בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים. לפחות על מרבית האנשים המוכרים לי. מה שאני מנסה לומר כאן בעצם, זה שקידום אתרים בחו"ל הוא נושא שגורם לאוב האנשים לעקם את הפרצוף בסלידת מה.
זה בדרך כלל תחום סבוך ומורכב שכל מי שנתקל בו או היה לו צורך בו, יודע שזה לא משהו להקל בו ראש ואם לא ממש מבינים בו, זה יכול להיות מתיש ואף מזיק.
אנסה להתייחס כאן לכמה גורמים חשובים ובסיסיים שיש לקחת בחשבון לפני שקופצים למים או אפילו מתחילים ללמוד את התחום, אבל אם כבר ללמוד באמת, איך הכי כדאי ומומלץ לעשות את זה? דרך מי ואיפה? אולי בכלל שווה לחסוך את המאמץ וכאב הראש והזמן ולהעביר את העבודה לידיים מהימנות ששוחות בתחום?
ובכן, אם אתן בוחרים ללמוד - עשו זאת דרך חברים טובים שאתם סומכים עליהם או בעזרת המלצות שלהם. אם לא, ואני נוטה להמליץ על זה, פשוט העבירו את הקידום לאנשי מקצוע מומחים שגם עליהם קיבלתם המלצות ויש להם רזומה מוצלח ודוגמאות להצלחות.
בדרך כלל, זה יהיה שווה את השקעת הזמן והכסף יותר מללמוד בעצמכם, אלא אם באמת יש לכם המון זמן וסבלנות.
נחזור לגורמים שכדאי להתייחס אליהם - קידום אתרים בארץ כלל אינו דומה לקידום אתרים בחו"ל. אלמנט ראשון שיש לקחת בחשבון הוא השוק התחרותי.
אלמנט שני הוא הויז'ואל של האתר שלכם, התוכן שלו והתדמית שלו. מה הנישה? מה אתם רוצים לקדם? מה המסר?
אלמנט שלישי הוא מגוון של כלי קידום אונליין שרצוי ואף חובה לדעת להשתמש בהם נכון ובעזרת שימוש משכיל בהם, תתכנה תוצאות מעולות תוך זמן לא ארוך באופן יחסי.
אלמנט רביעי הוא הגדרת קהל היעד של האתר הספציפי - איפיון מדויק של הלקוחות הפוטנציאלים החל במיקום גאוגרפי וכלה בהעדפות צרכניות.
אלמנט חמישי וחשוב במיוחד הוא אפיון האתר והגדרת המטרה שלו. האם מטרת האתר היא לשפר את תדמית העסק? האם האתר צריך להגדיל את היקף המכירות של המוצרים? איזה סוג של מוצרים או שירותים נמכרים באתר ולמי הם מתאימים? האם המסר באתר מפוזר או ממוקד, האם הוא מעורפל או ברור? האם העיצוב מקל על ההבנה של המסרים בעת הגלישה או שמא מסרבל אותה? האם הוא אינפורמטיבי וכן הלאה. כל אלה דברים שחשובים כבר בבסיס העבודה עוד לפני קידום אתרים בחו"ל אך כמובן מקבל עוד נופך חשוב בעת קידום מהסוג הזה.
אל תשכחו, בין אם החלטתם ללמוד לבד או להשתמש בתבונה ובידע ובניסיון של אנשים שאתם סומכים עליהם עם עבודות של קידום אתרים בחו"ל, שימו לב שאתם עדיין מקבלים עליהם המלצות חמות ובודקים עבודות שעשו בעבר, כי במקרים רבים לסמוך על חבר טוב זה לא מספיק ולעסק יכול להגרם יותר נזק מתועלת. בהצלחה.