חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ערך המותג בזמן משבר והאסטרטגיה העסקית להתמודד איתו

מאת: מאירייעוץ עסקי12/01/20121320 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בבואנו להבין כיצד יש להתמודד עם בעיית מיתוג לאחר משבר, ראשית עלינו להבין את משמעות המותג ומערכת היחסים של המותג עם הלקוחות. חברות משקיעות משאבים רבים בשיווק על מנת לבנות ולהעמיק את הקשר של המותג עם הלקוחות.

אחד ההסברים לקשר בין יצירת מותג לבין הלקוחות הינו השותפות שנבנה בין הלקוח למוצר בהיותו נתפס על ידי הלקוח בעל תכונות ומאפיינים כמעט אנושיים. תפקיד המותג הוא להגדיר את מהות מערכת היחסים כמו שהיה מגדיר את יחסיו האנושיים. מערכות יחסים אלה בין המותג ללקוח מחקה את מאפייני יחסיו של הלקוח עם אדם אחד. מאפיינים אלה עשויים להיות: אינטימיות, הדדיות, ונאמנות. אולם כששואלים לקוחות הם לא יודו שהם מפתחים סימפטומים של מערכת יחסים עם המותג. קשר זה נוצר מכיוון שהמותג נהפך להיות חלק אינטגראלי מחייו של הלקוח

תיאוריית תלות הדדית אומרת שמידת התלות של אדם במערכת יחסים כלשהי היא נגזרת של עלות ביחס לתועלת שמושג במערכת זו. מצב זה יכול להיאמר גם מערכת היחסים בין אדם למותג. כאשר המושג "ערך" מהווה חלק חשוב בהערכה זו.

כאשר לקוחות מייחסים תכונות אנושיות למוצר הם בזאת יוצרים מעורבות וחיבור רגשי למותג עצמו כפי שהיו עושים לאדם. חיבור זה יוצר ציפיות שעל המותג לעמוד בהם. מידת האמינות והנאמנות של הלקוחות הוא נגזרת של היכולת של המוצר לקיים את "הבטחתו". אי עמידה בהבטחה של המותג יוצר אצל הלקוח תחושת חוסר אמינות שיגרום לחוסר נאמנות. יותר מכך, ניתן לטעון כי קבלת החלטות שהלקוחות עושים עם חבריהם דומה לקבלת ההחלטות שהם עושים עבור המותג שיש להם מערכת יחסים אתו. מידת שביעות רצון שלנו עם המותג יקבע האם נישאר חברים שלו או לא.

בשני העשורים האחרונים החיבור הרגשי וצורת ההתנהגות למותג הוסבר על ידי שני מאפייני רגש: אהבה ואמון. מרכיבים אלה הם חיוניים ליצירת נאמנות מותג. על מנת ליצור נאמנות מותג יש לקחת בחשבון: 1. מידת שביעות רצון מהמותג, 2. איכות האלטרנטיבות, 3. מידת ההשקעה הפיזי והרגשי במותג.

במזמן משבר האסטרטגיה של מנהלי החברה יקבעו את התייחסותם של הלקוח למותג, האם ישנו את דעתם? בעת משבר חשוב להבין האם המותג נפגע שכן יהיה עלינו להשקיע משאבים רבים על מנת לבנות אותו מחדש וזה עלול להיות יקר ביותר. האסטרטגיה שבה תבחר הנהלת החברה היא זו שתקבע מה הנזק יהיה ועד כמה הוא יפגע במותג. לכן יש לבנות תוכנית אסטרטגית מפורטת שמתייחסת לניהול משבר בהיבט המיתוג.

הלקוחות ישאלו - האם המידע נכון? מי האחראי? האם החברה ניסתה למנוע את זה? מה הסבירות שהחברה תעשה את זה שוב? מה המשבר אומר על המותג? התשובות לשאלות אלה מושפעות מתגובת החברה למשבר והיכולת של החברה להעביר את המסר התקשורתי בצורה נכונה.

מנהלים רואים משבר רק אחרי שהוא קרה אולם לכול משבר יש "שיפוע המשבר" ו-"עוצמת משבר". שיפוע המשבר הינו מושג המסביר כי לכל משבר ישנם סימנים מקדימים שגורמים לבסוף למשבר. מידת השיפוע תלוי בשרשרת האירועים שמביאים את השבר. את מידת החומרה שלו והטיפול בו האם מוקדם בראשיתו או כאשר כבר פרץ בכל עוצמתו. לא כל משבר הוא חמור בהיקפו או מידי. ירידה בהכנסות באופן תמידי לאורך 3 רבעוניים יכול להיות משבר לא פחות גדול מאשר משבר טויוטה שהכריח את החברה לזמן מאות אלפי רכבים למוסך.

