אב-טיפוס, כלי סודי וממשי להצלחת האתר והעסק
אני רוצה לספר לכם על כלי עבודה פשוט ועם זאת חזק ויעיל להפקת תוצאות מירביות ואפקטיביות מאתר העסק שלכם. אני מדבר על – אב טיפוס.
בדרך כלל, כאשר בעל עסק מבין שהוא יכול לנצל את הכוח שיש לאינטרנט לטובתהעסק שלו והוא לוקח החלטה להשקיע בשיווק העסק בערוץ הזה יחפש מעצב ובונה אתרים המטפל גם בנושאי השיווק השונים. אך מה קורה בפועל ? פעמים רבות, בתוםהתהליך, יקבל הלקוח סקיצה לאתר שעוצבה על פי כללי עיצוב מקצועיים על ידימעצב האתר אך לא פחות חשוב, סקיצה שעוצבה בהתאם לטעמו האישי של המעצב וטעמוהאישי של הלקוח. ומה עם הקהל הפוטנציאלי? נוכל לדעת מה טעמם של הגולשיםשיבקרו באתר שלנו? או מה צרכיו? האם העיצוב יפתור בעיה קיימת לגולש? האםהעיצוב ישדר את המסר הנכון? והכי חשוב, האם האתר באמת ימיר גולשים ללקוחותולכסף?
אתם יכולים להבין כמה המשמעות הכלכלית יכולה להיות קריטית בין אתר שלאמותאם לגולשים לבין אתר שכן מותאם ואף ממיר אותם ללקוחות של העסק. אתרמותאם שממיר גולשים ללקוחות הינו מכונת שיווק משומנת העובדת ללא הפסקה גםכשבעל העסק ישן... אולי יפליא אתכם לשמוע, אך להגיע לתוצאה אופטימאלית שלאתר מותאם לשוק וללקוחות הפוטנציאלים זה לא בשמיים. למען האמת מדובר בטכניקה לא קשה ואפילו הייתי אומר פשוטה, שיטה מוכחת שעובדת.
תתארו לכם - שיטה עובדת החוזה את העיצוב האופטימלי לאתר שלכם
שיטה שכזו אכן קיימת והיא נקראית אב טיפוס. בדומה לחברות הענק, כשהןמעוניינות להשיק מוצר חדש בשוק הן יוצרות אב-טיפוס של המוצר ומריצות אותועל מידגם מסויימם בכדי לקבל משוב על המוצר ובעזרתו להוציא בסוף מוצר מוגמרלשוק. קחו לדוגמא, חברה המייצרת בשמים הרוצה להשיק בושם חדש ומעוניינת לעצבלשם כך אריזה תואמת במספר סגנונות עיצוב. לאחר מכן, הם חושפים את האריזההחדשה במספר נקודות מכירה לכמות דומה של קהל אנשים ועל פי התוצאות היאמצליחה לדעת בצורה מדוייקת יותר איזו אריזה עובדת הכי טוב. החברות משתמשותגם בשאלונים וסקרים כשיטה נוספת לניתוח נתוני המוצר המצליח ביותר. אתםמבינים שהאריזה המוצלחת והאריזה שנשחשבה למוצלחת מתחילה יכולות להיות שונותמאד. בדומה לכך, נבצע ניסוי אב-טיפוס גם לאתר. אם נחיל שיטה זו גם לעיצובאתר אינטרנט נוכל להבין טוב יותר מהו העיצוב או המבנה הטוב ביותר לקהלהמטרה שלנו. חשוב שתבינו שבשיטה זו אין צורך בהשקעה אדירה וגם אין צורךלהשתולל בנקודות מכירה ולעשות סקרים.
אב-טיפוס לאתר
ובכן, השיטה הינה פשוטה. נבקש מהמעצב או בונה האתר שלנו לעצב עבור שווקהעסק שלנו כמה דפי נחיתה. לאחר מכן נפתח בקמפיין גוגל מומן (AdWords)ונחשוף כל אחד מדפי הנחיתה נניח ל-1000 גולשים פוטנציאלים. לגולשים אילונצליח להגיע על ידי מיקוד בביטויי המפתח בקמפיין הממומן.
בתום התהליך, נוכל לעשות ניתוח סטטיסטי ולגלות בצורה הפשוטה ביותר מהוהעיצוב או המבנה הנכון והאופטימאלי ביותר עבור העסק שלנו. פשוט אהה?
העיצוב האידיאלי ביותר לעסק הוא העיצוב של דף הנחיתה שהמיר בצורה הטובהביותר. בעזרת ניתוח נתונים, יש לנו כלים לבדוק מהו העיצוב האופטימאלי, מהיהתמונה שמושכת הכי הרבה גולשים, מהו המסר שעובד וכן הלאה...
אז עכשיו, נוכל להקים את האתר כולו על בסיס העיצוב שהצליח. נשמע פשוט מידי? נכון. אבל זה עובד