במאמר זה נכיר אלמנט חשוב מאד המשפיע הן על איכות ועל רמתהקידום במנועי החיפוש. אלמנט חשוב זה הינו כלי מקצועי לביקורת איכות ושיפורהאתר. אילו היה יודע כל בעל אתר על כלי חשוב זה, קרוב לוודאי שהתחרותהקיימת כיום לקידום אתרים הייתה קשה הרבה יותר.
מדד שיעור הנטישה
בעזרת מדד שיעור הנטישה אנויכולים לנתח נתונים טוב יותר על רמת האתר שלנו. בעזרת מדד חשוב זה נוכללהבין איפה קיימות בעיות באתר ולתקן אותן כמו: האם האתר שלנו מכיל תכניםרלוונטים, האם פורמט האתר מבצע את הנדרש ממנו ומניע להמשך גלישת המשתמש ואףלביצוע פעולה (הנעה לפעולה), האם התוכן באתר מספק לגולש פיתרון לבעיהבעקבותיה הוא הגיע לאתר שלנו ועוד...
המטרה:להקטין את שיעור נטישה
שיעור נטישה הינו אחד המדדים המוצגים בגוגל אנאליטיקס ומציג בפנינו את אחוזהגולשים שהגיעו לאתר, לא המשיכו לגלוש בו ולמעשה נטשו את האתר מיד. למשל:אם 100 גולשים הגיעו לדף הראשי ומתוכם רק 30 גולשים המשיכו לדפים פנימייםאז אחוז הנטישה הוא 70 אחוז (לא טוב).אחוז נטישה שנחשב טוב הוא אחוז נטישהאשר הינו מתחת ל- 40 אחוז.
אז מה ניתן ללמוד ממדד זה ?
בפוסטים הקודמים למדנו שהמטרה אותה נרצה להשיג בראש ובראשונה היא להציעפתרון לבעיה של הגולש ולגרום לו לבצע פעולה באתר. ייתכן שהשקענו בעיצוב,בכתיבת התכנים, באלמנטים ויזואלים שונים ועוד אך כל זה, במרבית המקרים, לאמעניין את הגולש שנכנס לאתר שלנו. הגולש מחפש פיתרון ואנו צריכים לעזור לוכמה שיותר מהר במסלול פשוט וברור. במצב בו לא סייענו לגולש במציאת פיתרוןמהיר, אחוז הנטישה יהיה גבוה. למעשה, מדד שיעור הנטישה מסייע לנו להבין שישבעיה באתר וזה יגרום לנו להגיע למסקנות הרצויות וכך לשפר את איכות ורמתהאתר.
הסיבות לשיעור נטישה גבוה
ישנןשתי סיבות עיקריות אשר בגללן הגולשים נוטשים את האתר. הסיבה הראשונה היאשהאתר אינו מעביר את המסר בצורה נכונה והשנייה, שהגולשים המגיעים אינםהגולשים הרלוונטיים לאתר שלנו. אתר העוסק במתן ייעוץ משפטי לא ישרת גולשיםהמחפשים תמונות של פרחים. במצב כזה, ברור כי שיעור הנטישה יהיה גבוה מאד.בעיה זו יכולה להיווצר בגלל עבודת קידום אתרים לא מותאמת. אז מה עושים?בזכות שיעור מדד נטישה נוכל לבדוק את הבעיה ולפתור אותה בקלות ובמהירות.
אחוז ההמרה
בסופו של דבר ברצוננו להגדיל את אחוזההמרה. זאת אומרת את אחוז הגולשים שהגיעו לאתר, המשיכו בתהליך הרצוי וביצעופעולה (הנעה לפעולה). מדד שיעור הנטישה עוזר לנו להבין את התנהגות הגולשולפעול לשיפור נתון זה. אם נשפר את אחוז הנטישה וההמרה, כלומר נגדיל אתאחוז ההמרה ונצמצם את אחוז הנטישה, הרי שהשגנו את המטרה. במידה והתוכן לאמעביר את המסר בצורה ברורה, נשפר עניין זה ונשים לב האם שיעור הנטישהמשתפר. במידה והבעיה היא באיכות הגולשים המגיעים לאתר, כלומר באם הגולשיםעונים להגדרת קהל היעד שלנו, נצטרך להתאים את האופטימיזצייה של האתר לביטויי מפתח רלוונטים יותר לתחום הרלוונטי בו עוסק האתר שלנו.
לסיכום:
שיעור הנטישה הינו מדדחשוב ובעל עוצמה המשמש ככלי לביקורת ושיפור האתר ואחוזי ההמרה. כלי זהמסייע לנו לקבל אינדיקצייה בזמן אמת על מה שמתרחש באתר ומאפשר לנו להפיקתועלת רבה בשיפור איכות האתר. מנסיון, ישנם מקרים בהם שיפור שיעור הנטישההוא זה שעושה את ההבדל בין אתר שאינו מניב תוצאות לבין אתר מצליח בצורהבלתי רגילה. בנוסף, שיעור הנטישה הינו אחד המדדים להם גוגל מתייחס בדרוגהאתר.