כתיבה באנגלית - למה חשוב שיהיו לכם תכנים באנגלית באתר?
בעולם הדיגיטל שאינו מפסיק להתחדש, כל בעלי העסקים ואתרי האינטרנט - בין אם אלה הם אתרי מכירות ובין אם אתרי תדמית שנועדו ליצור לידים להמשך יצירת קשר, חייבים להמציא את עצמם בכל יום ויום מחדש, כדי לשמור על רלוונטיות ויתרון אל מול המתחרים. חשיבה מחוץ לקופסה וחיפוש אחר קהלי יעד חדשים הם מנת יומם של משווקים ובעלי אתרים, ולא בכדי: בכל יום עלול מתחרה, קטן כגדול, להפתיע ולהביא בשורה חדשה לשוק בו הוא פועל, או שענקית כמו פייסבוק תחדש את נהליה כך שכל הקלפים יטרפו. למול אותן הפתעות חשוב להישאר רלוונטיים ככל הניתן ולהבטיח שהאתר שלכם ימשוך עוד ועוד קהלי יעד חדשים - כמו למשל קהלים דוברי אנגלית.
למה המוצר שלי צריך לפנות לחו"ל?
במיוחד אם האתר שלכם משמש למכירות מקוונות, אך למעשה גם כאשר מדובר באתרי תדמית, כדאי מאד שתשקיעו בתכנים באנגלית - אם עוד לא עשיתם זאת וכדאי שזה יהיה כתיבת תוכן איכותי. מדוע בעצם? ראשית יש לזכור כי גוגל, וכמוהו כלל הרשתות החברתיות והפלטפורמות החשובות, פועלים בראש ובראשונה באנגלית - ולכן גם אם לא תצליחו להביס מתחרים "רציניים" כמו אתרים אירופים ואמריקאיים, עדיין תבטיחו לעצמכם נוכחות בשפה המדוברת ביותר בעולם, וזהו יתרון יקר מפז, במיוחד אל מול מתחרים ישראלים.
כתיבה באנגלית - טיפה בים
נקודה נוספת שחשוב להבין היא שהשוק הישראלי (או ליתר דיוק, הקהל הדובר עברית), הוא כה קטן בעולם הדיגיטל, עד שעבור חברות גדולות מחו"ל הוא עשוי במקרים רבים להיות פשוט לא משתלם - כלומר שישנם תכנים שפשוט לא מתורגמים לעברית, וכנראה לעולם גם לא יתורגמו - בשל סיבות כמו נישתיות יתר, סיכון גבוה מדי והעדר רווחיות. מלבד ההזדמנות הגדולה שטמונה כאן למילוי ה"וואקום" עבור הקהל דובר העברית, חשבו מה כל זה אומר על דוברי האנגלית: הרי במובנים מסוימים זוהי לא רק השפה המדוברת ביותר בעולם, אלא מדובר למעשה בשפה היחידה בעולם - משום שהתכנים החשובים באמת כתובים ונאמרים בה ורק בה. זו הסיבה שמומלץ מאד להשקיע בשילוב כתיבה באנגלית באתר שלכם, וכמובן כתיבה באנגלית מקצועית, כזו שמצד אחד שומרת על תקניות מושלמת ורמת סגנון גבוהה, אך מנגד גם "מדברת בגובה העיניים", ובקיאה בהווי הבריטי/אמריקאי העכשווי. גם קהלים שמעולם לא חשבתם שיהיו לכם - נפתחים כעת בפניכם, ואין כל סיבה לוותר על כך.