פייסבוק פלייסס (Facebook Places), השירות מבוסס-המיקום של הרשת החברתית הפופולארית בעולם, הושק באוגוסט 2010 ולאחרונה מתחיל לתפוס תאוצה. השירות מאפשר לגולשים בפייסבוק מהסלולרי לראות היכן נמצאים חבריהם באותו רגע. אין ספק שאפשרות זו משדרגת את החוויה החברתית, אבל יותר מכך – יש לזה גם אפקט שיווקי.
מאת: דני ענבר, אונליין אופליין, שיווק אונליין
כשמשתמש עושה CHECK-IN במקום מסוים, חבריו מקבלים על כך התראה ב"ניוז-פיד". מדובר לא רק בשיווק ויראלי של פייסבוק כרשת חברתית, אלא גם פותח אפשרויות לעסקים לספק תמריצים לאנשים לבוא ולבקר פיזית במקום או באירוע.
למרות שהשירות קיים חודשים ספורים, לא מעט חברות (בעיקר בארה"ב) החלו ליישם אותו כחלק אינטגרלי מהאסטרטגיה השיווקית שלהם. לפניכם 5 דוגמאות מצוינות שפרסם האתר MASHABLE להמחיש כיצד חברות משתמשות בפייסבוק פלייסס לצרכיהם השיווקיים.
1. הנחות על צ'ק-אינס – Westfield Valley Fair
זו אולי הדוגמא הכי טריוויאלית, אבל גם אולי היעילה ביותר. עשית עלינו צ'ק-אין בפייסבק פלייסס? קבל הנחה.
קמפיין מהסוג הזה ניהל הקניון היוקרתי Westfield Valley Fair מקליפורניה. שהמריץ מבקרים על ידי קופון הנחה של 15% בחנות Betsey, אותו קיבל כל מי שביקר בקניון. בהמשך כל CHECK IN גם זיכה את המבקר ב- 25 אחוז הנחה ב GAP. לא רע.
2. מינוף אירועים – Electronic Arts UK
אירוע הוא הזדמנות שיווקית מצוינת – רק צריך לדעת איך למנף אותה ו Facebook Places בהחלט יכול לעזור בכך. דוגמא טובה לכך אפשר למצוא במה שעשתה חברת משחקי המחשב אלקטרוניק ארטס בנובמבר-דצמבר האחרונים. החברה קיימה שישה אירועים בו זמנית במרכזי קניות שונים באנגליה, במסגרת השקת משחק חדש. כל מי שהגיע לאירוע ועשה CHECK IN ב- FACEBOOK PLACES, זכה בקופון שהקנה לו השתתפות ב- 10 משחקים ביום.
3. יצירת ייחודיות למותג בתוך אירוע -Onitsuka Tiger by Asics
כבר הזכרנו שפייסבקו פלייסס הוא כלי מעולה לקידום אירועים. אבל לא פחות מכך, הוא יכול להיות אפקטיבי לקידום מותג ספציפי בתוך אירוע רב משתתפים כמו פסטיבל, כנס או יריד. זה מה שעשתה חברת מוצרי הספורט Asics בפסטיבל האופניים בסידני.
הרעיון היה לגרום למשתתפי הפסטיבל לעשות CHECK IN על הדוכנים של ASICS שהיו פזורים בשטח במקום לעשות CHECK IN על האירוע עצמו. התמריץ – אופניים מעוצבות במתנה.
4. CHECK IN על בסיס יומי – University of Kentucky
מיד לאחר שה- FACEBOOK PLACES הושק, אוניברסיטת קנטאקי זיהתה את הפוטנציאל שבו למשיכת סטודנטים חדשים. בחצר האוניבסיטה הונחו פסלים ענקיים עם האייקון של פייסבוק פלייסס, מתוך מטרה לעודד סטודנטים לבצע CHECK IN על בסיס יומי, כשהם מסתובבים במתחם הקמפוס. למרות שהאוניברסיטה לא הכריזה על תמריץ לביצוע ה CHECK IN, האוניברסיטה דיווחה על מספר גבוה מאוד של סטודנטים ששיתפו פעולה, דבר שהוביל להגברת הרישום של סטודנטים חדשים.
5. דירוגים – VisitBritain
דירוגים זה תמיד דבר מעניין ומושך, אבל חברת התיירות הבריטית VISITBRITAIN לקחה את זה צעד אחד קדימה כששילבה בעמוד הפייסבוק שלה אפליקציה המאפשרת לדרג מקומות ומראי מקום בבריטניה לפי מספר ה CHECKI INS שהם קיבלו מ FACEBOOK PLACES
התוכנית היא לעודד תיירים לכתוב את התרשמותם מהמקום בו הם מבקרים וזו תעלה אוטומטית לעמוד הפייסבוק. המטרה הייתה ליצור מרחב אינטרנטי שיהווה ברומטר בעל השפעה לגבי דעת הקהל בקשר למקומות התיירות השונים.
התוכנית כבר משכה אליה למעלה מ- 10 אלפים CHECK INS בשבועות ספורים עם יותר מ – 250 אלף כניסות לעמוד ועליה של 34% בכמות האוהדים.
לסיכום:
פייסבוק פלייסס הוא כלי מאוד אפקטיבי לחיבור שבין הפיסי לדיגיטלי. הוא מאפשר הפצת המסר של המותג בערוצים החברתיים (הדיגיטליים) של הנוכחים בחוויה הפיסית. אמנם פייסבוק לא ממש מחדשת לנו שום דבר אחרי FOURSQUARE, אבל היכולת של פייסבוק בארץ להטמיע כלי שכזה הוא בעצם מה שיהפוך אותו משולי לעיקרי בתרבות אימוץ הטכנולוגיות הישראלית.
כמו שאנחנו אומרים בסרטון שהוצאנו לאחרונה – Offline audience is the Online ambassador
עם רוח גבית מפיסבוק זה כבר הופך להיות הרבה יותר משכנע
הפוסט פורסם לראשונה בבלוג של FrameMe ,קרוסליין