חוכמת ההמונים – על מנת לפתור בעיה באופן המדויק ביותר נשתמש בממוצע של אוסף הדעות של ההמון, אשר יניב את הפתרון המלא, המקיף והמדויק ביותר ביחס לקבוצה של מומחים.
מיקור המונים - עקרון של ביצוע שירותים, העלאת רעיונות או כתיבת תוכן על ידי קבוצה גדולה של אנשים (ההמון) בעלי מוטיבציה כלשהי וזאתבמקום שהיחיד יבצע את אותה המשימה.
קצת מספרים כדי להבין את גודל התופעה
1. מספר המשתמשים באינטרנט בישראל 6.3 מיליון
2. צפייה בווידאו הפכה ב-2015 לשימוש מרכזי ביותר באינטרנט:% 84 מהנשאלים דווחו שצפו ברשת בסרטים, בסרטונים ובתכניות טלוויזיה, בהשוואה ל-%75 ב-2014%
3. 41%. עשו זאת באמצעות הסמארטפון, בהשוואה ל- 8% בלבד ב- 2014
4. 72% משתמשים בשירותי מסרים מידיים דרך האינטרנט
5. 68% משתמשים באינטרנט לגלישה או לעדכון הרשתות החברתיות
6. 3 מיליון מהמשתמשים יומיים מגיעים לפייסבוק מהמובייל או מחשב
כיצד חוכמת ההמונים ומיקור ההמונים יכולים לעזור במכירות?
ההנחה כי " עסקים שכמות המשאבים שלהם מוגבלת אינם יכולים לעמוד בתחרות אל מול הקונצרנים הגדולים בעלי במשאבים בבלתי מוגבלים". האומנם? בעידן שבו התקשורת הישירה אל מול כוחות השוק (שהם הלקוחות הפוטנציאלים) הינה נעשה במרחק של קליק , מאפשר גם לעסקים קטנים להתחרות בגדולים. שימוש בחוכמת ההמונים בשילוב עם מיקור המונים עשוי לצמצם את הפער בין הקונצרן לעסק הקטן וזאת מכיוון שבעזרת ההמון בעל העסק יכול להבין מה השוק חושב על המוצר / שירות שלו, כיצד ניתן לשפר אותו, איך לתמחר אותו, לקבל רעיונות יצירתיים כדי להכניס מוצרים משלימים או תחליפיים. ב שנות ה-60 החברות הגדולות ביצעו קבוצות מיקוד שהעלות הייתה גבוהה שלא הייתה נגישה לעסקים יותר קטנים, אך כיום עם האינטרנט ניתן לבצע קבוצות מיקוד בעלות נמוכה יחסית. להשיג תובנות עסקיות ולשפר תהליכי ושירות המכירות חוכמת ההמונים יקבע את איכות המוצר לכן השימוש בהמון רצוי שיהיה כבר בשלב הרעיון או הייצור ומלווה בכל שלבי חיי המוצר כולל ובעיקר אחרי המכירות.
חוכמת ההמונים תקבע את המוצר – כוחות שוק
לפני ייצור – כבר בשלב האסטרטגיה החברה צריכה לבדוק האם למוצר המתוכנן יש דרישה לשוק, למי הוא עשוי להיות מיועד, מה המאפיינים שלו האם יש לו עוד אלמנטים שחשוב שיהיו וניתן לבצע אותם כבר בשלב הייצור, ממה להימנע כי השוק אדיש. לרוב חברות מייצרות כי הן חושבות שהן יודעות מה השוק רוצה ולמה יש דרישה ולאחר הייצור מתברר להן כי הם לא קראו את השוק נכון מספיק ופספסו. נכון שהרבה חברות עונות על השאלות האלה בשלב של התוכנית העסקיתאך אינם משתמשות בהמון כדי לקבל את התשובות ומספקות רק בעשרות של אנשים ובידע אישי. מה שעלול ליצור טעויות ללא ייעוץ עסקי נכון.
לפני ההשקה – לאחר בניית המוצר, חשוב לבחוןאותו מול ההמון כשהוא מוכן ועוד בטרם יצא לשוק. כי הדבר האחרון שצריך לקרות זה להוציא מוצר לשוק ולגלות את כל הטעויות אחר כך ולהתחיל לעשות שינויים – כך לא בונים מותג.
לפני השיווק – רצוי מאוד לפני תהליך השיווקי להשתמש בהמון כדי להבין כיצד הוא רואה אותו בהיבט השיווקי שלו. כיצד ניתן ל"ספר את הסיפור" של המותג כך שהלקוחות יזכרו ויזדהו איתו. צעת זה יביא לחידוד המסר השיווקי וחידוד פילוח השוק שאליו נרצה בסופו של דבר לשווק ולבצע צעדי פיתח עסקי
בזמן ואחרי המכירה – אנשי מכירות השטח נמצאים הכי קרובים לשוק לכן יש להשתמש בהם כדי לדלות אינפורמציה מההמון ולהביא את התובנות הללו אל המנהלים שיוכלו לשפר את המוצר, את השיווק, את התמחור או כל סוגייה שההמון מעלה על מנת שלמוצר תהיה התאמה מושלמת לדרישות או צרכי הרוכשים הפוטנציאלים שלו.