האושר הארגוני אינו בהכרח מעוצב ע"י המציאות האובייקטיבית, אלא ע"י העדשה שדרכה העובדים חווים את הארגון. כלומר, 90% מהאושר לטווח הארוך אינו נקבע ע"י העולם החיצוני, אלא ע"י הדרך שבה המוח של העובדים בארגון מנתח את הסיטואציות שמתרחשות בו. המשמעות הגדולה העומדת מאחורי הצהרה זו היא שיש ביכולותינו להשפיע על המציאות הארגונית בכלל ותפיסת האושר הארגוני בפרט. חשוב לדעת כי, ניתן לנבא רק 25% מההצלחה של עובד בארגון באופן אובייקטיבי באמצעות רמת ה- IQ שלו לעומת 75% מההצלחה המנובאים ע"י התפיסה של העובד את מקום עבודתו כמקום חיובי, אופטימי ותומך חברתית, וכן, תפיסתו את עצמו כבעל יכולת להמיר מצבים של לחץ וסיכון לאתגרים ואפשרויות צמיחה.
נשאל- כיצד אנו כמנהלים נוכל לשנות את המציאות האובייקטיבית וליצור חוויה של אושר בארגון?
- ראשית, העניקו תשומת לב חיובית, שימו לב לדברים החיוביים ולמה ש"עובד היטב" בארגון.
- שנית, ציינו כוונות של הדברים החיוביים שאתם רוצים לשמר ולחזק בארגון (במקום הדברים שאתם רוצים לשנות).
- ולבסוף בצעו מעשה אשר יצהיר על הכוונות החיוביות שלכם ויגשים אותן.
ארגון מאושר הינו ארגון ששם את האושר של העובדים בו בעדיפות העליונה.
בארגון מאושר ההנהלה שואלת באופן מתמיד את עצמה, עד כמה העובדים שלנו מאושרים? איך נוכל לגרום להם להיות מאושרים יותר? היכן נוכל להשתפר? מה נוכל לחזק?
- על מנת לעשות כן, הכינו רשימה של העובדים הכפופים לכם.
- ליד כל שם ברשימה תנו ציון מ 10 -0 עד כמה לדעתכם אותו אדם מאושר במקום עבודתו.
- נסו לחזק השערה זו על התנסויות שחוויתם מול עובדים אלו בעבר.
- לאחר מכן, יגיע השלב בו תרצו לבסס את הרשימה שלכם ע"י קיום שיחות משוב עם אותם העובדים.
- בקשו מעובדים לדרג את רמת האושר הארגוני שלהם מ 0-10. תשאלו אותם מה גורם להם להיות מאושרים במקום עבודתם, ומה יכול לגרום להם להיות מאושרים יותר בארגון.
- ולבסוף תשאלו אותם, כיצד לדעתם אתם יכולים להיות מנהלים טובים יותר?
- בצעו מהלך זה של הערכה ומשוב כל שלושה חודשים- חצי שנה.
דפוס זה של הערכה ומשוב צריך להפוך לנוהל ולא ליפול בין הכיסאות של הדחיפות והשגרה הארגונית. כך תצהירו בארגון, ש"האושר של העובדים נמצא בראש סדר העדיפויות הארגוני", תממשו ותבססו את הצהרותיכם ולא תיפלו אל תוך קלישאות ארגוניות שיחלפו כלעומת שבאו.
זהו כלי אחד פשוט מיני רבים שיוכל לסייע לכם ביצירת תרבות של אושר ארגוני, אך יישומו מחייב מנהיגות איתנה שתוביל את התהליך החשוב הזה שבסופו אתם תהנו מארגון פרודוקטיבי ורווחים נאים.
מבוסס על מאמר מ- positivesharing.com לעיון נוסף לחץ כאן
איילה פינקוייס וצוות היועצים של coachvision
אסטרטגיה, יעוץ, פיתוח אישי וארגוני (.P.M.A)
לקבלת מאמרים הרשמו באתר שלנו:
www.coachu.org