בשנים האחרונות מקפידה גוגל על איכות התכנים באתרים. מאז עידכוני פנדה ופינגווין הוקשחה הגישה של גוגל עוד יותר. לא עוד תוכן ירוד, שכל מטרתו היא פשוט להיות באתר ולמשוך באמצעות מילות חיפוש את שימת-ליבם של מנועי החיפוש.
תוכן איכותי
הדרך הנכונה היא מבחינת ענקית החיפוש היא תוכן איכותי - וגם מעניין. הרעיון הוא, שאם גוגל חושפת את האתרים בתוצאות החיפוש שלה, הן צריכים להיות בעלי ערך אמיתי לגולש, כך שהמידע יתרום לו מידע אמיתי. שכן, זוהי הסיבה שלשמה הגיע לחפש בגוגל. אם כך, יש כאן הגיון מובן: כדי שהתוכן יהיה בעל ערך לגולש, הוא צריך להיות מעניין, כלומר שיענה על ציפיותיו של הגולש.
קישורים
מבחינת בעלי האתרים, חלק חשוב מקידום אתרים הוא לקשר לתכנים איכותיים חיצוניים ולהשיג בכך קישורים איכותיים לאתר המקודם. דרך מצויינת לפירסום כזה היא לפרסם בעצמנו, או מטעמנו, תכנים איכותיים - ומקוריים באתרים ייעודיים, קרי באתרי מאמרים.
אתרי מאמרים, אם לא שמתם לב היכן אתם קוראים את המאמר הזה, הם אתרים המפיצים באופן חופשי מאמרים במיגוון רחב של נושאים, שרובם ככולם מסווגים עפ"י קטגוריות של נושאים ותת-נושאים, בטווח רחב מאד של נושאים - ובכך הם מאפשרים כמעט לכל סוג של אתר לקדם את עצמו באמצעות פירסום מאמרים בתחום עיסוקו.
עם זאת, לא מיותר לשוב ולהדגיש, החומרים חייבים להיות איכותיים ומקוריים, כך שתכנים שמקושרים אל האתר מבחוץ, ייחשבו קישורים נכנסים איכותיים.
קידום חוקי
אתרי המאמרים בנויים על שיטה זו ומעודדים כתיבה במיגוון תחומים ובתמורה מעניקים את האפשרות לקשר אל האתר שלנו (מספר מוגבל של קישורים, גם כדי שלא להחשב לחוות קישורים שגוגל רואה בחומרה יתרה). אכן, בגוף המאמר ובתחתית המאמרים, באתרי המאמרים, מוצבים קישורים אל האתר המקודם. לרוב יציגו הקישורים את פרטי האתר המקודם..
כדאיות הפירסום באתרי המאמרים
אין כלל ספק ואין חולק על כך שיש חשיבות רבה לפירסום באתרי מאמרים. הסיבות ברורות למדי: הכותבים מגיעים לתפוצה רחבה (שגם עתונים גדולים היו שמחים להתהדר בה ומבחינת עושר ואיכות הנושאים הם לא נופלים מהם).
בכל זאת, יש לשים לב שלמרות שלכאורה פירסום באתרי מאמרים הוא חינם, אין זה מדוייק. כתיבה משמעותה השקעת זמן - ואין זה חשוב שהוא של בעל האתר או עובד מטעמו, מאחר שזמן שווה כסף (במקרה של בעל האתר הוא כנראה שווה הרבה יותר - מאחר שבזמן הכתיבה הוא לא עושה את מה שהוא יודע לעשות יותר טוב מלכתוב, כלומר את מה שהוא מומחה בו). במקרה של כותב מאמרים מקצועי, בתשלום, התמונה עוד יותר חדה וברורה. אז סיכמנו, אין ארוחות חינם.
כך או אחרת, הפירסום באתר מאמרים הוא רצוי ביותר, הן בגלל שהכותב מבסס לעצמו אוטוריטה בתחום הכתיבה שלו והן מאחר שהאתרים הללו כבר צברו מספיק הערכה ודירוג גבוה במנועי החיפוש השונים ולכן במקרה של גוגל, הדירוג מקבל ניקוד גבוה כאשר הוא מגיע מאתר "נחשב", כמו אתר מאמרים.
מה עלינו לפרסם
אך ורק תכנים מקוריים (וכמובן איכותיים) -התוכן שמועלה באתר המאמרים חייב להיות תוכן מקורי, דהיינו לא מועתק -משום שהזחלנים, אותם סוכנים אוטומטיים הסורקים את הרשת מטעם גוגל, הולכים ונעשים קשוחים יותר ומתוחכמים יותר ויכולותיהם לאתר חומרים מועתקים או משוכפלים, מתחזקות יותר ויותר. אם היה אפשר לנסח את המוטו של גוגל בנושא הזה, הוא היה קרוב לניסוח הזה: "נתפסתם, נענשתם - ובחומרה - ואל תגידו שלא הזהרנו אתכם מראש!" ומונעים זליגה של חומרים משוכפלים, מסוגלים לחמוק החוצה. אגב, גם אם "תעתיקו" תכנים מן האתר שלכם ותפרסמו אותו באתר מאמרים, הוא ייחשב בעיני גוגל לתוכן מועתק - ולפיכך עלול להביא לענישת האתר.
ומצד שני, אם החומר טוב...
אם אכן התכנים שאנו מפרסמים הם איכותיים ומקוריים, אנו מקבלים את הצד השני של פרוסת-הלחם, זו שדווקא מרוחה עליה החמאה, או במילה אחרת, קידום - ע"י קישור לביטויי החיפוש שלנו שאותם אנו רוצים לקדם.
הקישורים שאנו מוציאים מאתרי מאמרים מובילים, לרבות אתר זה-עצמו (אין כאן חנופה. הרי אם לא הייתי מאמין בכך לא היית מפרסם דווקא כאן...) מצויינים לקידום, משום שהם-עצמם נהנים כבר מדירוג גבוה.
גולשים הנחשפים למאמרים \(כן, גם אתרי מאמרים עוסקים בקידום האתרים שלהם...) נחשפים בה בעת לכותב המאמר ועשויים להתרשם לחיוב (נקווה) מאיכותו ולפנות לכותב או לאתר שהוא מייצג כדי לקנות את המוצר או השירות שהוא מציע - וזו אחרי הכל, הרי המטרה שלשמה אנשים ועסקים בונים אתרים.