הורים רבים חושבים שברגע שיהיה חשד להפרעת קשב וריכוז אצל הילדים שלהם, בית הספר ירים אליהם טלפון ויגיד להם לפנות לאבחון. אבל ההורים לא יודעים שמתפקידם להיות מעורבים בכל מה שקורה עם הילד שלהם בבית הספר ולבחון את ההתקדמות שלו במקצועות השונים ובהתנהגות באופן כללי. הילד לא נמצא כל הזמן בבית הספר ולכן דברים שרואים בחצי אחד של היום לא בהכרח רואים בחצי השני של היום. ילד יכול לא להראות סימנים ללקות למידה בבית אבל בבית הספר להראות סימנים. חשוב מאוד שהורים, למרות שהם עסוקים בעבודה ובדברים אחרים, שיעקבו אחר התקדמות הילד שלהם בבית הספר ובגנים וידברו מדי פעם עם המורים וצוות החינוך בבית הספר כדי לראות האם יש נקודות תורפה שכדאי להתייחס אליהם.
במידת הצורך, יש לפנות לאבחון הפרעת קשב לבדיקה של הפרעות קשב וריכוז או כל הפרעה אחרת. האבחון נקרא 'אבחון דידקטי' והוא בודק לא רק הפרעות קשב וריכוז אלא את המגוון הרחב של לקויות הלמידה. לעתים יכול ילד (וגם מבוגר) לסבול מלקות למידה משמעותית מאוד שמתגלה רק בתחום מסוים. למשל רק בתחום הכתיבה, או תחום הקריאה ולפעמים זה אפילו יותר ספציפי כשמדובר בלקות למידה נדירה יותר שפוגעת רק ברכישת שפה או בכל הנוגע למספרים.
אבחון מוקדם יכול לעזור לכם להתמודד עם הקשיים של הילד בצורה טובה יותר. במכון האבחון שאליו תפנו תקבלו את כל העצות והטיפים שיכולים להועיל לכם וכמובן להכווין את צוות בית הספר.
פניה בהקדם!
חשוב מאוד לא לחכות עם ביצוע האבחון מהסיבה הפשוטה - ככל שמחכים יותר זמן עם האבחון או שלא ממהרים לגשת לאבחון הילד יכול לסבול מבעיות קשות של דימוי עצמי נמוך או בעיות נוספות שנגרמות כתוצאה מחוסר ההבנה של הסביבה את הבעיה שלו או מאי ההבנה שלו עצמו למה הוא סובל מקשיים בעוד ששאר הילדים לא. ילד לא צריך לספק תירוצים והסברים, ייתכן והוא לא מודע לכל תחום לקויות הלמידה הוא חושב שאולי הבעיה היא בו עצמו ולמרות שהוא משתדל ומנסה הוא לא מצליח לעשות כלום. כל זה עלול לגרום לתסכול רב, אז אל תהססו לגשת למכון האבחון הקרוב אליכם ולבצע אבחון.