נוכחות הצבעים בתהליך של עיצוב לוגו
עיצוב לוגו מדויק וטוב דורש התייחסות למספר גורמים עיקריים, אבל נדמה שאחד המרכזיים שבהם (אם לא המרכזי ביותר) הוא גורם הצבע. חשוב לזכור שצבעים שונים מעוררים בקרב הלקוחות שלכם תפיסות ורגשות, ואת ההשפעות הללו כדאי שתכירו. ליתר דיוק, כדאי שהמעצב הגרפי שלכם יכיר אותן, וסביר להניח שהוא מכיר. למשל, אם העסק הוא משפחתי ומעוניין לשדר יחס אישי ושירות חם, הרי שצבעי הלוגו צריכים להיות חמים יותר (צהוב ואדום למשל) ולא צבעים קרים (כמו כחול או ירוק, לדוגמה). הצבעים הקרים, לעומת זאת, הם אידאליים אם המוצר שלכם משתייך לתחומי הבנקאות או ההיי-טק, שבהם המסר העיקרי הוא חדשנות, יזמות ויוקרה.
הכינו בריף למעצב שלכם
נושאים כמו בחירת הצבעים במסגרת עיצוב לוגו הם נושאים שהמעצב שלכם בוודאי מכיר לעומק, אבל כדי שהוא יידע לאן לכוון את האנרגיות שלו ואילו צבעים לבחור, הוא צריך – קודם כל – להכיר אתכם. אם כן, בריף הוא צעד ראשון ובסיסי שעליכם לקחת ולפני שאתם חוזרים למשרד וממתינים בסבלנות (ככל האפשר) עד שהמעצב יסיים למצוא את ההשראה שלו ולהביא אותה אל תוכנת העיצוב, חשוב שתכינו לו סיכום קצר של כל הנקודות החשובות. ספרו לו מי אתם, מה מטרת העסק, מי המתחרים ומי הלקוחות המיועדים, וגם מה המסרים העיקריים שתרצו להעביר דרך הלוגו. מידע זה יעזור לו לגבש רעיונות ספציפיים ביחס לצבעים, לאלמנטים הגרפיים ואפילו ביחס לפונט.
אפיון נכון – צעד בלתי נפרד מעיצוב לוגו
כשאתם מכינים את הבריף למעצב הגרפי שלכם חשוב שתזכרו: עיצוב לוגו קשור במידה רבה באפיון העסק. זיהוי נכון של השוק, של המתחרים ושל הלקוחות הוא זיהוי שבלעדיו יתקשה המעצב לקלוע למטרה בצורה מדויקת. השקיעו זמן מחשבה בשלב הזה והיו מדויקים ככל האפשר. זכרו שככל שאתם תהיו מדויקים, כך התהליך כולו יעבוד כמו שצריך. עיצוב לוגו לא עושים כלאחר יד, ואם אתם רוצים לוגו מקצועי וטוב שילווה את העסק שלכם שנים רבות, השקיעו בו כבר עכשיו, כדי שלא תתחרטו ותחזרו על התהליך שוב מאוחר יותר...