כבר כתבו על כך בספרים ועשו על כך סרטים, אבל כמו תמיד, המציאות עולה על כל דמיון.
הפנטזיה על שילוב בין הווירטואלי לממשי כבר כאן.
מאת:דני ענבר, אונליין אופליין, קמפיין שיווקי באינטרנט, קרוסליין
הכול בתחום הזה קורה כל כך מהר, קצב השינויים מסחרר והפעילויותוהחידושים מרובים ומגוונים, שנדמה כי קשה לעקוב אחר הנעשה. הפעילויותהשונות שהן בגדר סטארט-אפ ומשלבות אינטראקטיביות ממוחשבת ומדיה חברתית עםהעולם הפיזי, הן לא רק מרהיבות ביצירתיות שלהן, אלא גם מהוות הצצה מוקדמת,כיצד תראה המדיה וחווית התקשורת שלנו בעתיד הקרוב.
השילוב בין הווירטואלי לממשי, החל מהקודים בשחור לבן (QR), אותם ניתןהיה לסרוק בעזרת מצלמת הסלולר. מותגים עשו בקודים מסוג זה שימוש שיווקי ע"ייצירת קטלוגים מורחבים הבלעדיים למהדורה הדיגיטלית, או יצירת משחקיםפשוטים הקשורים למותג.
בשלב זה של המיזוג בין הווירטואלי לממשי, היה מעט מאד ממשי – הסריקה שלהקוד, היא הפעולה היחידה שבוצעה במרחב הפיזי, וכל השאר התנקז בפעילותווירטואלית. בהחלט משחק ילדים לעומת מגוון האפשרויות הקיימות כעת.
ההתפתחויות המהירות בתחום, מאפשרותבעזרת מצלמת הסמארטפון, להפכולמכשיר קלט מידע, אודות כל המתרחש במרחב הפיזי. בניינים, פסלים, משרדים,אתרים תיירותיים ועוד עצמים רבים, הופכים את הסמארטפון למדריך מפורט ואתהעולם למוזיאון אחד גדול.
כל שיש לעשות, הוא לכוון אתמכשיר הסמארטפון שלכם לעבר העצם המבוקש,ותוכלו לגלות את כל המידע החיוני עליו – שם, ממתי קיים, טלפון אם יש,הכוונה לעמודים אינטרנטיים אודותיו ועוד.
יכולות אלו, מאפשרות לטכנולוגית ה-Augmented Reality, להיות שימושית לצרכיםתיירותיים, כמו למשל, היכולת לתרגם שלטים במטוס משפת המקור לשפת האם אולצרכים עסקיים, דוגמת האפשרות לבדוק בעירכם אלו בניינים פנויים להשכרה
יחד עם זאת, ניתן גם לתהות על קנקנם של שימושים בטכנולוגית AugmentedReality, המאפשרים לראות את הפרופיל החברתי-אינטרנטי של אדם, החולף על פניךסתם כך ברחוב. האם הרצון שלנו להגביר את השימוש שלנו במדיה החברתית, יביאלכך שגם בחיים האישיים לא תהיה כלל הפרדה בין האישי לציבורי, ככלשטכנולוגיה זו תתפוס תאוצה ותתפתח ?
מה שבטוח – אנחנו עדיין דבקים בעמדתנו אותה הצגנו כבר בפוסטים קודמים,שמדובר בטכנולוגיה מרהיבה ביכולותיה, בעלת פוטנציאל שיווקי אדיר.