|
|
|
|
|
על אסטרטגיה עסקית וחשיבותה
|
|
|
לא מזמן אמר לי לקוח פוטנציאלי - שהחליט לדחות את התהליך האסטרטגי
מסיבות של לחצי עבודה נקודתיים:
"נכנסו לי בשבוע באחרון, מספר פרוייקטים גדולים, כך שאני נאלץ לדחות את עבודת
הפיתוח העסקי והייעוץ השיווקי שתכננתי לחודש זה.
אני בן אדם אחד שמנהל את האסטרטגיה והשיווק - וכרגע חשוב לי להשקיע בפרוייקטים האלו,
והייעוץ והתכנון גוזלים לי מהזמן ומהכח".
לאור ההזדמנות שעלתה, אני מעוניין להציע לדיון, היבט מקצועי וניהולי משמעותי בהקשר זה.
האם יעלה על הדעת שנפסיק את התפעול או הייצור - עקב "לחץ נקודתי" בעבודה, או בעקבות "הזמנות גדולות"?
האם יעלה על הדעת להפסיק לענות לטלפונים במשרד?
האם נעצור את הניהול הפיננסי השוטף בגלל יום קצר ומלאכה מרובה?
האם נוותר על פעילות מכירה בכדי לאפשר זמן לפעילות גביה, או להיפך?
אם כן, כיצד ניתן לדחות פן ניהולי אחד בשל פן ניהולי אחר, ומדוע בכלל לעשות זאת?? איך מתעדפים?
ניהול, משמעותו ניהול של תהליכים ושל משאבים. וכמו שיווק - גם זמן הוא משאב לניהול.
ניהול עסק, משמעו ניהול עתיד העסק ולא רק ניהולו בהווה.
שהרי אם לא ננהל גם את עתיד העסק - מהטווח הבא, הבינוני והקרוב, ועד לטווחים הרחוקים, במימדי הרצוי והחזון -
הרי שנדרוך במקום. גז (או ברקס) בניוטרל...
פעילות שיווקית, תכנון אסטרטגי וניהול הפיתוח העסקי -
לא אמורים להיות מושפעים מההתנהלות השוטפת, אלא להיות מנוהלים במקביל לה.
אם נמצא תמיד בסטאטוס של "דחיית הפעילות האסטרטגית" או "צמצום הפעילות השיווקית" -
לעולם לא נגיע לסטאטוס של "יישום וביצוע"...
על מנת שעסק ינוע מהמצוי לרצוי - עליו לנהל את הפעילות, לתכנן, לבחון, להיערך.
ורק מי שיבשל בערב שבת - יאכל בשבת.
מי שיהיה עסוק כל השבוע ב"פרוייקטים דחופים",
ולא יתפנה (גם) לבשל ולהיערך לקראת שבת - שלא יופתע כשתכנס השבת, ולא יהיה לו מה לאכול...
*****
אז פנו לכם זמן לחשיבה אסטרטגית, לייעוץ שיווקי, לפעילות מיתוג ומכירה -
כדי שיכנסו עוד פרוייקטים גדולים, מתוך תכנון ובחירה, היערכות והסתכלות לטווח הבא,
ולא מתוך הזדמנות לא צפויה ובלתי ניתנת להיערכות ועיסוק בטווח המיידי, השרידותי.
חובה (!!) למצוא זמן להגדרות מיקוד, הצבות מטרות וחידוד הזהות העסקית (כולל אפיון מוצרים וקהלים);
חובה (!!) למצוא זמן לניהול השיווק, החשיפה והקידום;
חובה לנהל את התהליכים האסטרטגיים ואת ההזדמנויות העסקיות - ולא להיות מנוהלים על ידם.
וחובה לעשות זאת: מראש; כל הזמן; בצורה ממצה ומקצועית.
ואם אין לכם זמן, ידע או יכולת - אז קחו לכם יועץ, איש מקצוע, מומחה -
שיעשה זאת בעבורכם או יחד איתכם, ויחסוך לכם זמן או עלויות ניסוי וטעיה.
