אם אתם קוראים מאמר זה, כנראה שיש לכם נסיון וידע בנושא קידום אתרים. אם כך, אתם כבר יודעים שיש צורך בעבודה קשה כדי שהאתר יופיע במקומות ראשונים בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש בכלל וגוגל בפרט.
דרך אחת להשגת המטרה היא יצירת רשת קישורים מאתרים אחרים לאתר שלכם. קישורים אלו נקראים "קישורים אחוריים". כל קישור שכזה מהווה מעין הצבעת פופולריות לאתר שלך וזאת הדרך בה נקבע הציון לאתר שלך בפרמטר PR של גוגל.
אבל זה בהחלט לא פשוט כמו שזה נשמע. יש דרך נכונה ודרך פחות נכונה לעשות זאת. יש חשיבות רבה לאיכות הקישורים. אתם יכולים ליצור אלפי קישורים שיהיו שווים באיכותם פחות ממספר קישורים בודדים אבל איכותיים. יתרה מזאת, ישנם קישורים מאתרים מסוימים שעלולים להזיק לציון האתר שלכם.
הפרמטרים לקישור איכותי.
ישנם 5 פרמטרים חשובים הקובעים את איכות האתר המקשר אליך.
1. דרוג האתר PR - זהו דרוג שגוגל נותן לאתרים
2. דרוג הדף PR בו נמצא הלינק לאתר שלך
3. תאימות לאתר שלך – חשוב שבאתר יהיו תכנים הרלוונטיים לתכני האתר שלך
4. מספר הקישורים הקיימים בדף בו נמצא הקישור לאתר שלך
5. קישורים מסוג DOFOLLOW
דרוג האתר PR
PR) Page Rank) הינו ציון שגוגל נותן לדף באתר ומתבסס על מספר פרמטרים. אחד הפרמטרים החשובים הוא הקישורים האחוריים המפנים לאתר שלכם על בסיס איכותם. דירוג זה נע בין 0 ל 10. ניתן לראות מהו ה PR של אתר על ידי התקנת סרגל הכלים של גוגל בדפדפן שלכם. ישנם גם תוספיםלדפדפן פיירפוקס אותם ניתן להתקין ולראות את ה PR של כל אתר בו אתם נמצאים.
דרוג הדף PR
PR הציון של הדף בו נמצא הקישור לאתר שלכם. למשל: יכול להיות מצב בו הדומיין הראשי של האתר יהיה דרוג 6 ואילו הדף הפנימי בו הקישור שלכם נמצא יהיה בדרוג 1. זהו מקרה שבו איכות הקישור הינה נמוכה משום שהציון העיקרי הוא ציון הדף בו נמצא הקישור למרות שיש גם השפעה על ציון הדומיין הראשי. לכן, בהחלט כדאי לקחת קישורים אשר דרוג גם הדף וגם הדומיין שלהם הוא גבוה.
רלוונטיות לאתר
בין היתר גוגל בודק את רלוונטיות תכני דף האתר המקשר לאתר שלכם. כלומר שאם האתר שלכם עוסק במוצרי חשמל, כדאי שהקישורים האחוריים שלכם יהיו בדפי אתרים בהם יש מלל מתאים למוצרי חשמל. בסופו של דבר, הכל עניין של מילות מפתח. למשל, במידה ו מילת המפתח העיקרית של האתר שלכם הינה "מוצרי חשמל" והקישור האחורי נמצא בדף בו יש מאמר על "מוצרי חשמל" סביר להניח שבאותו הדף יהיו מילות מפתח המתאימים לנושא זה. בנוסף, יש חשיבות לכך שכותרת הקישור תתאים למילות המפתח שלכם. למשל: שהקישור יהיה בתג "מוצרי חשמל".
מספר קישורים הקיימים בדף.
גם אם אתרכם מקושר מדף אינטרנט בעל דרוג גבוה, יש גם חשיבות למספר הקישורים הקיימים בדף זה. למעשה, רמת הקישור מתחלקת בין כל הקישורים הקיימים בדף. למשל: אם שמתם קישור בדף בעל דרוג 5 ובו יש קישור אחד בנוסף לקישור שלכם, איכות הקישור תהיה גבוהה. אבל אם שמתם את הקישור בדף בעל דרוג 5 ובו יש 100 קישורים אחרים, איכות הקישור תהיה נמוכה בהרבה.
קישורים מסוג DOFOLLOW
מומלץ שהקישורים יהיו מסוג DOFOLLOW משום שקישורים מסוג NOFOLLOW אינם נחשבים כקישורים אחוריים בחלק ממנועי החיפוש העיקריים ובהם גוגל.
NOFOLLOW הינו תג אותו אפשר להוסיף בתג הקישור ב HTML. שאומר למנועי החיפוש לא להחשיב קישור זה. תג זה התווסף בכדי למנוע מספאמריסטים להוסיף באתרים קישורי זבל בכדי להגדיל את פופולריות האתר שלהם.
אפשר לדעת אם באתר מופעלת אפשרות זאת על ידי התקנת תוסף קטן בדפדפן פיירפוקס.
כמה מילים לסיום:
קישורים אחוריים הינו פרמטר חשוב בדרוג וקידום האתר שלכם. אך לא די בכך ויש להשקיע בדברים נוספים כמו התאמת קוד האתר למנועי החיפוש, תוכן איכותי, מילות מפתח איכותיות ושמירה על אתר דינמי ומתחדש.
בהצלחה: ירמיהו בן עמי