כפי שהראינו לא מעט לאחרונה, טכנולוגיית זיהוי הפנים משתדרגת מבקצבמסחרר ועימה גם השימושים בה. הפעם הבאנו לפניכם שימוש שהמילה היחידה לתאראותו היא: נפלא!
תוכנה חדשה אשר פותחה עבור Pedigree Chum, הנקראת Doggelanger, משתמשת בטכנולוגית זיהוי פנים, בכדי להתאים לגולש באתר כלב לאימוץ אשר מתאים לו לפי נתוני מבנה הפנים הדומים.
פעילות זו, היא חלק מתהליך שנועד להגברת המודעות ועידוד אימוץ כלבים. ברגעשנמצא כלב תואם לתווי הפנים של הגולש, מופיעים בפניו כל הפרטים המסביריםכיצד ניתן ליצור קשר ולאמץ את הכלב המדובר.
נהוג לומר כי הכלב ובעליו בדרך כלל דומים אך כאן בהחלט לקחו את המשמעותשל המשפט קדימה והתוכנה שבאתר אכן מצליחה ליצור התאמות לא רעות בהתחשבבתנאים. החלק החכם יותר כאן, הוא ההבנה שברגע שמביט בך מן המסך כלבלב בעלתווי פנים דומים לשלנו, החיבור הרגשי שיווצר הוא גבוה וחזק יותר וכתוצאהמכך גם גובר הסיכוי שהמפגש הוירטואלי יגמר באימוץ.
אמנם הקמפיין רץ בניו-זילנד, מה שאומר שלא נוכל לאמץ משם כלבים בקלות,אך בעצם הרעיון והביצוע המצויינים הללו, ישנו סיכוי טוב להפצה ויראליתגבוהה של הקמפיין ובעקבותיו - להרחבת השימוש בו לחברות מקומיות בשאר העולםבמיוחד עם כלי עזר חברתיים-ויראליים כמו פייסבוק וטוויטר, שיעזרו להפוךאותו לקמפיין שיווק אונליין מוצלח.
מעבר לרעיון יוצא מן הכלל של קד"מ באינטרנט,שמתבסס על תפיסה מקובלת - הדמיון בין הכלב לבעלים - ופיצוח מדוייק שלחיבור רגשי אשר מקורו בהזדהות, יש כאן ממשק נהדר וחוויתי שתוכנן בקפידהונותן את התחושה שמרגיש הצופה בסרט דו"ח מיוחד, רק שהפעם מתוך התנסותאישית.
אני אישית גדלתי גם על התפיסה שהרכב דומה לבעלים, ואפילו נוכחתי לגלותדמיון לא מבוטל פעמים רבות, כולל בנות זוג. מעניין איזה מותג רכב 'ירכב' עלהרעיון וינסה לייצר לנו הזדהות עם אחד מהדגמים שלו. אלפא רומיאו עשו משהודומה לזה לא מזמן עם קמפיין אינטראקטיבי ש'עזר' לך לגלות 'איזו מכונה אתה'.האמת, לא נפלתי כשהשוו אותי למכונת אספרסו. אני חושב ששימוש בטכנולוגיית'זיהוי פנים' בכדי לייצר הזדהות עם אותם הדגמים של אלפא, בדומה לקמפייןהמסוקר, היה יכול לשרת את צרכי המותג פי כמה וכמה ואף להגיע אולי להתמודדותעל איזה תואר שווה.
לסיכום – המשולש הקדוש בעידן הדיגיטלי, כפי שהוא בא לידי ביטוי בקמפיין שלפנינו:
פיצוח הרעיון השיווקי (חיבור רגשי על בסיס הזדהות)
ממשק חווייתי (תחושה שאתה חלק מסצינה של דו"ח מיוחד)
שימוש בטכנולוגיה חדשנית (זיהוי פנים)