קידום אתרים בגוגל הוא חלק חשוב בקמפיין שיווק באינטרנט. זאת כיוון שיותר מ90% מכלל הגולשים ברשת מגיעים לאתר דרך גוגל. לכן, כדי להגביר את תנועת הגולשים לאתר, חשוב שהוא יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות. כדי לקדם את האתר לתוצאות החיפוש הראשונות, חשוב להבין את צורת החשיבה של גוגל.
מנוע החיפוש של גוגל, או "עכביש גוגל", דומה לסטודנט עייף המשוטט בספרייה בשעות הערב המאוחרות, ומנסה לברור מתוך ערמה של ספרים - את הספרים הרלוונטיים עבורו. מיליוני ספרים, ולחץ של זמן. מה הוא יעשה?
יבצע סריקה ראשונית, ויחפש את מילות המפתח הרלוונטיות בשם הספר – טייטלים.
אחר כך יסתכל בתוכן העניינים של כל ספר- וזהו מפת האתר.
השלב האחרון הוא התוכן, אותו הוא סורק ברפרוף, כאשר הוא מחפש רק את מילות המפתח – מילים הנוגעות לנושא שלו.
למדף הוא יחזיר ספרים שתוכן העניינים שלהם אינו ברור, או ספרים שהכותרת שלהם נראית רלוונטית, אך אינם מכילים את מילות המפתח הקשורות לו (ולכן הוא מסיק שהכותרת מטעה).
מילות המפתח
מילות המפתח הן המילים הקשורות לנושא האתר, מילים המאותתות למנועי החיפוש שהאתר אכן רלוונטי לגולשים המחפשים מידע בנושא הזה. לדוגמא, אתר שבו צמד המילים "חברת פרסום" חוזר על עצמו, "מאותת" לגוגל שמדובר באתר של חברת פרסום, וכך גוגל ידע לדרג אותו בתוצאות החיפוש הראשונות, כאשר הגולשים מחפשים חברת פרסום. מנוע החיפוש של גוגל סורק את מילות המפתח בטייטלים, קישורים פנימיים, מפות אתרים, תכני האתר, תיאור האתר, תגיות, וקישורים חיצוניים המפנים אל האתר.
.
לכן, כדי לקדם אתר בגוגל, חשוב להקפיד על שילובן של מילות המפתח בכל המקומות הנ"ל. עם זאת, יש להימנע מחזרה מופרזת על מילות המפתח (מילות המפתח צריכות להוות כ9% מהדף). מנוע החיפוש של גוגל מזהה אתרים שבהם מילות המפתח חוזרות על עצמן בצורה מוגזמת, ומוריד אותם למקומות הנמוכים בתוצאות החיפוש. גם הגולשים אינם נהנים מטקסט מסורבל הגדוש במילות מפתח.
איך לבחור את מילות המפתח המתאימות
קיימים אתרים שונים המסייעים למצוא את מילות המפתח המתאימות לאתר. אתר Google Adwords הוא אתר חינמי של גוגל המראה את רמת התחרות הקיימת במילות מפתח שונות, וכמות הגולשים המחפשים אותן בגוגל. בנוסף לזה, יש לבדוק כמה תוצאות חיפוש יש למילות המפתח השונות. בד"כ, מילות מפתח שיש להן יותר ממיליון תוצאות ב google.co.il הן מילות מפתח תחרותיות מאד.
יש לשלב באתר מילות מפתח כלליות ופופולאריות, כגון "חברת פרסום", עם מילות מפתח ממוקדות יותר הייחודיות לעסק, כגון "חברת פרסום במגזר החרדי". לא מומלץ להסתמך רק על מילות מפתח פופולאריות שמאות אתרים מתחרים עליהן.
קמפיין שיווק ברשת המשלב בין הפן השיווקי והתדמיתי של האתר, לבין חשיפת האתר במנועי החיפוש, יגביר משמעותית את תנועת הגולשים באתר.