תהליך מיתוג של עסק מתחיל בבחירת לוגו לעסק. הלוגו יהפוך עד מהרה לסימן ההיכר והזיהוי של העסק ואנשים יזכרו אותך או את העסק שלך על פי הלוגו. החשיבות של הלוגו נובעת מכך שלהלוגו יתנוסס על גבי מודעות הפרסום, יככב באתר האינטרנט או יופיע על גבי כרטיסי ביקור מודפסים, בחותמת המייל. אין ספק שעיצוב הלוגו או הבחירה בלוגו מתוך תבנית הינה בחירה מיתוגית חשובה בעלת השפעה רבה לאורך זמן. לפניכם מספר החלטות שיש לקבל לפני ובעת בחירת לוגו לעסק.
המסר שברצונכם להעביר
לוגו הוא אומנם אייקון אבל הוא משדר ומעביר מסר שיווקי ולכן, בעת בחירת לוגו חשוב לחשוב על ההשפעות שיש לו על אנשים. אם אתם מעוניינים לשדר תדמית מקצועית, פורמאלית, בחרו לוגו בעל קווים ישרים, לוגו בגוונים אחידים נקי וקלאסי ואם אתם למשל חנות לממכר צעצועים או בגדי ילדים, בחרו לוגו מקושקש ועשיר יותר בצבע, שופע עיטורים ושמחת חיים. תוכלו להראות לחברים את הלוגואים המועמדים ולבחון עמם אילו מסרים עולים מהשפה הגרפית של כל לוגו.
החיבור לעסק שלכם
הלוגו הוא צורת שיקוף של העסק שלכם ואופיו. כך למשל, אם אתם עסק שמתמחה בפיננסים, ניתן לבחור לוגו משולב בסמל הלקוח מעולם הפיננסים כמו שטרות של כסף, סימן של דולר, צ'ק ועוד או אם אתם עסק שמוכר ממתקים, בוודאי תעדיפו לוגו בתוספת של סימן מתוך עולם הממתקים. ניתן לבטא את החיבור ההדוק לעסק גם באמצעות בחירת הצבעים של הלוגו, הסגנון (למשל, וינטאג') והפונטים.
לוגו חביב הקהל
הלוגו הוא שלכם אך הוא מיועד לצרכי מיתוג העסק שלכם ולכן, חשוב שהוא יקבל חוות דעת אוהדת בקרב הלקוחות. בחרו לוגו שיוצר הזדהות, שיש בו אלמנט שכובש את הלב, לוגו שיהיה זכיר, שיהיה בו משהו קורקטי אך גם בלתי שגרתי. תוכלו כמובן לשתף מספר אנשים שדעתם חשובה לכם כדי לקבל משוב חיובי או שלילי על הלוגואים המועמדים לתפקיד.
התאמה של הלוגו לצרכים שיווקיים
זכרו שהלוגו שלכם יופיע במגוון מוצרי פרסום ושיווק שקשורים לעסק שלכם ולכן חשוב לבחור לוגו שיתאים בצורניות או בשפה העיצובית להדפסה הן של כרטיסי ביקור והן של חותמת מייל או באנר באתר. אומנם ניתן להמיר את העיצוב לפי הפורמאט המבוקש אך יש לוגואים שפחות נראים טוב באינטרנט לעומת הפרינט ולכן, נסו לדמיין כיצד הלוגו שלכם ישתלב במוצרי פרסום נוספים בטרם רכשתם לוגו.
מה לבדוק בבואכם לרכוש לוגו
כמובן שחשוב לבקש ממי שעיצב או מכר לכם את הלוגו את הלוגו בפורמאטים הנדרשים לפרסום בגדלים המתאימים לפלטפורמה המבוקשת. כמו כן, תוכלו לתת ללוגו את הטוויסט האישי שלכם לדוגמא, לבחור את הגוון או הסגנון, את הסלוגן שילווה את הלוגו, הרקע הנבחר ועוד.