חפש מאמרים:
שלום אורח
26.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פנדה מחזירה לאתרים הסמכותיים את הכבוד והדירוג האבוד

מאת: דויד מנשהקידום אתרים24/01/20151215 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כמו בכל תחום בחיים, אם אנחנו בני-סמכא, כלומר נחשבים ל"אוטוריטה" בתחום שבו אנו עוסקים, המילה, או הדיעה שלנו נחשבת יותר מאשר "סתם בנאדם". כך גם בכל הקשור לאתרי אינטרנט. המובילים שבהם נחשבים לסמכותיים ונהנים בעיני מנועי החיפוש ממעמד של Authority  בתחום שלהם. ברור, איפוא, שהסמכותיות היא כפועל יוצא, אלמנט מרכזי בקידום אתרים.

במקביל, ככל שהאתר סמכותי יותר בעיני מנועי החיפוש, עולה הערך של קישור ממנו ומשום כך כל מקדם אתרים ישמח להוציא ממנו קישור לאתר שהוא מקדם. לעומת זאת, אתר שאינו נהנה ממעמד כזה, בדומה ל"סתם בנאדם", כך גם הוא "סתם אתר" והערך של קישור ממנו הוא דל ביותר. זוהי גם הסיבה לכך, שקישור איכותי אחד שווה לפעמים לכלל הקישורים הנכנסים לאתר מקודם. מהי אם כן "סמכותיות"? עם זאת, למרות שאנו כבר מבינים את החשיבות של "סמכותיות", עדיין לרבים וטובים לקלוע להגדרות של גוגל בנושא זה. הסיבה פשוטה:  ההגדרות הללו אינן סטטיות והן מתעדכנות בעידכונים השונים שהוציאה גוגל לאורך השנים. זאת, עפ"י שורה מיסתורית של הסיגנלים הסודיים שלפיהם קובעות גוגל ואחיותיה מהי מידת הסמכותיות של האתרים השונים.

ניקח למשל את עידכוני פנדה - שכזכור מתייחסים לאיכות התוכן של האתר.   כל עידכון של "פנדה" הותיר אתרים רבים במצב של דימום אנוש - בהם אתרים גדולים, חזקים ושנחשבו ערב העידכון סמכותיים. עד כדי כך היתה הפגיעה קשה לעיתים, שאתרים מסויימים ספגו ירידה של אפילו 90% בהפנות של גוגל  בחיפוש אורגני!

שודדי התוכן והסמכות

תוכן הוא המלך. על כך כבר הבנו, אין עוררין - בוודאי בארצות הגוגל, שזה בערך כל העולם ואשתו. אלא שתוכן הוא השקעה לא קטנה בכסף ובזמן ולא פלא אם כן שבעלי אתרים שונים וכמובן מקדמי אתרים שרצו לחסוך לעצמם טירחה וכסף, פשוט העתיקו את התכנים הנדרשים להם.

ההעתקה של התכנים פגעה באתרים שהעתיקו מהם מעבר להפרת זכויות היוצרים - הפגיעה הקשה עוד יותר היא שבתוך כך "נגנב" גם הקרדיט של מחבר המאמר - כלומר הסיגנל של ה-authorship שמעניק למאמר (ולאתר) נקודות זכות בדרך ל"סמכותיות" נשדד!

באופן זה, אם בכוונת-מכוון ואם מתוך חוסר-הבנה (כמו במקרה של גנב שמתכוון לגנוב מעיל המונח על הספסל - ובתוכו נמצא במקרה, או לא במקרה, גם ארנק גדוש מרשרשים), אתרים שהעתיקו תכנים ייחסו את כתיבת התוכן לעצמם וזכו מן ההפקר ב-authorship. התוצאה היתה, כאמור, דרמטית: האתר שנשדד מהבעלות על המאמרי(ים) התדרדר מטה-מטה מבחינת סמכותיותו ואילו השודד שודרג מעלה-מעלה!

