כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם. בתהליך ייעוץ עסקי אני לא פעם נשאל מה נכון יותר לעשות במקרה כזה או אחר.
בכל הנוגע לשיתוף ידע ניתן לחלק את האנשים לשני מחנות: אגירת ידע ושיתוף ידע. החלפת ידע היא תהליך של שיתוף, שיתוף או העברת חוויה, מידע, מיומנויות ומומחיות בין בעלי מקצוע. אם עובדים אינם מבינים כמה חשוב לשתף ידע בכדי להשיג את המטרות הארגוניות של יחידה, הם נוטים פחות לשתף אותו. בשיתוף פעולה מבוסס צוות חילופי ידע - כל אדם חולק את ידיו - באמצעות ידע עם קבוצה של אנשים.
פירוש הדבר שעלינו לחשוב מחדש על הרעיון של ידע "חופשי" בכל הנוגע להעברת ידע. זה אומר להפעיל לחץ על אנשים לחלוק ידע כדי להראות להם את הערך של הידע הזה, אבל זה לא עובד טוב במיוחד.
ניתן ללמד ידע, אך הדרך הבטוחה ביותר להפחית מערכו היא לאבד אותו מעולם ולעולם לא לערב אותו בחילופי רעיונות חופשיים. חייב להיות חופש ידע לפני בוא החוכמה, ויועצים נאבקים בשאלה האם אנו יכולים להרשות לעצמנו לחלוק אותו.
איך לארוז את הידע והמומחיות שלכם בצורה נכונה
כדי להשיג את התוצאות הרצויות, אנשים ישלמו על כך. תגלה שאנשים רבים מעוניינים לחלוק את הידע שלהם, ואם אתה עושה מוניטין של שיתוף במה שאתה יודע, תרדוף אחר הידע הזה. שיתוף ידע עם אחרים יביא תשומת לב רבה יותר לכישרונות שלכם ויאפשר לאנשים שאיתם אתם מתקשרים לזהות אתכם כמומחים בעלי ערך.
בעולם המשתנה במהירות ידע עצמו נשאר שימושי במשך זמן רב. אם אתה לא משתף את הידע שלך, לא תגדיל את ערכו בטווח הארוך, ואם המטרה שלך להעביר אותו הייתה לעזור באמת לאנשים, אז אתה צריך לעשות את זה. הצעת הכל בחינם עוזרת ליותר אנשים מאשר לעזור לעצמם, אבל זה לא בהכרח שווה את זה לטובת העסק שלך.
שיתוף ידע יכול לעזור לך להשתפר בהדרגה, בין אם מישהו כותב על עצמו, מקליט סרטון או מכין חיבור בנושא מסוים.
אני יודע שזה נשמע קצת מוזר אבל אם אתה באמת מוכן לחלוק משהו עם מישהו שהוא מסוגל ונבון, אז כדאי לשתף. המומחיות שלך היא מתנה עוצמתית שראוי לחלוק אותה, וזה יכול להיות דבר ענק לראות אחרים מרוויחים מהידע שלך ומתגמלים אותם על כך ששיתפו אותך איתך. מקבל הידע המשותף לא רק עוזר לך, אלא גם מרוויח מאוד מהמורה שמשתף אותו.
ידע מיוחד הוא אחד הידע היקר ביותר שיש ברשותך ומבטיח הצלחה והצלחה לכל החיים. עם זאת, הידע הופך להיות נדיר ומתמחה לאורך זמן, ולכן חשוב יותר לשתף את עושר הידע שלך.
חשוב שתיידע את הצוות הרחב שלך איזה סוג ידע באמת שימושי עבורך
מכיוון שהוא מעודד אחרים ללמוד ממה שאתה משתף עם עמיתיך. שיתוף ידע פשוט בונה את המוניטין שלך ומלט אותך כמקצוען בתחומך. כדאי לעודד את שיתוף הידע שלך בכל פלטפורמה, מכיוון שזו דרך נהדרת להגדיל את ערך הידע שאתה משתף.
תוכניות טלוויזיה היא עוד דרך בהחלפת ידע כמו גם פרסומים, ספרים ואתרים. אתה יכול גם לדבר על הידע שאתה משתף, גם אם אתה מישהו שמעביר את המסר שלך לקהל רחב יותר. דוגמא ליתרונות הידע - שיתוף בארגון הוא היכולת לתפוס ידע, לחסוך כסף בהכשרה ולשמור על ידע - הוא המקרה אם עובד יחליט לעבוד במקום אחר יום אחד.
אפשר לטעון שבעוד עובדים אוהבים לחלוק ידע בגלל מוטיבציה אוטונומית זה יכול להוביל לכך שהם חולקים ידע שקשה ללכוד ולהעביר, ולא מידע ספרי לימוד ברור ומותאם. עם זאת, אני מאמין ששיטת שיתוף הידע - העברת הידע - היא עדיין שיטה ברמה נמוכה, בהתחשב בהשפעות של הרצף הקודם. שיתוף ידע יכול להיות מועיל כשאתה מסתמך על הידע של עמיתייך בעבודה, אך זה מקשה על עזרה זה עם זה על ידי שיתוף הידע שלך.
בעלי ניסיון רב יותר ומיומנויות אחרות שוכחים לתת משוב או עזרה בפרויקטים. - --- אם אתה רוצה ללמוד עוד על החשיבות של ארגון ושיתוף ידע, המקום הכי טוב להתחיל בו הוא המדריך להון אינטלקטואלי. לאחר שהראיתי כיצד ליצור תהליך שיתוף מידע אני רוצה להראות לך כיצד משתמשים בידע. תהליך יצירת ידע מגדילים את איכות עבודתך וחוסכים לך זמן רב.