הכל על מיתוג מודרני
השימוש באתרי אינטרנט לטובת שיווק מוצרים, שירותים וחברות הוא חלק בלתי נפרד מענף הפרסום המודרני. אתרי אינטרנט הם המקום בו גולשים מחפשים אחר מידע ומבצעים השוואות. המטרה של שיווק באינטרנט היא להביא לידי ביטוי את הערך המוסף של מוצרים ושירותים, להרחיב את קהל הלקוחות החדשים ולתרום גם בשימור לקוחות קיימים. יחד עם זאת, לא תמיד קל לבצע את השיווק בצורה נכונה ועל פי דרישות קהל היעד.
השלב הראשון במיתוג מודרני הוא הגדרה מוקדמת של צרכים ומטרות. יש להבין מה מעניין את קהל היעד, מה טווח הגילאים שלו, כיצד הוא בוחר לבלות, מה הוא מחפש ובאילו מחירים הוא מוכן לרכוש כל מוצר או שירות. תהליך האפיון של אסטרטגיית שיווק הוא בעל חשיבות משמעותית עבור הצלחת החברה. בתהליך האפיון משקללים את כל הנתונים על קהל היעד, ומתחשבים גם בממצאים מהשטח. אפיון נמשך מספר שבועות לפחות והוא כולל התייעצות עם אנשי מקצוע ומומחים.
מה הקשר בין אינטרנט לבין אפליקציות?
השלב השני במיתוג הוא פיתוח אפליקציה ושיווקה בחנויות האפליקציות המתאימות. אף תהליך שיווק אינו שלם ללא התאמת אתר למובייל או פיתוח אפליקציות ייעודיות. שיווק אפליקציות המייצגות מוצר או שירות מתבצע בהתאם לאופי המוצר ולמסר אותו מעוניינים להעביר אל קהל היעד. יש אפליקציות המתמקדות בשירותי תוכן ומדיה, לעומת אפליקציות אחרות שהתפקיד שלהן הוא להניע את הלקוח לפעולה. אפליקציה יכולה להסתנכרן עם המסרים השיווקיים באתר האינטרנט והיא יכולה גם להציע גישה שונה לחלוטין.
לסיכום, אין דרך חד משמעית לקבוע כיצד מתבצע תהליך שיווק מודרני אולם מאוד כדאי להבין את המאפיינים הייחודיים שלו. עסק שאינו עורך את ההתאמות הנדרשות לצרכים של קהל היעד עלול להישאר מאחור. שיווק באמצעות אתרי אינטרנט ופיתוח אפליקציות ייעודיות הם חלק בלתי נפרד מההצלחה של המוצר או השירות. רק באמצעות השקעה באפיקים הללו ניתן להתחרות בחברות בינלאומיות ולהשיג רווחים גבוהים. בנוסף, מאוד חשוב לבצע את כל מהלכי השיווק בצורה אחידה ותוך שימוש בכלים מקצועיים של גורמים המכירים את התחום.