תסכימו איתנו על כך שבעולם הפרסום התחרותי של היום, המלחמה הכי גדולה היא על תשומת ליבו של הצרכן. ככל שנהיה יצירתיים יותר, מקוריים יותר וחדשניים יותר – כך הסיכוי שניחרט בתודעתו של הצרכן היא גבוהה יותר.
פרסום גרילה במהותו המקורית פועל מחוץ לזירת המיינסטרים במטרה ליצור שיבוש מכוון כלשהו, שיעורר עניין ותשומת לב שיופנו למותג או המוצר. זוהי שיטה שמושתתת על יצירתיות ולאו דווקא משאבים ולכן היא יעילה במיוחד בכל הקשור לחיסכון בעלויות.
קריסיאן יורינקה מהבלוג Creative Guerrilla Marketing, כתב בשבוע שעבר פוסט בו הוא ציין את 5 הסיבות לכך שפרסום בשיטת גרילה, רלוונטי היום יותרמאי פעם. שינינו והוספנו קצת משלנו. מה אתם חושבים?
חמש סיבות להיותו רלוונטי יותר מאי פעם
1. מאגר לקוחות ממוקד כתשתית פרסומית – עסק , במיוחד קטן-בינוני,תמיד צריך לדעת לשמור על מאגר לקוחותיו הבסיסי, אליו הוא יכול לפנות בקלות ובמיידיות בפרקי זמן, מקומות ואירועים מסוימים. זוהי תשתית לקוחות שכבר קיימת והיא יכולה להוות בסיס מצוין לפעילות גרילה שיווקית.
2. יצירת התאמה בין פעילות שיווקית באינטרנט לבין זו שמחוצה לו (ONLINE-OFFLINE) -לא בכדי לצד הצניחה בכלכלה , השימוש באינטרנט תפס תאוצה. כיום רשתות חברתיות הן חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום. טקטיקות של גרילה במדיה החברתית ברחבי האינטרנט יכולות להיות ממוקדות, אישיות ועם זאת מתואמות לעבודת העסק מחוץ לספירה האינטרנטית – למשל , השימוש הפעיל ושילובו של Foursquareבמסעות פרסום.
3. חיסכון בעלויות – פרסום גרילה היה מאז ומתמיד זול לעומת הקמפיינים הפרסומיים המסורתיים. קמפיין גרילה שביטויו ואיפיונו הוא בעיקר דיגיטלי, מאפשר לעקוב ביתר קלות עד כמה יש החזר/רווח על ההשקעה בקמפיין, מה שהופך את מדיום האינטרנט למתחרה רציני ביחס למדיומים המסורתיים בכל הקשור לקמפיינים פרסומיים.
4.גם בחברות פרסום ובתי עסק גדולים – ככל שיותר חברות פרסוםובתי עסק החלו להשתמש בפרסום גרילה, כך הפכו עקרונותיו לחלק בלתי נפרד מהתמהיל השיווקי של מרביתם. עקרונות אילו מצוינים על מנת לקצץ בעלויות ותקציבים שהיקפם הון-עתק תוך שמירה על יעילות החברה ומעקב אחר פעילותם.
5. אפקט ה"רעש" – טקטיקות הגרילה נועדו "לעשות רעש" ולהיות פרובוקטיביוות מלכתחילה. פעילות שיווק גרילה עוצרת אנשים במסלול חיי היום-יום שלהם בין אם באמצעות שלטי חוצות, מודעות אלטרנטיביות ברחוב, מחאה פרובוקטיבית בין אם מעושה או אמיצה ובלתי שגרתית ועוד.
זו הייתה למעשה בימים עברו מטרתו של הפרסום המסורתי, זה המאוים כיום על ידי פרסום הגרילה שמשכלל ומתאים עצמו לכללי המשחק החדשים של המדיה על שלל התפתחויותיה.
אז למה אתם מחכים? גו גרילה! הרי אין אמצעי טוב יותר להתקרבות ישירהללקוח, מפרסום גרילה ממוקד, זול ויצירתי המייעל ומקצר תהליכים, בכדי לעורר שיבושים במרחב שמאחוריהם מסרים פרסומיים המושתלים בצורה חכמה.