מיתוג – הרבה יותר מאשר לוגו
בעוד רבים נוטים להאמין שהחלפת הלוגו או יצירתו של לוגו חדש (אם לא היה כזה קודם) יחד עם שינוי צבע או אלמנט גרפי, זהו שם קוד למיתוג. בפועל, תהליך מיתוג דורש חשיבה מעמיקה יותר מאשר שינוי צבע או הוספת מילה ללוגו. התהליך הזה אמור להעשיר את התפיסה של הלקוחות, להרחיב את החשיפה ואת העמדות הרווחות ביחס לחברה ולשירותיה, ולהשפיע באופן חיובי על כל הגורמים הרלוונטיים, ובעיקרם כמובן הצרכנים. אם כן, אל תסתפקו בליטוש הלוגו שלכם אם מה שאתם באמת מחפשים זה דרך טובה למתג את העסק שלכם כפי שאתם שואפים למתג אותו. השקיעו עוד קצת מחשבה וגם משאבים כדי לעשות את זה נכון.
מיתוג מוצלח והשפעתו על העסקים
ביצוע נכון של תהליך מיתוג יבטיח לכם בעיקר הצלחה בתחום העסקי, כך שלקוחות רבים יותר יפנו אליכם לקבלת מידע על השירותים ועל המוצרים שאתם מציעים. תהליכי מיתוג מוצלחים במיוחד אף הופכים את המוצר הספציפי לשם דבר ולמילה נרדפת לבסיס המוצר, כפי שקרה עם מותגים כמו טיפקס, פלאפון ונס קפה, שהם למעשה שמות של חברות אשר הצליחו, בתהליך מיתוג חכם ואיכותי, להפוך את שם החברה לשם המוצר. גם לקוחות אורנג' וסלקום נוטים להתייחס למכשיר הסלולארי שלהם כאל פלאפון, כפי שמותגי קפה אחרים מתמודדים עם לקוחות שקוראים לקפה שלהם "נס קפה".
שלושה שלבים עיקריים
ניתוח ואפיון העסק הוא שלב ראשון ובסיסי בתהליך מיתוג והוא נועד כדי שכל המעורבים בתהליך יהיו מסונכרנים ויבינו מה העסק עושה, איך הוא מתנהל ומה יתרונותיו. רק לאחר השלמת שלב זה ניתן להמשיך לפיתוח אסטרטגיה ולביצוע מיתוג בפועל. המיתוג בפועל למעשה מתייחס לעיצוב עצמו, לבחירת התוצרים ולבחינת המידה שבה הערכים שנקבעו הם אכן אלה שמשתקפים באלמנטים הגרפיים ובשפה השיווקית הכללית. אם כן, השלב השלישי והאחרון הוא שלב הפרסום ובו יופקו מסרים פרסומיים בהתאם לשפה השיווקית שנקבע. אם תפעלו באופן מסודר, נכון ומדויק, אין ספק שמכאן תתחילו לטפס למעלה ותראו את תגובת הלקוחות לתהליך המיתוג שבו השקעתם רבות.