זו תופעה נפוצה: דחיית מטלות לתקופה שלאחר החגים הגורמת לעומס רב שהצטבר במהלכן. אינספור טלפונים, הרים של ניירת, פגישות שנדחו ומשימות שהגיע הזמן לבצען. לאחר תקופה כה רגועה, הלחץ שמגיע עלול להיות כבד וחריף יותר מכל לחץ אחר. לפניכם מספר טיפים להתמודדות עם לחץ אחרי החגים כדי שתשובו לשגרה בעבודה ובחיים בצורה הכי רגועה שאפשר.
קחו נשימה עמוקה
נסו לא להילחץ מכל גורם שמלחיץ אתכם. לפעמים לקוחות נותנים למשימות שמות מפחידים כמו "משימות דחופות" או "משימות בהולות" בכדי להלחיץ אתכם ולהאיץ את עבודתכם, אך לא תמיד כך הדבר – לרוב ניתן לבצע את המשימות באופן רגוע ורק הלקוח עצמו נלחץ – אל תדאגו, בשבילכם זה לא הרבה עבודה. ערכו תיעדוף משימות בעבודה כך שתוכלו לגשת לכולן בהספק טוב, אך שהמשימות הקריטיות יתבצעו תחילה, ורק אחריהן שאר המשימות.
שליטה, זו מילת המפתח
חשוב לקחת את השליטה בידיים כך שתוכלו לשלוט בתחושה של לחץ. נהלו את לוח הזמנים שלך ביומן כך שיהיה אפשרי לעמוד בו. נסו לרכז את פגישותיכם ביום אחד כדי שלא תצטרכו לבזבז זמן בנסיעות הלוך וחזור למשרד. אם אתם מעוניינים לשלב בין עבודה במשרד לבין הפגישות, נסו לקבוע את הפגישות לשעות הבוקר ולפנות את השעות לאחר מכן לעבודה ברוגע, כך שיהיה לכם מספיק זמן לעבוד על משימותיכם.
אם אתם מרגישים שאתם לא מספיקים להגיע להכל – האצילו סמכות לאחד העובדים.
נסו בזמן העבודה לסנן שיחות טלפון ולתקשר בעיקר במיילים ואסמסים – ההתעסקות בהם קצרה יותר והמסר המועבר הוא קצר וקולע.
שגרה בהדרגה
אל תחזרו לשגרה צפופה מיד לאחר החגים – היכנסו לעניינים לאט והכינו את עצמכם נפשית לקראת לחץ אפשרי. נסו לארגן את זמנכם כך שביום הראשון בחזרה לשגרה, תעבדו פחות שעות בכדי להקל על ההסתגלות ושלב המעבר מהחופשה המרגיעה לשגרה.