לכל שבת יש מוצ"ש

חגיגת השודדים הנהנים מעמלם של האחרים הסתיימה, או צומצמה מאד,  לאחר שזעקת האתרים הנפגעים הגיעה לאוזני גוגל. ענקית החיפוש שהבינה עד כמה חמורה היכולת לעוות את המציאות בתחום הסמכותיות, החלה לעשות סדר  - וכשהשריף מגיע העירה, הדברים מתחילים להסתדר.

העידכון האחרון הגדול של גוגל, פנדה 4.1, הרכב הסיגנלים החדש יודע לקבוע טוב יותר מהו אכן אתר סמכותי. אחת הדרכים לכך, היא מניעת המיידיות הבלתי ניסבלת הקודמת במתן סמכותיות גבוהה לאתרים שתוך זמן קצר  נגדשו בתכנים איכותיים במיוחד.

הסיפור מסתיים איפוא ב"הפי אנד", אבל לא לגמרי. אמנם, האתרים שנפגעו התאוששו (בעזרת עבודת קידום טובה) והחזירו לעצמם חלק ניכר של הירידה בדירוג - אך עדיין לא לגמרי. הסיבה לכך היא שבכל זאת, לא כל שטח שנכבש ניתן לשחרר ורבים מן התכנים המקוריים שלהם עדיין מיוחסים לאתרים שאחראים לשוד התכנים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דויד מנשה www.wordsuit.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דויד מנשה

מאת: דויד מנשהקידום אתרים02/02/151178 צפיות
העידכון האחרון באלגוריתם של גוגל, Hummingbird, מפנה זרקור חזק עוד יותר למגמה ההולכת של התמקדות בתוכן והנגשתו. החידוש הגדול שלו, הוא שהפניות הגולשים לתוכן רלוונטי נעשית ע"י מענה לשאילתות מורכבות ו"טבעיות", בלשון בני אדם, בהתבסס על תוכן העמודים שמנוע החיפוש סרק ולאו דווקא בעל בסיס עמודים שעברו אינדוקס ושל מילות חיפוש.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים18/12/141144 צפיות
בניית אתרים כוללת שימוש בכלים שונים, שאינם גלויים לעין. אחדים מן הכלים הללו, שלכאורה אינם בעלי חשיבות, הם חיוניים מאד, שכן בלעדיהם יכול האתר להחשף לבעיות לא רצויות, כמו למשל פירסום של האתר מנועי החיפוש עוד לפני שבנייתם הושלמה ואף חשיפת מידע שבעלי האתר אינם חפצים לחשוף. הפעם נעסוק בשני כלים קטנים אבל חשובים מאד. אחד מהם הוא קובץ robots.txt שתפקידו לא תמיד ברור לבעלי אתרים ואפילו, לא תאמינו, גם לבוני-אתרים רבים. הכלי השני הוא תג המטא noindex.