על זה נאמר: Do What You Do Best - And Outsource The Rest
*****
לסיכום:
עבודת "הניהול" ו"התכנון" היא החשובה והתובענית ביותר בעסק ואם לא מתפנים אליה באופן שיטתי ועקבי משלמים מחיר יקר - בבזבוז משאבים, באבדן תחרותיות ואטרקטיביות בשוק ואפילו בקריסה עסקית.
הבעיה הזו קיימת בעסקים רבים אך היא בולטת במיוחד בעסקים קטנים בהם בעל העסק מאייש את כל הפונקציות הקיימות בו
ואינו נעזר בעובדים נוספים או בשירותים שהוא קונה מבחוץ.
עסקים לא מעטים משתמשים בשירותי יועצים ומומחים רק כשמגיעים מים עד נפש. לפעמים זה מאוחר מדי.
עסקים אחרים משקיעים ב"תוכנית שיווקית" אבל מזניחים את הניהול והיישום שלה.
ניהול עסק דורש משאבים.
אם אין לכם זמן - תשקיעו כסף בעוזרים חיצוניים או כח אדם.
אם אין לכם כסף - תשקיעו זמן, ותחסכו הוצאות.
אם אין לכם לא זמן ולא כסף... תסגרו את העסק!...
אז אל תזניחו! אל תדחו!
אל תגדירו את ה"ייזמות הארגונית", את החשיבה האסטרטגית -
כ"צריך" - אלא כ"חיוני".
|
|
תגיות המאמר: שיווק, מיתוג, אסטרטגיה, אסטרטגיה שיווקית, יועץ שיווק, יעוץ שיווקי, מודל עסקי, ייעוץ שיווקי, ניהול עסק, תכנון אסטרטגי, ייעוץ אסטרטגי, פיתוח עסקי, תכנון שיווקי, יועץ אסטרטגי, ניהול השיווק, ערן רותם, פעילות שיווקית, תהליך אסטרטגי, תהליך שיווקי, רענון אסטרטגיה, שייוק, ahuue
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
ערן רותם
אסטרטג שיווק ומיתוג - מומחה קמעונאות, מותגי צריכה ושירותים, מגזרים ושווקים תחרותיים.
מנכ"ל ובעלים של חברת אחד על אחד - ייעוץ שיווקי ממוקד, לייעוץ וליווי פרטני לעסקים, בעלי מקצוע חופשי וחברות קטנות ומשפחתיות בהקמה ובצמיחה, בנושאי אסטרטגיה, שיווק, מיתוג, מכירות ופיתוח עסקי. מתן ייעוץ והכוונה לאפיון הזהות העסקית, הבידול, המיקוד והתקשורת השיווקית המתאימה.
מנכ"ל משותף בחברת Growing Biz - אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי - ייעוץ וליווי חברות ומנהלים המעוניינים בצמיחה והתפתחות עסקית ושיווקית. ייעוץ וליווי אסטרטגי במיקור חוץ לחברות וארגונים.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת ערן רותם
מקומונים הינם מערוצי הפרסום והקידום הנגישים והשכיחים בקרב בעלי עסקים קטנים – בוודאי מקומיים.
לצד האינטרנט, נטוורקינג, הרדיו המקומי, שילוט ודיוור – מדובר בערוץ שיווק זול יחסית, נפוץ ובעל כיסוי רב ומהיר יחסית.
אולם, האם הפרסום הזה בכלל רלוונטי?
הרי הדיון החם בעולם הפרסום כיום, הוא האם העיתונות גוססת בהדרגה.
תיקון: הדיון החם עוד יותר בעולם העיתונות - האם העיתונות המקומית כבר מתה?...
לכאורה, בעולם בו כולנו בכפר גלובאלי, ושכל אחד בפייסבוק מבאר שבע, יודע בשניות על כל מה שיש וקורה בחדרה - האם יש
|
בלוח השנה בישראל, הכולל עיתויים עונתיים, לצד אוניברסאליים ויהודיים, "תקופת החגים" מתייחסת לשתי תקופות מרכזיות: חופשת חגי תשרי (ספטמבר-אוקטובר) וחופשת חג הפסח (מרץ-אפריל).
