בשנים האחרונות התפתח תחום האינטרנט באופן אדיר עד כדי כך שהוא הפך לאמצעי השיווק המוביל על פני שאר אמצעי המדיה. חברות המתמחות בבניית אתרי אינטרנט צצו כפטריות אחרי הגשם, כך שכיום כמעט לכל חברה יש לפחות אתר אינטרנט אחד. החברות אשר היו חלוצות בנהירה לחברות בניית אתרי אינטרנט, נקלעו למצב בעייתי כאשר שוק אתרי האינטרנט התפתח באופן משמעותי ואילו הם נתקעו עם אתר מיושן. הבעיה המרכזית באתר שיווקי הינה לא רק שאינו מביא תועלת אלא אף יכול להזיק ללקוחות פוטנציאלים אשר מגיעים אליו. אז מה עושים ? ובאילו נקודות חשוב לטפל ?
שיפוץ אתר קיים או בניית אתר חדש ?
בשלב הראשון יש לפנות לחברה המתמחה בתחום בניית אתרי אינטרנט. חשוב לוודא כי מדובר בחברה המתמצאת בשוק, מעודכנת וחדשנית על מנת למנף את תהליך שיווק באינטרנט שלכם. החברה תבדוק את האתר הקיים, תעדכן אתכם מהן הבעיות השונות והאם מומלץ לבצע שיפורים באתר הקיים או שמא עדיף לבנות אתר חדש.
נקודות שיווקיות לבחינה ולתיקון
· עיצוב- זו אינה קלישאה והרושם הראשוני הינו אכן זה שקובע. חשוב מאד לדאוג שהעיצוב הגרפי באתר יהיה מעודכן ומתאים לקהל היעד שלכם.
· שפת תכנות- אם בעבר השתמשו בתהליך בניית אתר בשפות תכנות מסוימות, הרי שמאז התפתחו שפות שונות אשר מטרתן השיווקית העיקרית הינה קידום בגוגל. קיימות שפות תכנות ישנות שגוגל אינו קורא אותן וקידום אשר כביכול אינו עולה לכם כסף- מתפספס.
· טקסט מעניין- מעבר לשפת תכנות, קידום בגוגל תלוי מאד גם בטקסט הכתוב באתר. כמובן שיש חשיבות רבה למלל איכותי אשר יעניין את הגולש, וככל שיש יותר גולשים- כך גוגל מקדם אתכם במעלה הרשימה.
· מילות מפתח- אחד הנושאים החשובים ביותר לבחינה ולתיקון באתר החדש או המחודש, הינו הכנסת מילות מפתח בטקסט באתר. ככל שמספר מילות המפתח גבוה יותר, הקידום האורגני שלכם יהיה אפקטיבי יותר.
וכטיפ קן לסיום: השתדלו לשמור על ראש פתוח ולהקשיב לאנשי המקצוע. הם מעודכנים ויודעים מה צריך לשנות והאם עדיף לשפץ או לבנות מחדש. כמובן חשוב לעדכן אותם בתקציב אותו אתם מקדישים לפרויקט זה ולראות מה ניתן לבצע בו.