ההבדל בין אבחון פסיכו דידקטי לאבחונים אחרים
אבחון פסיכו דידקטי כשמו כן הוא משלב בחינה של יכולות נפשיות ושל יכולות דידקטיות. התפקוד הרגשי משפיע רבות על כל מהלך שעושים בחיים. תפקוד רגשי יכול להשפיע באופן מכריע על יכולות הלמידה. אבחון פסיכו דידקטי הוא תוספת של אבחון דידקטי ואינו בא במקומו. אבחון פסיכו דידקטי בוחן דברים אחרים, שלעיתים עשויים להיות חופפים למה שבוחנים אבחונים דידקטיים שונים, אך הוא עושה זאת בצורה שטחית בלבד. אבחון ליקויי למידה כולל בתוכו אבחון פסיכו דידקטי, אשר בפני עצמו בוחן לקות רגשית שעשויה להפריע למהלך תקין של רכישת מיומנויות למידה. אבחונים דידקטיים אחרים אינם מערבים פסיכולוגיה וזה מה שמבדיל אבחון פסיכו דידקטי מאבחון אחר.
ייחודו של האבחון הפסיכו דידקטי
אמנם אבחון פסיכו דידקטי שונה מאשר אבחונים דידקטיים ושם דגש על ההתפתחות הפסיכולוגית, אך בהחלט ניתן לזהות חשדות ללקויות שהיו מתגלות במהלך אבחון דידקטי. בשל אופיו החופף לאופי של אבחון ליקויי למידה, הוא חושף תפקודים חלשים שעשויים לנבוע מלקות למידה. קושי רגשי יכול לציין היעדר של מוטיבציה מסיבות רגשיות. קושי בלמידה נובע בדרך כלל מיותר מאשר גורם אחד. במהלך אבחון פסיכו דידקטי מנסים למצוא את היחס בין הלקויות. האבחון הפסיכו דידקטי כולל: מבחן אינטליגנציה מלא, תפקודים קוגניטיביים שונים, מיומנויות למידה פורמליות: רמת קריאה, הבנת הנקרא, כתיבה, חשבון ואנגלית וכן התרשמות מהתפקוד הרגשי הכוללת הערכה עצמית, מוטיבציה ועוד כדומה.
כיצד מכון דרלה ביירון יוכל לסייע
במכון לאבחון, ייעוץ וטיפול-דר' דרלה ביירון ישמחו לתת לכם ייעוץ והכוונה בכל הנושא של אבחון פסיכו דידקטי, אבחון דידקטי, אבחון ליקויי למידה, אבחונים דידקטיים, חשוב לערוך את האבחונים בשלב מוקדם ולבחון את הממצאים והתוצאות בדו"ח המסכם, על מנת לספק סיוע מוקדם ככל האפשר.