רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.
קידום אורגני
מטרתו העיקרית של קידום אורגני הוא לשפר את ציון האתר בעיני האלגוריתם של גוגל ובעצם להביא למצב בו האתר ייתפס בעמוד הראשון במיקומים הכי גבוהים בגוגל. מיקומים גבוהים בגוגל יתנו לאתר חשיפה רחבה יותר ויותר כניסות. למשל אם יש לכם אתר מכירות, כמות הכניסות הן אלה שיגרמו לפרסום רחב יותר ולרכישות רבות יותר. פעמים רבות גולש ממוצע לא עובר לעמוד השני, ולכן חשוב שהאתר שלכם יתמקם בעמוד הראשון. יתרון של קידום אורגני הוא בכך שהוא לא בתשלום( בשונה מקידום ממומן), ולכן במקרים מסוימים שווה להשקיע דווקא בו.
קידום ממומן
קידום ממומן משמעותו פרסום בתשלום בגוגל והופעה באזור המודעות(4 העליונות או 2 בתחתית העמוד), מעל או מתחת לתוצאות האורגניות. תהליך קידום ממומן מקצועי יבטיח שמודעות העסק יופיעו מעל לתוצאות האורגניות בעמוד התוצאות הראשון. יתרון הכי חשוב בקידום הממומן הוא המידיות. בשונה מתהליך קידום האורגני אשר לוקח זמן מסוים עד שמקבלים תוצאות, קידום ממומן ממקם את המודעות שלכם ישר בעמוד הראשון מעל התוצאות האורגניות ובכך גורם לחשיפה רחבה בקרב הגולשים. בנוסף בקידום ממומן יש אופציה לקידום ברשת המדיה. פרסום ברשת המדיה מאפשר הצגת מודעות באתרים רבים ברחבי האינטרנט על פי פילוחים שנקבעים על ידי המפרסם דוגמת תחומי העניין של הגולשים, תוכן האתרים, נתונים דמוגרפיים כמו מין וגיל, ועוד.
לאן לפנות?
כיום ניתן למצוא חברת קידום ושיווק איכותית ומקצועית בארץ וזאת בזכות ביקוש הרב שיש לאותן חברות קידום בארץ. בכדי לבחור חברה איכותית ומקצועית יש לשים לב לכמה דברים. דבר ראשון יש לבדוק עם אילו חברות היא עבדה ולאיזה תוצאות הם הגיעו ביחד. דבר שני יש לשמוע מהחברה על השירותים שיש לה להציע ולבדוק באינטרנט על לגבי תגובות של אנשים לגבי אותה חברה. רק לאחר וביצעתם סקר שוק יש לבחור את החברה שהכי מתאימה לכם. לסיכום חשוב לציין שאין לדעת מה עדיף, ובמקרים רבים עדיף לשלב בין קידום ורגני וממומן אלמנת לקבל את מירב הפניות לעסק.