רבים נוטים להתעלם ממקומם החשוב של שני מרכיבים בקידום אתרים: שם מתחם (דומיין) והסיומת של כתובת ה-URL, אך השקעה של מחשבה בנושא זה יכולה להניב תוצאות טובות מעבר לכל מה ששערתם.
בחירה נכונה של שם לאתר
בעת בניית אתר, בחירת השם אמורה לשקף באופן הנכון ביותר את זהותו העיסקית, או האחרת של האתר. חשוב מאד, כמובן, שהשם יהיה מספיק אינטואיטיבי מבחינת גולשים המקלידים שאילתה במנועי החיפוש. ניקח לדוגמה גולש שיקליד במנוע החיפוש "קומדיה בנושא זוגיות". אם אנו מנהלים אתר של תיאטרון המתמחה בקומדיות, חשוב שנשכיל לכלול בכתובת האתר המילה comedy, או comedia - באופן זה יגדל מאד הסיכוי שהאתר יופיע ברשימת תוצאות החיפוש שמעלה מנוע החיפוש.
הדוגמה הזו משקפת למעשה, את החשיבות של השם מבחינת קידום האתר. ואכן, ככל ששם האתר יהיה קרוב יותר למילים שהקלידו הגולשים במנועי החיפוש, כך יגדל הסיכוי שבין התוצאות שיפיק מנוע החיפוש, יהיה גם האתר "שלנו". זאת, מאחר שמנועי החיפוש פועלים לטובת הגולש, כלומר הם מבקשים לספק לו את המידע הקרוב ביותר היכן נמצא התוכן שהוא מחפש - ועד כמה שאפשר בהתאמה מירבית לשאלות שלו. ברור אם כך שככל שהשם משקף את השאלה, כך עולה הסיכוי שהאתר יופיע בתוצאות החיפוש. יתרה מכך, גם לגולשים עצמם תהיה העדפה רבה יותר לאתר ששמו משקף הכי קרוב את העניין שלשמו הקלידו את החיפוש.
איפה קונים שם מתחם?
לא חסרים מקומות לרכישת שם מתחם. כל מה שצריך לעשות הוא להקליד במנוע החיפוש את הצירוף של "קניית שם מתחם", "או קניית שם דומיין", או צירופים דומים אחרים, כדי לקבל שפע הצעות. תמצאו שישנם אתרים כאלה הן בארץ והן בחו"ל (הרבה יותר, מטבע הדברים), המוכרים לא רק שמות מתחם, אלא גם שירותי איחסון, במסגרת סל המוצרים שלהם. ישנו הבדל מהותי בכל זאת, שמות מתחם עם סיומת ישראלית (שתיכף ניגע בה בהרחבה) ניתן לרכוש רק באתרים ישראליים. המחירים, אגב, זהים פחות או יותר גם כאן וגם שם.
סיומת, מה לבחור?
כאשר אנו מדברים על סיומת, אנו מדברים החלק האחרון בכתובת האינטרנט (URL), כלומר שתיים, או יותר אותיות מצד ימין של הכתובת. הכתובת, אגב, כידוע, מורכבת ממספר אלמנטים (משמאל לימין): תחילה ה-HTTP (או HTTPS באתרים מאובטחים), אחר כך ה-WWW המוכר, שהוא ראשי תיבות (באנגלית, כמובן) של רשת האינטרנט, לאחר מכן שמו של האתר, שבו עסקנו קודם, ולאחר מכן הסיומת, כמו co.il, com, org, net וכו'.
אתרים רבים נושאים את הסיומת com, שבתחילת הדרך יוחדה עבור אתרים מסחריים, אך נעשתה כל כך נפוצה, עד שכיום היא מציינת אינספור אתרים שאינם דווקא מסחריים. סיומות אחרות מיוחדות עבור אתרים המבקשים שיהיה להם זיהוי של המדינה שבה הם פועלים, כמו למשל ru עבור רוסיה, es עבור ספרד וכו'. באופן זה יוחדה הסיומת co.il עבור ישראל.
עדיף אם כן, שכאשר אנו בונים אתר ישראלי, עבור גולשים ישראלים, שהסיומת תהיה co.il, כדי שגם לגולשים יהיה ברור שמדובר באתר ישראלי, אך גם כדי שמנועי החיפוש יראו באתר שלנו תוצאה רלוונטית לשאילתות בנושא שהאתר שלנו עוסק בו ולכן ימקמו אותו הרבה לפני שאתרים באותו נושא, ממקומות אחרים בעולם.