פעמים רבות אנו נמנעים מתגובות בבלוגים, או במאמרים באתרי תוכן שונים, כחלק מקידום האתר שלנו, בגלל שאתרים רבים מצמידים להן תג nofollow. תג זה נועד, אכן, למנוע שהאתר המקודם יהנה מזרימת "מיץ" קידומי מן האתר שבו פורסמה התגובה.
אולם, גם אם לכאורה המצב הזה מונע תועלת קידומית ישירה, כדוגמת קישור שהוא dofollow, עדיין יש בו תועלת רבה ופוטנציאל ענק לטווח ארוך (בעיקר) ולא פעם גם בטווח המיידי.
הרעיון הוא לנופף לגולשים, "אני כאן"!
הרעיון המרכזי של כל קישור, מכל סוג שהוא מתמצה בכך שטקסט העוגן מסמן באופן חזותי ומודגש (אם בפונט שונה ו/או, ברוב המקרים, באמצעות צבע פונט שונה וקו תחתי) שכדאי לגולש ללחוץ עליו ולהגיע לדף אחר, אם בתוך אותו אתר (קישור פנימי) ואם באתר אחר (קישור חיצוני) לתוכן, או מוצר שכדאי לו לבחון.
כאשר רוצים להשתמש בקישורים באתר שאיננו בשליטתינו, או של קולגות שאנו יכולים לבקש מהם להציב קישור אל האתר שלנו, אחת הדרכים היעילות היא כאמור באמצעות השארת תגובות בדפים שונים ובאתרים שונים, רצוי כמובן להקפיד על אתרים בעלי סמכות ככל האפשר. אולם, כפי שציינו בתחילת המאמר, רבים מאד נרתעים מהשארת תגובות במקומות שבהם התגובות יקבלו התייחסות של "נופולו", כלומר שהם לא יובילו אל הכתובת שהושארה בתגובה.
תיקון התפיסה לגבי תג "נופולו"
התייחסות זו שגויה ולוקה בחוסר הבנה של שני עקרונות חשובים:
1. אופן ה"שיווק" הוויראלי.
2. עיקרון נוסף, שמתעלמים ממנו או לא מבינים אותו, הוא התכונה המצויינת מבחינת קידום אתרים, שגם קישור "נופולו", מפסיק להיות כזה אם המאמר שכולל תגובה (המוגבלת ב"נופולו) מצוטט במקום אחר!
העיקרון השני, משנה למעשה את המהות המקורית של תג ה"נופולו", מאחר שאמנם האתר שבו פורסמה התגובה מונעת בריחת "מיץ" קידומי אל האתר המקודם. אולם, מאחר שהשיווק הוויראלי, מבוסס על הפצה של מידע והעברתו שוב ושוב מפה לאוזן - ובמקרה שלנו, מאתר לאתר וממייל למייל וכו', די לנו שמתישהו בעתיד, הקרוב או הרחוק, יהיה מי שירצה לצטט את המאמר שעליו הגבנו. ברגע זה, כאשר הציטוט של המאמר (על כל התגובות שבו) נכלל בתוך מאמר או פוסט באתר אחר, התגובות מפסיקות לקבל את התכתיב של תג ה"נופולו", מאחר שהוא ישים רק באתר המקורי - וההגבלות על התגובות לא חלות על התגובות מחוץ לאתר המקורי!
המסקנה אם כך ברורה, קישורים מסוג dofollow הם אמנם רצויים יותר בטווח המיידי של השגת המטרות הקידומיות של האתר, אך השארת תגובות מסוג nofollow אינן בהכרח ביזבוז זמן ומשאבים. בטווח זמן כזה או אחר, הם עשויות להפוך בעצמן לקישורי dofollow.
בהקשר זה, תובנה אחת אחרונה לפני סיום: גם קישורים "טובים", מסוג dofollow, אינם אלא קישורי nofollow כל זמן שגולשים לא לחצו עליהם!