מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.
לימודי פיתוח מנהיגות יכולים לסייע בשיפור הביצועים של המשתתפים, בין אם הם מנהלים או עובדים ובכך להוביל את החברה או הארגון שלהם להישגים טובים יותר, בין אם מדובר על ארגון עסקי, חברתי או ציבורי. התפיסה כי מנהיגות ושינוי מתחילים קודם כל בעצמנו, בהתפתחות האישית, הובילה חברות וארגונים רבים לשלוח גם עובדים בכל הדרגות ללימודים מסוג זה, ולא רק מנהלים ועובדים בדרגות בכירות.
חשוב להבין כי לא כל מנהל הוא בהכרח מנהיג, ומנהיגות אינה חייבת להיות תכונה מולדת, בהחלט ניתן לרכוש אותה ולפתח אותה. לכן, מנהלים מנוסים כמו גם עובדים שנכנסו לאחרונה לתפקיד ניהולי יכולים לשפר את המיומנויות שלהם בהנעת הסובבים אותם לשינוי ולשיפור.
לצד תוכניות ארוכות טווח יחסית הכוללות מספר מפגשים, סדנת מנהיגות חד-יומית יכולה גם כן להביא תועלת לארגונים. בין הנושאים הרווחים בסדנאות מסוג זה ניתן למנות נושאים כמו מודלים של מנהיגות, קבלת החלטות, פתרון סכסוכים, ניהול קונפליקטים ועוד.
מנהיג הוא אדם אשר מפיק את המקסימום מכל סיטואציה, והדבר חשוב בייחוד לאור העובדה שכיום בכל סביבת עבודה חלים שינויים באופן תכוף. כישורי מנהיגות באים לידי ביטוי הן בראיה לטווח הארוך - בהכתבת חזון לחברה או לארגון, והן בראיה לטווח קצר - בהחלטות שיש לקחת על בסיס יומי.
בטווח הארוך, מעבר להתוויית תכנית, על המנהיג לגרום לכך שהיא אכן תצא לפועל, ולשם כך עליו לרתום לכך את האנשים סביבו ולהניע אותם לפעולה. המנהיג צריך לגרום לאנשים סביבו להאמין בו כמוביל אשר מחזיק בידע וביכולות הדרושים להגשמת התכנית. בנוסף, עליו לרתום אותם לעשייה כך שהחזון יהיה משותף. לכן, חלק ניכר מהתכנים בלימודים מתייחס לתחום של יחסי אנוש.