יתכן כי המצב עלול להידרדר בהדרגה במורד השיפוע החלקלק עד שמגיע  למשבר, לא בגלל טעות אנוש אלא בגלל העקשנות האנושית. אם נוקטים טכניקות של ניהול משבר, בקור רוח, כדי להעריך מצבים שיש בהם סכנה ומזמנים את הצדדים יחד במועד כדי לדון בפתרון לבעיות, לפני שאלו הופכות לקריטיות, ניתן למנוע את ההשפעות השליליות של העיקשות. זהו תרחיש אפשרי בזירה הבינלאומית ובארגונים עסקיים כאחד.

המלכודת הגדולה ביותר האורבת למנהלי משבר, בתעשייה ובמסחר וכן ביחסים בינלאומיים. היא מהירות העשייה לפני חשיבה. פעולה מידית ללא תכנון עלולה להביא משבר נוסף. בעצם, ניהול משבר מתחיל בהימנעות מפעולה. תוכניות לפיתוח עסקי זזות הצידה לטובת ניהול המשבר. כאשר מופיעים הסימנים הראשונים של הידרדרות המשבר, עלינו לנקוט בפעולה מונעת. בשלב זה יש זמן למחשבה, לשקול תוכניות לשעת חירום וליישמן.

למרות האמור לעיל יש לבחון מספר שלבים על מנת להתמודד עם משבר:

1. להירגע כמיטב יכולתנו ולהעריך את המצב. יתכן שצריך לעבור תהליכי ניתוח וחשיבה במהירות הגדולה פי חמש מאשר במצב רגיל, יש להגדיר:

א. מה בדיוק קורה

ב. מדוע זה קורה

ג. מה יקרה אם לא יעשה דבר בנוגע להתרחשויות

ד. באיזו מהירות אתה חייב לפעול כדי למנוע נזק נוסף

ה. מי עוד מעורב

ו. מי עשוי להיות מעורב

ז. מה המשאבים העומדים ברשותנו - אנשים, ציוד, כספים, תמיכה מארגונים אחרים, גישה לאנשים בעלי השפעה.

2. שרטוט תוכנית אסטרטגית ראשונית.

3. לארגן קבוצת ניהול משבר שתטפל במצב. לקבוע תפקידים, משימות וסמכויות פעולה.

5. להקים מערכת תקשורת כך שנוכל לקבל מידע מיידי לגבי המתרחש ולהעביר את המסרים לחברי הצוות ולכל אדם אחר שאמור לנקוט פעולה.

6.  "שחרור עומס" כל אימת שניתן. כלומר, להיפטר מבעיות צדדיות מהר ככל האפשר.

7. להעביר בעיות ל"אש האחורית בכיריים". כלומר, בעיות שאינם קשורים למשבר רצוי להעביר למקום אחר בארגון שבו ניתן לטפל בבעיות בצורה רגוע יותר. הרחק בעיות שאינן קשורות למשבר מהמשבר עצמו.

8. הכנת תוכניות אסטרטגית ופיתוח עסקי מפורטים שיכללו:

א. סקאלות זמן - לפעול כעת או מאוחר יותר.

ב. פתרונות לטווח ארוך יותר שיוכנו וייושמו בזמן הנכון.

ג. אפשרויות תגובה

ד. ניהול סיכונים

ה. משאבים

ו. כוח אדם רצוי

ז. להעריך תרחישי תנועות שוק – פעולות תיקון או מניעה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת אקסלנט BD שמה לעצמה מטרה לעזור במכירות שטח לעסקים על מנת להגדיל את הרווחים.

אנו מספקים שירותי מכירות שטח במיקור חוץ על מנת להביא את התוצאות הטובות ביותר ולהגדיל לכם את הכנסות . 

אנו מאמינים כי כיום עסקים זקוקים יותר לעזרה מעשית. עסקים רוצים תוצאות ובצדק.

לכן אקסלנט פיתוח עסקי פיתחה שיטת עבודה שמתאימה לעסקים בצמיחה. מערך סוכני מכירות השטח שלנו

יפתחו דלתות עסקיות עבורכם, יצאו לפגישות מכירה ויחזרו עם עסקאות חתומות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיר

מאת: מאירייעוץ עסקי08/01/181360 צפיות
תחום המשא ומתן הינו תחום יותר מורכב ממה שבעלי עסקים נוטים לחשוב. כאשר ישנו הידע כיצד להתכונן, לנהל ולבצע משא ומתן יעיל, הסיכוי להגדלת התוצאות העסקיות גדל באופן משמעותי. נושאים ונותנים שניגשו למשא ומתן עם יעדים ספציפיים ומאתגרים השיגו תוצאות טובות יותר לעומת נושאים ונותנים שניגשו למשא ומתן עם רמות אחרות של יעדים או ללא יעדים מוגדרים. להלן מספר נקודות להתייחסות כשמתחילים במשא ומתן:

