קידום אתרים אינו משימה פשוטה, זה כבר ברור. למרות זאת, הסתייעות במספר אסטרטגיות באופן נכון ישפר מאד את הסיכויים להתקדם במעלה דף תוצאות החיפוש של גוגל - והדבר נכון עוד יותר בעידן החדש, של "המינגבירד".
כידוע, מדי תקופה מעדכנת ענקית החיפוש את אלגוריתם החיפוש שלה. האחרון שבעידכונים, Hummingbird, היווה שינוי גדול ביחס ל- Caffeine שקדם לו ושהופץ אי-שם בשנת 2010. עיקר השינוי, באופן לא לגמרי מפתיע, לאור הדגש הגדול ששמה גוגל על התוכן, הוא שעיקר ההפניות ש- Hummingbird מספק לשאילתות מורכבות נעשה בהתבסס על תוכנם של העמודים שמנוע החיפוש סרק ולאו דווקא בעל בסיס עמודים שעברו אינדוקס ושל מילות חיפוש.
הבשורה העיקרית שמייצג Hummingbird היא התייחסות "חכמה" למילות-חיפוש מסוג "זנב-ארוך" כאל שאילתות, במקום להתייחס למילות החיפוש ה"רגילות" ולכן מתקבלות תוצאות חיפוש בעלות רלוונטיות גבוהה למקלידי השאילתות - ובדרך זו גם מציע עמודים רבים, הרבה יותר מאשר קודם לכן, שעשויים לענות על השאילתא.
דרך הניתוח הסמנטי של התוכן, נעשה זינוק אדיר במתן תוכן רלוונטי למחפש תוכן מכל סוג שהוא, שכן על בסיס Hummingbird, ההפניה לעמודי תוכן היא הרבה יותר מדוייקת. כך לדוגמה, אם בעבר המילה "ארגז" היתה מניבה תוצאות של ארגז-חלב, ארגז-כלים וארגז חול, הרבה שעתה ניתן לשאול שאלה הרבה יותר מדוייקת, כמו "מהו ארגז-הכלים שמציע לך בית-הספר למשחק". ברור ששאילתא כזו בעבר, היתה מציפה שלל אפשרויות, כולל התשובה הנכונה, אבל גם בליל גדול של תוצאות הכוללות אפילו "בית-ספר גולן" בחיפה, "בית-ספר לשפות" בתל-אביב ואפילו "גן-משחקים" "משחקי-ילדים".
מסקנה אחת ברורה, כבר בשלב הזה: בעידן ה"ציפור ההומה", מילות החיפוש ותגיות המטא חשובות הרבה פחות ונגד יש חשיבות עוד יותר גדולה לתוכן - וככל שהתוכן יהיה איכותי יותר, כך יהיה גדול יותר התגמול מצד מלכת-החיפושים.
מה צריך לעשות אם כך?
1. אמרנו כבר ולא מיותר לחזור על כך שוב ושוב: , תוכן איכותי.
2. התייחסות לחשיבותן של השאילתות הטיבעיות (למשל, כמו בדוגמה שכבר השתמשנו בה: "מהו ארגז-הכלים שמציע לך בית-הספר למשחק") והערכות מראש להשיב להן.
3. המשך המאמץ ואף הגברתו להביא קישורים נכנסים איכותיים (הסיבה היא כמובן משום שהם מקשרים לתוכן איכותי, ש...גוגל מעוניינת בו).
4. ניווט נוח והגיוני באתר - מאחר שאתר שנוח לנווט בו מוביל בקלות רבה יותר לתוכן האיכותי שגוגל רוצה שיהיה באתר - ובנוסף, ניווט כזה מקל על הרובוטים שלה לסרוק את העמודים ולנוע מאחד לשני בקלות.
5. מפת XML - הוספת מפה כזו ובוודאי באתרים המכילים דפים רבים שאינם מקושרים בינהם עשויה לסייע מאד לגוגל למפות אותם, בכך שהיא כוללת הכתובות (url) שלהם.
6. נוכחות ברשתות החברתיות. האיתותים החברתיים נכללים בהערכה ובציון של גוגל לאתרים שונים. זאת מאחר שכתיבת פוסטים, הפצתם (share), "לייקים" ו-follow הם איתותים על כך שהתוכן מעניין.