כשבודקים את נתוני הגלישה באתר אינטרנט, אחד הדברים שמסתכלים עליהם הוא אחוז הנטישה. אחוז הנטישה הוא אחוז הגולשים שיצאו מהאתר מיד לאחר שנכנסו אליו.
יכולות להיות סיבות רבות לנטישת אתר. הסיבות העיקריות קשורות לעיצוב האתר ותוכן האתר. אם האתר נראה כמו קובץ וורד, הגולשים יחשבו שמדובר באתר מפוקפק. אם הגולשים ימצאו שהתכנים אינם רלוונטיים לכותרת שלהם ואינם קשורים למה שחיפשו, הגולשים יעזבו את האתר מיד. כמו כן, תכנים הכתובים בשפה עילגת ישאירו רושם רע על הגולשים, וגם זה גורם לאחוז נטישה גבוה.
מסיבות אלו, ניהול תוכן הוא חלק חשוב מאד משיווק באינטרנט המתבצע עבור בית עסק.
מלבד תפקידו לספק מידע לגולשים, לתוכן האתר יש תפקיד תדמיתי. תכנים הכתובים בצורה לא מקצועית מייצרים תדמית של עסק "לא רציני" המתנהל בצורה "חפפנית" ו"מזלזלת". לעומת זאת, תכנים הכתובים בצורה מקצועית וברורה תוך שמירה על עברית נכונה מעידים על מקצועיות ויסודיות.
מלבד הכלל הבסיסי, שהוא הקפדה על עברית נכונה ושפה ברורה, אופן ניהול התוכן גמיש ודומה למלאכתו של מעצב אישי: תכני האתר צריכים להתאים למיתוג הייחודי של העסק. בהתאם למיתוג שבעל האתר רוצה שיהיה לו, הכתיבה יכולה להיות רשמית, קלילה, מצחיקה, דרמטית, "ידידותית" או "קרה".
לניהול התוכן באתר יש גם תפקיד שיווקי- מכירתי. הגולש, שהוא צרכן פוטנציאלי, אינו רוצה להתאמץ, אלא ליהנות: לא רק מהמוצר, אלא גם מהשיווק שלו. לכן, יש לדאוג לכך שהגולש לא יצטרך "להתאמץ" כדי להתרכז בתוכן, להבין אותו או להתעניין בו. בסך הכל מדובר בטקסט שיווקי ולא בהכנה למבחן. לכן יש לכתוב את התכנים כך ש"יתפסו" את תשומת ליבו גם ללא מאמץ מצידו, ויגרו אותו להתעניין במוצר או בשירות שהעסק מציע.
בכתיבה השיווקית של האתר חשוב לאזן בין הצורך להתאים את התכנים לסקטור של העסק ולטרנדים של התקופה, לבין הצורך לשמור על ייחודיות ובידול: חשוב שתוכן האתר ייצור תדמית הראויה לסקטור של העסק, ועם זאת, שלא יהיו "קלישאות" החוזרות על עצמן באתר הזה ובאתרי המתחרים.
מלבד הפן התדמיתי והשיווקי, לניהול התוכן יש תפקיד נוסף, והוא קידום האתר במנועי החיפוש. כדי שאתר אינטרנט יקודם בגוגל, יש לשלב בתכנים מילות מפתח הרלוונטיות לעסק. כאשר גוגל סורק את האתר וממקם אותו בתוצאות החיפוש, הוא בודק את מידת הרלוונטיות שלו לגולשים. לדוגמא, אם באתר של חברה להשכרת רכב חוזרות על עצמן מילות המפתח "השכרת רכב", ו"חברה להשכרת רכב", גוגל "יבין" שמדובר באתר של חברה להשכרת רכב. בהתאם לכך, האתר יופיע במקומות הגבוהים בתוצאות החיפוש כאשר הגולשים יחפשו בגוגל "השכרת רכב".
ניהול תוכן הוא מלאכה עדינה הדורשת איזון בין שלושה אלמנטים : יצירת תדמית לעסק, שיווק העסק וקידום האתר בגוגל. שילוב נכון בין שלושת האלמנטים הללו ישיג את המטרה העיקרית של שיווק ברשת: חשיפה לקהל גולשים רחב ושיווק העסק בקרב קהל הגולשים.