מרכיב מרכזי של גוגל במתן "ראנק" (ציון) גבוה לאתר שלך, מתבסס על כמות הקישורים הנכנסים אליו ולא פחות מכך, על איכות הקישורים הללו. בהקשר זה, לפיכך, האלגוריתמים של גוגל בנויים לזהות, אם אכן הקישורים הנכנסים מגיעים מאתרים שיש להם זיקה ברורה מבחינת התוכן של האתר שלך, או שהקישור הוא מקרי לחלוטין (ונועד רק לצרכי קידום האתר).
ההקשחה של גוגל בזיהוי אופי הקישורים נעשתה באופן ברור כדי למנוע את השימוש שהיה נפוץ עד לפני כשלוש שנים בקישורי "זבל" ואתרים שכל תכליתם היתה לשמש "חוות קישורים" - כלומר קישורים שאין בהם ממש והעיקר שהם מקשרים אל האתרים המקודמים. יתרה מכך, גוגל הניפה דגל אדום של אזהרה חמורה כלפי כל המנסים להשתמש בשיטות אלה של קידום "שחור". זאת, מתוך מטרה ברורה למנוע את הצפת הרשת בתכנים ירודים שאינם תורמים ולא כלום לגולשים.
נאמנים לגישה זו, מנועי החיפוש וגוגל בתוכם כמובן, האתרים השונים מוגדרים ומדורגים על פרמטרים שונים, במטרה אכן, לדרג את איכות התכנים של האתרים ואת איכות הקשיורים המובילים אליהם. אחד הפרמטרים האלה, או האינדיקטורים, לאיכות התוכן, היא כמובן עד כמה הגולשים שוהים באתר - ולכן מבחינת בעלי האתרים חשוב מאד לשמור על הגולשים זמן ממוצע גדול ככל האפשר - וזאת ניתן לעשות כמובן באמצעות מתן תכנים בעלי ערך.
הקישורים הנכנסים הם איפוא פרמטר רב-חשיבות, מאחר שאם נקשר מאתר איכותי, משמע סיפקנו את מה שגוגל ושאר מנועי החיפוש רוצים, תוכן איכותי לגולשים.
ישנן מספר דרכים להשגת קישורים איכותיים, והבולטות שבהן: כתיבה בפורומים, בבלוגים ובפלטפורמות אחרות של המדיה החברתית, כמו פייסבוק, טוויטר, פינטרסט, לינקדאין וכו'.
עוד שיטה מצויינת, היא השגת קישורים מאתרי מאמרים איכותיים, באמצעות פירסום מאמרים. ישנם כיום אתרים רבים המציעים במה חופשית לכתיבת מאמרים, על בסיס איכות, שתמורת הפירסום מעניקים אפשרות ליצירת קישורים (מספר מוגבל) אל האתר שבעל המאמר מעוניין לקשר אליו. זוהי למעשה שיטה של "ווין-ווין", מצד אחד האתר נהנה ממאמרים שעליהם אינו משלם ושהכותב ויתר על זכויות היוצרים שלו במאמר לטובת האתר ומנגד, הכותב נהנה מאתר שהקישור שלו גבוה (ובכך תורם לחוזק של האתר שלו בעיני גוגל).
אסטרטגיית השגת קישורים בדרכים הללו היא אמנם עבודה המחייבת השקעת זמן רב (וכסף, אם מישהו אחר כותב עבורך את המאמרים ומייצר עבורך נוכחות בפייסבוק ובשאר הפלטפורמות) אך זוהי בהחלט השקעה שווה, מאחר שהיא מייצרת בסופו של דבר נוכחות איכותית שלך ברשת - ומכאן גם תנועת גולשים רציפה, מתמדת וצומחת בהתמדה.