אפתח מאמר זה ואומר כי בסופו של דבר-כולנו בני אדם. אנו רוצים לקדם דברים, לעבוד, לשווק את העסק ולמשוך לקוחות, אך יחד עם זאת, לכל אדם קיים ערכים בהם הוא מאמין. כאשר מתייחסים לערכים של יושרה, הגינות, לבביות, הבנה וכיו"ב , במידה הנכונה, אין ספק כי מדובר בדבר חיובי. אולם כאשר ערך האמפתיה הופך קיצוני עד כדי רמת הזדהות מוחלטת, תעלה בעיה מבחינת השיווק שלכם. במאמר זה נתייחס לכל הקשור לתהליך שיווק באינטרנט ברמה נכונה, תוך כדי כך שאתם גורמים ללקוח להרגיש אמפתיה ויחד עם זאת, לא להזדהות ולפגיעה באינטרסים השיווקיים שלכם.
מה ההבדל בין אמפתיה להזדהות ?
אנשים רבים נוטים להתבלבל בין שני המושגים הללו והגיע הזמן לעשות סדר: אמפתיה הינה הבנת האחר ממקום חיצוני לו, כלומר- "אילו הייתי בנעליו, היה לי קשה מאד". לעומת זאת, הזדהות הינה תחושה בה אדם ממש מרגיש בנעליו של האחר עד כדי כך שיכול הדבר להשפיע על התנהגותו ודרכי פעולתו. אז כיצד זה קשור לשיווק בכלל ולשיווק באינטרנט בפרט ?
הזדהות לעומת אמפתיה בשיווק באינטרנט
כאשר אתם מחליטים למשל על פתיחת מבצע מסוים, עליכם לקבוע מחיר או אחוזי הנחה ללקוחות הפוטנציאליים שלכם. במידה וקהל היעד שלכם הינו עסקים מתחילים ואתן מודעים לכך שרובם אינם בעלי תקציב גדול, מומלץ לגלות אמפתיה ולהעניק הנחה כלשהיא. יחד עם זאת, זכרו לשמור על האינטרסים שלכם כספקים אשר מטרתם להרוויח, גם לאחר פתיחת המבצע ללקוחות. ובשלב זה יש להיזהר מאד מהזדהות קיצונית, מה שיגרום לכם למכור את המוצר במחיר רצפה בו לא תרוויחו ואף תפסידו.
אסטרטגיית אמפתיה בקידום בגוגל
כאשר אתם פוצחים בקמפיין ממומן בגוגל, עליכם לבחור משפט מגרה, תחת שם האתר על מנת למשוך את הלקוחות אליכם. זהו חלק קריטי ביותר בתהליך קידום בגוגל ומומלץ מאד לחשוב על משפט אמפתי אשר יגרום ללקוח להנהן תוך כדי הקריאה שלו ולהיכנס ללינק של האתר שלכם.
לסיום, אין ספק כי חשוב להיות אמפתי וקשוב לקהל היעד שלכם, אולם יחד עם זאת, זכרו כי אם תשווקו רק מהלב ולא מהראש- העסק שלכם לא יחזיק מעמד.