מאת: דויד מנשהבניית אתרים30/11/141229 צפיות
אופטימיזציה טובה היא כזו המוודאת שמבנה האתר לא יכלול שגיאות תיכנות בקוד האתר המפריעות (ובמקרים קיצוניים אף מונעות) לסרוק אותו. זאת, מאחר שגוגל, לדוגמה, לא תסרוק דפים שונים באתר, אם מבנה האתר מקשה על הסריקה. זאת, למרות שהאלוגריתמים המתוחכמים מאד של גוגל ומנועי החיפוש האחרים, יודעים, מן הסתם, כיצד להתגבר על בעיות טכניות - אבל אין להם שום עניין לעשות זאת, מאחר שאם בעלי האתרים לא עשו שום מאמץ בכיוון זה, מדוע הם צריכים להתאמץ עבורם.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים22/10/141170 צפיות
פעמים רבות אנו נמנעים מתגובות בבלוגים, או במאמרים באתרי תוכן שונים, כחלק מקידום האתר שלנו, בגלל שאתרים רבים מצמידים להן תג nofollow. תג זה נועד, אכן, למנוע שהאתר המקודם יהנה מזרימת "מיץ" קידומי מן האתר שבו פורסמה התגובה. אולם, גם אם לכאורה המצב הזה מונע תועלת קידומית ישירה, כדוגמת קישור שהוא dofollow, עדיין יש בו תועלת רבה ופוטנציאל ענק לטווח ארוך (בעיקר) ולא פעם גם בטווח המיידי.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים22/09/141095 צפיות
בניית אתר אינטרנט היא הכרח שכל בעל עסק, או נותן שירות, מודע לו. ואכן, כיום, הנגישות אל בית עסק או שירות, היא לא פעם דרך האתר - עוד לפני שפונים אל החנות הפיזית. יתרה מכך, אנו עדים לכך שעסקים רבים מתבססים באופן הולך וגובר על אתר האינטרנט. עם זאת, כדי להשיג את התוצאות הרצויות, כלומר משיכת גולשים והפיכתם ללקוחות או לצרכנים של האתר, חשוב מאד להקפיד על בניה נכונה של האתר.

מאת: דויד מנשהניהול תוכן18/09/143361 צפיות
שני מרכיבים חשובים בקידום אתרים, שלא רבים נוטים להתייחס אליהם במלוא החשיבות הראויה להם הם שני אלמנטים בכתובת האתר, URL, שהגולשים מקלידים בדפדפן : שם הדומיין והסיומת. במאמר זה נתייחס לשני מרכיבים אלה ונעמוד על חשיבותם.

מאת: דויד מנשהקידום אתרים10/09/141097 צפיות
רבים אינם מייחסים מספיק חשיבות לשמו של האתר ולסיומת כתובת האתר (URL). זוהי הטעות הראשונה שנעשית בעת בניית אתר. שני אלמנטים אלה חשובים מאד ומשפיעים מאד הן מבחינת קידום האתר, כלומר מבחינת מנועי החיפוש, שבגלל שם לא מספיק טוב (התואם את הנושא שבו הוא עוסק) ייחסו לו פחות חשיבות מבחינת הגולשים ולכן לא "יציפו" אותו גבוה בדף תוצאות החיפוש והן מבחינת ההתייחסות של הגולשים כלפיו, גם כאשר יראו אותו בדף תוצאות החיפוש - משום שיחשבו שהוא פחות רלוונטי לשאילתה שכתבו. סיומת לא-ישראלית, בעייתית אף היא...

מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים23/12/213940 צפיות
בואו לשמוע מה יש לניקיטה סטוגף מייסד - מנכ"ל קרית טק Kiryatech לומר על קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים21/09/211860 צפיות
הקישורים הם נכס צאן ברזל כיום עבור כול אתר המעוניין בקידומו. אנשי התוכן והעוסקים בקידום אתרים, חייבים להיות מעודכנים און ליין כל העת בחדשות הקישורים ואיזו שיטה הכי פופולארית ובעיקר יעילה ורלוונטית עבור קידום אתרים, באמצעות שיטת הקישורים. החלפת קישורים

מאת: רועי כץקידום אתרים11/06/183710 צפיות
מצב של תשישות נפש מוגדר כאשר האדם סובל מבעיות התנהגות קשות ושיבושים החשיבה. הדבר בא לידי ביטוי בקריאה לא נכונה של המציאות ושינויים תכופים ולא הגיוניים במצב הרוח.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/173042 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: רוני הכהןקידום אתרים20/08/172773 צפיות
האם לנסות ולעבור עם חברות קידום שנמצאות מעבר לגבולות הארץ גם כן?

מאת: articlestbdקידום אתרים20/08/172635 צפיות
למה קידום אתרים זה הדבר שכל עסק רציני פשוט חייב... תשובות במאמר.

מאת: דודישקידום אתרים30/04/172671 צפיות
בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica