לאחרונה סקרנו בבלוג שלנו את טכנולוגיית זיהוי הפנים. המאמר הבא מבשרעל הפרסום העתידי שעושה שימוש בטכנולוגיה זו, ובכך לוקח עוד צעד קדימה אתהפרסום הפיסי-טלי (phygital advertising)
הודות לטכנולוגיית זיהוי הפנים, הפרסום בעולם האמיתי עשוי להפוך לדומהיותר לזה שבעולם הרשת. ההבדל הוא שבמקום שיבחרו עבורך פרסומות לפי קבציה-Cookies שלך, המגלים את גילך, מינך, ההכנסה המשוערת שלך והתכנים המועדפיםעלייך, שלטי חוצות בעלי חיישני זיהוי פנים – יתאימו לך פרסומות בהתאם למהשהפנים שלך אומרות עליך.
ה-L.A. Times, כבר כתב על מלון בלאס וגאס, אשר משתמש בזיהוי פניםלהכוונת המלצות על מקומות הבילוי הנכונים. בתי קזינו כמובן, משתמשים בזיהויפנים כמובן גם למטרות אבטחה. בקנדה, משתמשים בזיהוי פנים למציאת וסילוקמהמרים מכורים.
נראה שטכנולוגיית זיהוי הפנים נכנסה אל תקופת הפריחה שלה, כאשר צוותחוקרים מ-CMU, הצליחו לאתר פרטים אישיים של אנשים בעזרת טכנולוגיות זיהויפנים פשוטות בזמן קצר ביותר.
כאשר אנו מדברים על טכנולוגיית זיהוי פנים, אנו מתייחסים לשני סוגים עיקריים:
הראשון, אשר נעשה בו שימוש בידי כוחות הבטחון, פייסבוק ומשרד הרישוי,המתאים מידע לפנים אשר זוהו. הסוג השני, סורק את פנינו ומנסה למצואמאפיינים כמו גיל ומין. רוב המפרסמים משתמשים בסוג השני, בכדי להפחית אתהטענות בנוגע להפרת פרטיות.
אחד השימושים הידועים יותר בטכנולוגיה, (אסטרטגיה שיווקית באינטרנט)
מתוכנן על ידי אדידס ורשת המזון "Kraft", אשר הכריזו כי הם מעונייניםלהפנות מידע פרסומי ישירות לרצים או לאכלנים, לפי מין וגיל, לדוגמה: לאישהמבוגרת, אדידס תציג נעליים המתאימות לגילה, במקום נעליים לצעירות:
"אדידס עובדת עם אינטל, בכדי להטמיע ולבחון קירות דיגיטאליים עם זיהוי פנים, (קידום עסק באינטרנט)במבחר חנויות בארה"ב ובריטניה. אם אישה בת 50 תעצור מול הקיר, 60%מהנעליים שיוצגו לה – יהיו מותאמות לגילה, כאשר 40% הנותרים יהיו דגמיםרנדומאליים ואביזרים."
בינתיים, בקראפט יודעים איזה סוג מקרוני יש להכין: "החברה במגעים עם רשתסופרמרקטים, להתקנת מתקני זיהוי פנים. במידה ויזוהה כי את אישה בגיל25-29, התוכנה תניח כי יש לך ילדים קטנים בבית ולכן תמליץ לך על מתכוניםלהעשרת המקרוני-גבינה של החברה" אומר דונלד קינג, סמנכ"ל חוויית קניה שלקראפט.
החוששים לפרטיות מודאגים מהאפשרות שהמצלמות יתממשקו לזיהוי הפניםשבפייסבוק, ואז התוכנה לא תצטרך לשער מי אנחנו, אלא פשוט תסרוק את הנתוניםהאישיים שלנו. הרעיון אמנם נשמע רחוק אך הוא אפשרי אם פייסבוק תחליט להכנסלענייני הפרסום בזיהוי פנים.
פייסבוק כבר הואשמה לא מעט פעמים בהפרת הפרטיות של הגולשים באתר, תוךהכוונת פרסומות יעודיות לגולשים. אפשרויות אלו, יכולות בקלות לקחת צעד ענקקדימה את עולם הפרסום הממוקד, במידה ופייסבוק אכן תחבור לפרסום במוקדיםחיצוניים.