מאת: מאירייעוץ עסקי29/09/171445 צפיות
חוכמת ההמונים – על מנת לפתור בעיה באופן המדויק ביותר נשתמש בממוצע של אוסף הדעות של ההמון, אשר יניב את הפתרון המלא, המקיף והמדויק ביותר ביחס לקבוצה של מומחים. מיקור המונים - עקרון של ביצוע שירותים, העלאת רעיונות או כתיבת תוכן על ידי קבוצה גדולה של אנשים (ההמון) בעלי מוטיבציה כלשהי וזאת במקום שהיחיד יבצע את אותה המשימה.

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים07/08/171341 צפיות
כיום ניתן לדבר על ערך נתפס מול ערך ריאלי של מוצר או שירות עבור לקוח. ההבדל או הפער בין שני אלה עשוי לרוב להיות בעל השפעה מכרעת על תהליך המכירה. קיים צורך בגישת מכירות שונה, כזו שנותנת ללקוח ערך מוסף אמיתי שמתאים לתפיסת עולמו. ראשית, הערך-המוסף האמיתי של מוצרים ושירותים רבים מוטל בספק. סקרים מראים שלמעלה מ- 78% מהחברות כיום איננן מבדילות ולכן גם אינן מספקות את הערך שאותו לקוח ציפה לו. האחוז הגבוהה הזה נובע בעיקר כי חברות מתעניינות בדבר אחד. האם נשיג יעדים? איך יושפעו התוצאות העסקיות? ופחו

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים27/07/171499 צפיות
רק 59% מצוותי מכירות משיגים מכסות, 47% מאבדים מההצעות עקב "חוסר-החלטה" של לקוחות מחזור מכירה ארוך. היקף העסקאות הממוצע מצטמצם, כמעט 50% כאשר חברות צריכות לשפר את יעילות תהליך המכירה ויכולת של מחלקת מכירות לשפר מכירת מוצרים משלימים או תחליפיים או משדרגים. יוזמות רבות לשיפור יעילות המכירות אינן עונות על הציפיות של הלקוחות ומנגד סגנון של מכירות "מסורתיות" כמו תהליך מכירה מבוסס D2D, כבר אינן מספקות.

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים26/06/171396 צפיות
פיתוח עסקי – הינו תת דסיפלינארי בתוך עולם התוכן של שיווק ומוגדת כ "ניצול משאבי הארגון לטובת יצירה או איתור הזדמנויות עסקיות חדשות על מנת לזכות ביתרון יחסי בשוק". משאבים אלה יכולים להיות, כוח אדם, הון, טכנולוגיה או תשתיות. הכוונה במילים יצירה או איתור מתייחס למאמצים פנים ארגוניים או חוץ ארגוניים. פנים ארגונים עשוי להיות הרחבת קו מוצרים, פיתוח מוצר חדש, שיפור הנגישות ללקוח. וחוץ ארגוני מתייחס לשיתופי פעולה אסטרטגים, מיזוגים ורכישות.

מאת: מאירייעוץ עסקי26/06/171385 צפיות
אומנם השוק הישראלי הינו שוק קטן וזניח ברמה הגלובאלית אך כוח הקניה שלו הרבה יותר גדול מגודל השוק שהוא מחזיק. כמו כן לפעמים אינטרסים ואסטרטגיות עסקיות גלובאליות לוקחות בחשבון פרמטרים רבים חוץ מגודל שוק אלא גם השפעה על שווקים אחרים, מערכת קשרים. מינוף אזורי ועוד

מאת: מאירעסקים קטנים ובינוניים19/02/131220 צפיות
עסקים רבים בעיקר קטנים שמתמודדים עם צמיחה עסקית עוסקים בשאלה איך אני יכול להגדיל את המכירות. ברור לכולם שגיוס איש מכירות ייעודי הוא הפתרון היעיל ביותר. אבל עובדה נוספת שקיימת בשוק שקשה למצוא איש מכירות טוב במחיר סביר שיכול להביא תוצאות. בהנחה שהמכירות אינן מבוססות רק על קשרים עסקיים אלא על הבנה עסקית, יכולת מכירה גבוהה, ורצון לעבוד קשה על מנת למצוא ליד, הרי שתפקיד המכירות הוא הקשה ביותר בעסק. ויחד עם זאת הוא הצינור ההכנסה העיקרי ולכן חשיבותו רבה

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222584 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221568 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22979 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211287 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/211022 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211106 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201603 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica