשראי או בפייפאל. לאחר ביצוע התשלום, בעל האתר מקבל את ההזמנה החדשה ושולח את המוצרים שהוזמנו ללקוח.
מלבד אתרי מסחר אלקטרוני, ישנם אתרים "המוכרים" לנו שירות. האינטרס העומד מאחורי אתרי שירות לקוחות הוא הצורך של החברות לשפר וליעל את מתן השירות ללקוח. כאשר לקוחות משתמשים בערוצי שירות אלקטרוניים הם בעצם מפחיתים את זמן ההמתנה בסניפים ובטלפון ועל ידי כך מתאפשר לחסוך במשאבים ובכוח אדם.
רוב החברות הגדולות מחזיקות אתר של שירות לקוחות. חברות סלולריות, משרדי ממשלה, בנקים שלא לדבר על צבא ההגנה לישראל. דרך אתרים אלו ניתן לבצע פעולות שגרתיות כמו הורדת טפסים, שיחה עם נציג שירות, ניהול פיננסי וכיוצא בזה.
גם אתרים אלו, מנסים למשוך את הלקוחות להשתמש בשירותים האינטרנטיים אותם הם מציעים, על ידי שיווק ומבצעים. באתר משרד הפנים, לדוגמא, מציעים לחדש דרכון דרך האתר, בסכום נמוך יותר מאשר חידוש הדרכון, בסניף הקרוב לביתך.
כדי להתייעל ולהיהפך למובילים בשוק, ארגונים רבים גם מקימים אתרי ידע. אתרים אלו, נועדו כדי לחלוק ידע של מומחים בתוך הארגון ומחוצה לו למטרת שיפור המוצרים, שיפור שיטות העבודה ושיפור הניהול.
אותם אתרים עובדים בדומה לבלוגים. כדי לאפשר למידה ולחלוק את הידע הקיים אצל מומחים בארגון, מנהלי הארגונים השונים הבינו, שחשוב לתת לנ"ל במה, וזאת בכדי שיוכלו לחלוק את הידע שלהם עם שאר העובדים ועם קהל הלקוחות. בנוסף, לאותם מומחים בתחומם, ישנה האפשרות, על ידי קיום בלוג, לחקור עוד ועוד ואף לקבל משוב על עבודתם. בדרך זו ניתן, מצד אחד, לאסוף, לתעד ולהפיץ את הידע ובד בבד, למשוך את עיני הציבור אל הארגון.
הסביבה האלקטרונית, ללא ספק, פותחת לנו צוהר לעולם של הזדמנויות. חברות, ארגונים, מוסדות, מוצרים ואפילו רעיונות, זוכים לחשיפה עולמית מתמדת. בין אם מדובר באתרי מכירות באינטרנט או באתרים המספקים שירותים, האמונה הרווחת כי כל אחד יכול לקבל נתח מהעוגה, גורמת להמשיך לשאוף ולגדול כי בעידן בו אנו חיים, השמיים הם הגבול.