חפש מאמרים:
שלום אורח
28.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול תוכן

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט09/02/20101520 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כשבודקים את נתוני הגלישה באתר אינטרנט, אחד הדברים שמסתכלים עליהם הוא אחוז הנטישה. אחוז הנטישה הוא אחוז הגולשים שיצאו מהאתר מיד לאחר שנכנסו אליו.

יכולות להיות סיבות רבות לנטישת אתר. הסיבות העיקריות קשורות לעיצוב האתר ותוכן האתר. אם האתר נראה כמו קובץ וורד, הגולשים יחשבו שמדובר באתר מפוקפק. אם הגולשים ימצאו שהתכנים אינם רלוונטיים לכותרת שלהם ואינם קשורים למה שחיפשו, הגולשים יעזבו את האתר מיד. כמו כן, תכנים הכתובים בשפה עילגת ישאירו רושם רע על הגולשים, וגם זה גורם לאחוז נטישה גבוה.

מסיבות אלו, ניהול תוכן הוא חלק חשוב מאד משיווק באינטרנט המתבצע עבור בית עסק.

מלבד תפקידו לספק מידע לגולשים, לתוכן האתר יש תפקיד תדמיתי. תכנים הכתובים בצורה לא מקצועית מייצרים תדמית של עסק "לא רציני" המתנהל בצורה "חפפנית" ו"מזלזלת". לעומת זאת, תכנים הכתובים בצורה מקצועית וברורה תוך שמירה על עברית נכונה מעידים על מקצועיות ויסודיות.

מלבד הכלל הבסיסי, שהוא הקפדה על עברית נכונה ושפה ברורה, אופן ניהול התוכן גמיש ודומה למלאכתו של מעצב אישי: תכני האתר צריכים להתאים למיתוג הייחודי של העסק. בהתאם למיתוג שבעל האתר רוצה שיהיה לו, הכתיבה יכולה להיות רשמית, קלילה, מצחיקה, דרמטית, "ידידותית" או "קרה".

לניהול התוכן באתר יש גם תפקיד שיווקי- מכירתי. הגולש, שהוא צרכן פוטנציאלי, אינו רוצה להתאמץ, אלא ליהנות: לא רק מהמוצר, אלא גם מהשיווק שלו. לכן, יש לדאוג לכך שהגולש לא יצטרך "להתאמץ" כדי להתרכז בתוכן, להבין אותו או להתעניין בו. בסך הכל מדובר בטקסט שיווקי ולא בהכנה למבחן. לכן יש לכתוב את התכנים כך ש"יתפסו" את תשומת ליבו גם ללא מאמץ מצידו, ויגרו אותו להתעניין במוצר או בשירות שהעסק מציע.

בכתיבה השיווקית של האתר חשוב לאזן בין הצורך להתאים את התכנים לסקטור של העסק ולטרנדים של התקופה, לבין הצורך לשמור על ייחודיות ובידול: חשוב שתוכן האתר ייצור תדמית הראויה לסקטור של העסק, ועם זאת, שלא יהיו "קלישאות" החוזרות על עצמן באתר הזה ובאתרי המתחרים.

מלבד הפן התדמיתי והשיווקי, לניהול התוכן יש תפקיד נוסף, והוא קידום האתר במנועי החיפוש. כדי שאתר אינטרנט יקודם בגוגל, יש לשלב בתכנים מילות מפתח הרלוונטיות לעסק. כאשר גוגל סורק את האתר וממקם אותו בתוצאות החיפוש, הוא בודק את מידת הרלוונטיות שלו לגולשים. לדוגמא, אם באתר של חברה להשכרת רכב חוזרות על עצמן מילות המפתח "השכרת רכב", ו"חברה להשכרת רכב", גוגל "יבין" שמדובר באתר של חברה להשכרת רכב. בהתאם לכך, האתר יופיע במקומות הגבוהים בתוצאות החיפוש כאשר הגולשים יחפשו בגוגל "השכרת רכב".

ניהול תוכן הוא מלאכה עדינה הדורשת איזון בין שלושה אלמנטים : יצירת תדמית לעסק, שיווק העסק וקידום האתר בגוגל. שילוב נכון בין שלושת האלמנטים הללו ישיג את המטרה העיקרית של שיווק ברשת: חשיפה לקהל גולשים רחב ושיווק העסק בקרב קהל הגולשים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלון סודרי

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט20/01/102019 צפיות
כיצד להביא לאתר אינטרנט חשיפה בתוצאות החיפוש של גוגל? אילו מילות מפתח כדאי לבחור לשם כך?

