הצורך לטפל בליקויי למידה נובע מהנחת היסוד לפיה כל תלמיד זכאי לשוויון הזדמנויות במימוש הפוטנציאל הלימודי שלו ומהסכמה החברתית לפיה הרצון בלהשאיר תלמידים לקויי למידה במערכת החינוך ולמנוע את נשירתם במאמץ רב.
ישנם דרכי טיפול בליקויי למידה שונים ומגוונים המקובלים לסיוע לתלמידים בעלי ליקויי למידה. דרכי הטיפול בליקויי למידה עוברות גלגולים שונים המושפעים מן ההתפתחות שחלה בתחומי העיון והמחקר. זאת מתוך שאיפה של אנשי המקצוע בתחום לתת את המענה הטוב ביותר לקשיים אלו בטיפול בליקויי למידה.
קשיי למידה משליכים על התפקוד של התלמיד בכיתה ועל ההישגים במקצועות הלימודיים השונים. מטרת הטיפול בליקויי למידה היא להקנות כלים יעילים להתמודדות עם הקשיים. זאת על מנת למנוע פער לימודי וקשיים משניים כתסכול ופגיעה בדימוי העצמי של התלמיד. אדם לקוי למידה זקוק כמובן לעזרה בתחום הלימודים, אך פעמים רבות הסיוע נדרש גם בתחומים אחרים. בנוסף, בעקבות האופי הכרוני של הלקות, יש להתאים את הטיפול בליקויי למידה לשלבי החיים השונים.
עקב השונות בין ליקויי למידה יש לבנות תוכנית התערבות המתאימה לכל אדם באופי אישי. פעמים רבות דרכי הפעולה המקובלות בחברה אינן מתאימות לאנשים עם לקות למידה. מסיבה זו עליהם לחדד את דרכי הפעולה הייחודיות להם ולפתח סגנון התמודדות שיהיה יעיל עבורם.
בשל כך שישנו קושי של החברה להבין ולקבל את הלקות יש להדריך את ההורים והצוות החינוכי כיצד ניתן להשלים עם הלקות, לסייע ולקדם את האדם. במקביל האדם צריך ללמוד כיצד להסביר את קשייו לסביבתו בצורה מכובדת ויעילה כדי לעמוד על זכויותיו. יתרה מזאת, לקויות למידה מאופיינות פעמים רבות בתחלואה נלווית. כלומר, כאשר מאותרת לקות למידה ישנו סיכוי סביר להימצאותם של גורמים נוספים העלולים להפריע ללמידה. לדוגמה, אחוז ניכר מלקויי הלמידה סובל גם מהפרעת הקשב הריכוז וההיפראקטיביות. לכן חשוב מאוד לשלול את קיומן של בעיות נוספות, ואם הן קיימות יש להתאים את המערך הטיפולי כך שייתן מענה גם להן.
הטיפול הנפוץ בלקות הלמידה הינו הוראה מתקנת. זו מתמקדת בבנייה של מיומנויות למידה יעילות לנוכח הקשיים של הלומד. הוראה מתקנת דורשת גישה מיוחדת, בנייה והתאמה של שיטת העבודה. בשלביה המוקדמים של ההוראה מתקנת רוכש התלמיד את מיומנויות היסוד שלא הצליח לרכוש בבית הספר. בנוסף, על מנת לאפשר לתלמיד להשתלב בכיתת בני גילו יש לסייע גם בתכנים הנלמדים ולא רק במיומנויות הביצוע. לרוב, כאשר ההוראה מותאמת באופן אינדיבידואלי התלמיד משלים את הפער מרמת כיתתו.
שעורי עזר פרטניים הם האמצעי החשוב ביותר לא רק להשלמה של פערים בחומר הלימודי של הכיתה, אלא גם לביסוס של תחושת מסוגלות וערך עצמי.
ישנם טיפולים נוספים הנגזרים מתחומי פסיכולוגיה אחרים, טיפולים אלטרנטיביים שונים ועוד.