חשיבות העידכון הקבוע של התכנים
חשיבות עידכון קבוע של האתר אחד הגורמים שמשפיעים על האופן שבו גוגל מדרגת את האתר שלכם, (ה"רנקינג") שלו, הוא עד כמה התכנים של האתר עדכניים, האם אתם טורחים לעדכן אותו לעיתים קרובות. מדוע חשוב כל כך לעדכן את האתר לעיתים מזומנות ככל האפשר, במה לעדכן אותו - ולא פחות מכך מה לא לעשות מבחינת העידכון, על כל אלה אדבר במאמר הנוכחי.
למה לא להיות "חוני המעגל", לשים תוכן ולהתעורר בעוד, נגיד, 70 שנה?
דירוג האתר, כמובן, הוא גורם חשוב מבחינתכם משום שמשמעותו נקודות נוספות במירוץ אל פיסגת תוצאות החיפוש בגוגל - וכיוצא מכך הזרמת גולשים במספרים גבוהים אל האתר - ומשם הדרך הרבה יותר נוחה אל היכולת להמיר את הגולשים לקונים.
העידכון השוטף של האתר תורם להשגת המטרה הזו (של הפיכת הגולשים לקונים) גם בדרך עקיפה והיא היכולת שלכם להיות מעודכנים בעצמכם, כלומר ליכולת שלכם להיות באופן מתמיד עם יד על הדופק, דהיינו לדעת מה קורה בנישה המסחרית או השיווקית שלכם ולבצע את הפעולות הנדרשות כדי להקדים את המתחרים שלכם בתחום שבו אתם עוסקים. הגולשים מצידם ייהנו מתחלופה גבוה של תכנים רלוונטיים ועדכניים ובכך תושג גם מטרתה של גוגל, לספק תוכן "שווה" ואיכותי לגולשים - דבר שהוא המניע החזק ביותר (ברור שאחרי המניע הכלכלי...) של גוגל - ושוב כדי לסגור את המעגל, האפשרות שגולשים יהפכו ללקוחות (נקווה שגם מרוצים...) גדולה כאשר הם גולשים מרוצים.
אחרי שהזכרנו כאן, "על הדרך", את חשיבותו של התוכן האיכותי, הבה נחזור לנושא המרכזי שהתחלנו בו, קרי העידוד לעדכן את האתר באופן שוטף, הבה נתייחס לנושא מן הכיוון ההפוך. ממה להמנע הכיוון ההפוך הוא הצורך להזהיר ולהתריע באופן הברור ביותר מפני כל ניסיון לעגל פינות, או אם תרצו, לנסות "לעבוד על גוגל". כתבתי "לנסות", כי המכונות של גוגל - ה"עכבישים" שלה הפועלים על פי אלוגרימתים מאד מתוחכמים (ונעשים חכמים ומתוחכמים יותר ויותר), פשוט ינצחו אתכם.
הניצחון הידוע מראש של גוגל הוא ההפסד שלכם: ענישה שמשמעה הורדתכם מתחת לרדאר של הגולשים, או במילים אחרות העלמתכם המוחלטת מתוצאות החיפוש - ואתם יודעים מה המשמעות: קריסה כלכלית (שלכם, לא של גוגל, אם זה לא היה ברור).
מה בדיוק לא לעשות
התשובה למה לא לעשות היא פשוטה: שום דבר שאינו קידום טבעי ותוכן מקורי (רצוי מאד איכותי). אסור כמובן להעתיק תוכן מאתרים אחרים (בלי לזהות את מקור התוכן) ואסור לייצר יותר מדי מילות מפתח באותו עמוד עד כדי הפיכתו לעמוד שייחשד שהוא בסך הכל עמוד קישורים (גוגל מאד רגישה לא רק ל"חוות קישורים" אלא גם לעמודים שמשמשים לצורך דומה) ובכל מקום שאתם יכולים לחשוב שקצת הגזמתם הורידו מאד את המינון.
שימוש לא לגיטימי וחמור מבחינת גוגל הוא ניסיון למשוך את שימת-ליבם של העכבישים שלה ע"י כתיבת טקסטים שמוצפים במילות חיפוש בצבע "שקוף" לגולשים, כלומר בצבע זהה לצבע הרקע של העמוד. הרעיון (הטיפשי) הוא שלגולש אין זה מפריע. אבל האלגוריתמים של גוגל כבר יודעים לזהות ניסיון הונאה ויזואלי זה - והענישה בוא תבוא.