ניוזלטר הוא פעולת פרסום והעברת אינפורמציה באמצעות דיוור אלקטרוני. דואר זה נשלח ללקוחות או לקוחות פוטנציאליים שנרשמו למועדון לקוחות של ארגון מסויים, כדי לקבל ממנו עדכונים בתיבת הדואר.
חברות, וארגונים מרבים להשתמש בשיטת פרסום זו כדי לחזק את הקשר עם לקוחות, לחזק את המכירות או את האג'נדה של הארגון, ולהעביר מידע ועדכונים אודות פעילות הארגון.
הניוזלטר מסייע למטרות אלה במספר דרכים.
ראשית, על ידי הניוזלטר ניתן להעביר מסרים באופן ישיר ומהיר יחסית לקהל הקוראים.
הניוזלטר מגיע בסופו של דבר לקהל רחב, כתוצאה מכך שהנמענים יכולים להעביר אותו הלאה לרשימות התפוצה שלהם בקלות. כיום, חלק גדול מהעצומות מועברות בצורה זו, והמייל מסייע למעבירי העצומה להתגבר על מגבלות של זמן, מקום, מגזר, גיל וכו'.
הניוזלטר מהווה כניסה לתודעת הגולש והנעתו לפעולה. לשם עידוד המשתמש לפעול או לצרוך את מוצרי החברה, חשוב מאד שעיצוב הניוזלטר יתאים לתדמית שמנסה הארגון להציג, וכן שהתוכן ייכתב בצורה ייצוגית ומעניינית.
בנוסף לכך, במקרה של ניוזלטרים ניתן לחשב בקלות יחסית את ערך ההחזר על ההשקעה (ROI) באמצעות מערכת בדיקת נתונים סטטיסטיים המציגה בפני מפיצי הניוזלטר את כמות הגולשים שנכנסו לאתר שלהם דרכו.
יחד עם כל היתרונות, הניוזלטר מביא עימו מספר חסרונות שיש לקחת בחשבון:
להבדיל מבניית אתר אינטרנט, לניוזלטר אין סטנדרט עליו צריך לשמור, ולכן הוא עלול להגיע לקוראים בצורה לא תקינה.
ניוזלטרים בעלי משקל כבד מועברים אוטומטית לתיבת הספאם של הקוראים.
לא ניתן להכניס סקריפטים לניוזלטר.
לא ניתן להכניס אלמנטים גראפיים כמו פלאש לתוך הניוזלטרים.
חלק מתוכנות האימייל לא מאפשרות הורדה אוטומטית של תמונות או קישורים.
על מנת שהעברת הניוזלטר תיעשה בצורה יעילה התורמת לשיווק באינטרנט של הארגון, מומלץ לדאוג לכך שהקוראים יוכלו לקרוא לפחות חלק מהמסרים או העדכונים גם בלי הורדת תמונות וקישורים- המסרים יכולים לעבור גם בלי אלמנטים גראפיים מתוחכמים, בצורה נקייה, פשוטה, ונעימה למשתמש. כמו כן יש לדאוג לכך שמשקל הניוזלטר לא יהיה כבד מידי.