את תקופת חגי ראשית השנה, מלוות "עונות המלפפונים" – החל מטרום החגים, בעת חופשת הקיץ ביולי-אוגוסט, וכלה בלאחר החגים, בתקופת יובש נוספת של חודש נובמבר. רק לקראת דצמבר, עם בוא החורף, חנוכה וסוף שנת העבודה, חוזר השוק להתעורר באופן מלא, וממשיך עם חג פורים, עונת האביב, ולאחרי הפסח עם החגים הלאומיים, ולבסוף שבועות ועונת הקיץ ... >>
|
מתי טעיתם לאחרונה?
לא טעיתם?? זו ממש טעות...
לטעות, וכמובן לשיעור הנלמד באמצעותה, יש ערך עסקי, אימוני, ניהולי רב.
אז תרשו לעצמכם לטעות. זה לא רק מותר. זה אפילו כדאי ומשתלם...
ערן רותם, יועץ עסקי ושיווקי, מנטור ומלווה אישי למנהלים, מציג גישה שונה ומעניינת לחשיבות של הטעות.
|
יקר, משתלם, שווה, כדאי, זול, עממי, יוקרתי, נחשב, איכותי, מותג, שם דבר...
הכול עניין יחסי...
אז מה ההבדל בין יקר (Expensive), לבין יוקרתי (Prestigious)?
בלשון ימינו, יקר הוא דבר שעולה הרבה כסף, דבר שקשה להשגה, אולם בלשון המקרא, יקר הוא דבר חשוב, נחשק, מיוחד ונכבד, יוקרתי. אם כן, יוקרתי, הוא בהכרח יקר, אולם יקר אינו בהכרח יוקרתי.
אז מה באמת ההבדל בין השניים ואיך זה קשור למיתוג, שיווק ומכירות?
ערן רותם, אסטרטג שיווק, מיתוג ומכירות, מנכ"ל משותף ב-Growing Biz, מסביר.
|
יש משפט ידוע, המגדיר ניהול חכם - כך: Do What You Do Best - And Outsource The Rest.
לאחרונה, נדמה שכל העולם עובר לאאוטסורסינג...
אף אחד כבר לא עושה כמעט דבר לבד, בעצמו - ומעדיפים להמיר העדר זמן או ידע, בכסף, ולמקסם פעילות באמצעות מערך שירות וביצוע חיצוני לחברה.
ייעוץ שיווקי, ייעוץ משפטי, משאבי אנוש, שירותים כלכליים, רכב, מחשוב, גיוס והשמה, מזכירות, מכירות, הדרכה, ניקיון, ניהול תוכן או נוכחות ברשתות חברתיות, עיצוב גרפי - הכל קיים היום גם בפורמט של ניהול חיצוני, או ביצוע שמקורו בחוץ (ואף בחו"ל).
|
אז מהו תמחיר? ומה היא המחרה? ואיך עושים את זה נכון? ואיך זה קשור לשיווק? והקשר בין המחרה לרווחיות - ברור, אבל מה הקשר למיצוב ומיתוג? על השאלות האלו עונה ומסביר ערן רותם, יועץ שיווק ומיתוג ויועץ עסקי למכירות, ומנכ"ל משותף בחברת הייעוץ Growing Biz - אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי.
|
לקוחות. אי אפשר בלעדיהם, נכון? הם מהותו, בסיסו וזכות קיומו של כל עסק.
לא סתם שאחד מנדבכי האסטרטגיה השיווקית הינו זיהוי ואפיון לקוחות – הגדרת לקוחותינו וזהותם, צרכיהם והתנהגותם הצרכנית. לכן, אנחנו גם נוטים לספק חשיבות גדולה למערכת היחסים שלנו עם הלקוחות.
אנחנו משקיעים בהם, בחגים שולחים להם ברכות, נותנים להם הטבות והנחות - ולא מחסירים באמצעים על מנת שיצאו מרוצים.
עכשיו, תחשבו על כל הספקים שאתם עובדים איתם. האם אתם, בתור לקוחות שלהם, יכולים להשיב להם במטבע זו? האם אתם יכולים לשנות גישה?
|
מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי
טו בשבט מתקרב ובא !
עציצים ממותגים למתנות
חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583
|
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).
|
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583
|
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר
מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית
חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס.
במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים
|
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי
חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.
|
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.
|
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל.
בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –
|
|
|
|
|