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט27/12/091460 צפיות
מאז ההסכם שנחתם בין טוויטר למנועי החיפוש, שיווק באינטרנט דרך טוויטר משלב אלמנטים של באז מרקטינג, יחד עם שיווק האתר בגוגל.

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט21/12/091947 צפיות
מאז השקתו של טוויטר, התפתחה תורה שלמה סביב השיווק בטוויטר. אילו קמפיינים של שיווק באינטרנט נעשו דרך טוויטר, וכיצד הרשת הזו סייעה לחברות למכור מוצרים ולפתח תדמית חיובית?

מאת: אלון סודריפרסום באינטרנט11/08/091528 צפיות
העברת מסרים פרסומיים במייל בעקבות תיקון חוק הספאם.

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט09/07/091691 צפיות
שיווק באינטרנט: יתרונות, חסרונות, ודרכים שונות לשווק אתר באינטרנט.

מאת: אלון סודרישיווק באינטרנט02/07/094058 צפיות
כיצד להשתמש במודל SWOT לשיווק האתר באינטרנט?

מאת: אלון סודריפרסום באינטרנט09/06/091733 צפיות
כיצד מסייע הניוזלטר לשיווק באינטרנט של חברה או ארגון? מה הם היתרונות והחסרונות בשליחת ניוזלטר? כיצד להימנע מטעויות העלולות לפגוע ביעילות הניוזלטר?

מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט

מאת: nirשיווק באינטרנט05/12/214039 צפיות
כמה עולה פרסום בפייסבוק בשנת 2022-2021? כל יזם מגרד יכול להשתמש במודעות פייסבוק כדי להנחית לקוחות ולהרחיב את העסק שלהם. למעשה, יש יותר מ-1.6 מיליארד אנשים ברחבי העולם שמחוברים לעסקים קטנים בדפי פייסבוק.

מאת: דניאל מלמדשיווק באינטרנט20/06/184665 צפיות
אחת הבעיות הגדולות ביותר של בעלי עסקים קטנים ובינוניים המבקשים לפרסם את עצמם בערוצים השונים באינטרנט היא, שהבחירות שהם עושים נובעות מנקודת המבט הצרכנית שלהם ולא העסקית

מאת: רן שבירושיווק באינטרנט07/06/172777 צפיות
הספרות המקצועית לצרכנות המקוונת לא הגיעה לרמה מספקת. אף לא מחקר אחד בחן בצורה מקיפה מאפיינים שמעודדים או מדכאים צריכה מקוונת, וכן אף מאמר אקדמי לא בחן כיצד סגנונות החיים של המשתמשים הצורכים באינטרנט משתנים לעומת אלו של המשתמשים שלא צורכים באינטרנט.

מאת: שרון צרפתישיווק באינטרנט18/11/162641 צפיות
כאן נכנס לביטוי קידום אתרים אורגני שיכול לעשות את כל ההבדל בין קיום של לידים חמים לעומת חוסר בלידים באופן גורף.

מאת: שלום כהןשיווק באינטרנט11/05/163458 צפיות
כל מי שמבלה זמן רב מול מסך המחשב, המכשיר הסלולארי או קונסולת המשחק, בוודאי מכיר לא מעט משחקים שמעבר לעובדה שהם ממכרים מאוד, הם גם מהנים ביותר.

מאת: tkidumשיווק באינטרנט14/12/153458 צפיות
אחת השאלות הנפוצות של בעלי עסקים מהו ההבדל בין שיווק לבין מכירות? נמשיל את ההבדל באופן ציורי לעולם החקלאות

מאת: מאיר סוויסה שיווק באינטרנט05/11/153509 צפיות
הובלות בנהריה עם ביטוח חברת הובלות בנהריה מעניקה שירות מקצועי ויעיל ללקוחותיה וברשותה צי רכבי הובלה הכולל משאיות, טנדרים פתוחים וסגורים, מנוף ורכבים נוספים. החברה מציעה שירות הובלות בנהריה ובכל אזור הצפון, ניתן להזמין הובלות לכל רחבי הארץ בתיאום מראש. חשוב להדגיש כי חברת הובלות בנהריה מציעה שירות בהתאם לסטנדרטים גבוהים ומחמירים לכן היא מקפידה לחתום על חוזה עבודה מסודר ומעניקה ביטוח מלא בהעברה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica