מאז השקתה של הרשת החברתית הידועה, שיווק באינטרנט דרך טוויטר נהיה לדבר הטרנדי ביותר בקרב מפרסמים וחברות הרוצות להגביר את חשיפתן ברשת.
תחום השיווק בטוויטר זכה להתפתחות נוספת, לאחר הסכם שנחתם בין טוויטר למנועי החיפוש גוגל ובינג. גוגל ובינג החלו לסרוק את הציוצים בטוויטר, ולמרות שעבודתם של מנועי החיפוש עם הרשת טעונה שיפור, פלטפורמה זו מהווה הזדמנות טובה עבור חברות לשיווק באינטרנט. כך, שיווק בטוויטר כיום כולל גם אלמנטים של באז מרקטינג, וגם שיווק האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.
שיווק האתר בתוצאות החיפוש
כאשר משווקים אתר בטוויטר, יש להתחשב בשני גורמים עיקריים:א. מנוע החיפוש הפנימי של טוויטר. ב. מנועי החיפוש המאנדקסים את הציוצים.
מנוע החיפוש הפנימי של טוויטר
בטוויטר קיימת האפשרות לחפש ציוצים בנושאים שונים לפי מילות מפתח. למשל, גולש שיקליד את המילה "איראן" ימצא את כל הציוצים הנוגעים לאיראן, כאשר הציוצים החדשים ביותר מופיעים בראש הרשימה. היתרון של טוויטר על מנועי החיפוש הרגילים הוא שהאינדוקס מתבצע באופן מיידי, כאשר דקה לאחר שהגולש ביצע את החיפוש, יופיע מולו משפט האומר שנוספו עוד 100 ציוצים העונים למילת החיפוש שלו, בדקה האחרונה בלבד.
כך, מפרסם הרוצה לקדם אתר של מוזיאון אומנות למשל, ישלב בציוצים שלו את מילת המפתח "מוזיאון אומנות". כך, גולש המחפש בטוויטר ציוצים על מוזיאונים לאומנות, יגיע לציוץ של המוזיאון המקודם. כמובן שאין להציף את טוויטר בציוצים חדשים כל דקה, אך מומלץ שתהיה שם נוכחות רבה, כיוון שמדובר ברשת דינאמית מאד המתעדכנת בתדירות גבוהה מהרגיל.
אינדוקס בגוגל ובינג
מאז נחתם ההסכם בין טוויטר לבינג, בינג מציג את הציוצים העדכניים ביותר בטוויטר לפי מילת מפתח. כדי לראות את הציוצים העדכניים ביותר, יש להקליד www.bing.com/twitter. אין זה אומר שהציוצים יופיעו במקומות הראשונים בחיפוש הרגיל של בינג, אך אין ספק שהציוץ בטוויטר תורם לקידום במנוע החיפוש הזה.
אפשרות הצפייה בציוצים המעודכנים אינה קיימת בגוגל, ובד"כ אתרי עסקים, אינדקסים ומאמרים הם אלה המוצגים בדפי התוצאות הראשונים כאשר הגולש מחפש מידע בנושאים שונים – לא הציוצים.
עם זאת, גוגל מתחיל לסרוק אותם, וכאשר מקישים מונח חיפוש דוגמת "iran twitter", ניתן למצוא בתוצאות החיפוש ציוצים שמופיעה בהם מילת המפתח "איראן". בעבר, גוגל לא סרק ציוצים בכלל, גם כאשר גולשים הקישו את המילה twitter במנוע החיפוש. ניתן למצוא ציוצים גם בtalker, הטוויטר הישראלי, בדרך זו.
עד כמה משפיע טוויטר במעטפת השיווק באינטרנט?
בינתיים, לא הרבה. חברה לשיווק באינטרנט שרוצה ליצור "באז" לאתר מסוים, ורוצה שהתכנים שלו יופיעו במקומות הראשונים בגוגל, תעדיף לשלב רשתות חברתיות אחרות, כגון: דה מרקר, תפוז ולינקדין. עם זאת, טוויטר צפוי בעתיד להיות בעל השפעה רבה יותר, והאינדוקס של הציוצים בגוגל צפוי להתפתח.
לכן, מומלץ מאד למי שעוד לא עשה זאת עד עכשיו, לפתוח חשבון בטוויטר, ולהתחיל לצייץ. כבר עכשיו קישורים המוזנים בטוויטר יכולים להיות קישורים איכותיים מאד, ולכן כדאי שבטוויטר יהיו קישורים חיצוניים המפנים לאתר.
המאמר הבא יסרוק את הדרכים השונות והכלים בהם ניתן לשווק את האתר דרך טוויטר, ולהביא אותו למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.