עסקים רבים כיום עוסקים בשליחת דיוור ללקוחותיהם, על מנת ליצור קשר ארוך טווח ודו סטרי עם הלקוחות. רצוי לעשות שימוש בתוכנת דיוור, בעיקר על מנת שהדיוור שלכם לא יסווג כספאם. השימוש בתוכנת דיוור יאפשר לכם לנהל מעקב אחרי הלקוחות והעדפותיהם ולהתאים את פרמטרים שונים בדיוור (כגון: מועדי המשלוח והתכנים) לקהל היעד שלכם. להלן מעט מידע טכני שיעזור לכם להגביר את יעילות הדיוור שלכם בעזרת תוכנת דיוור.
מתוך המדריך למשלוח דיוור מנצח:תוכנת דיוור –טיפים לבחירה
· תוכנת דיוור– השקעה כדאית: ראשית, ההשקעה בתוכנת דיוור היא מחויבת. תוכנת דיוור תאפשר לכם חיסכון בזמן ובכסף וגם יעילות רבה יותר בתקשורת עם קהל לקוחות מפולח. כיום יש תוכנות דיוור ברמות שונות ובמחירים שווים לכל נפש, כולל גם כמה אפשרויות חינמיות. תוכנת דיוור תאפשר לכם לשלוח דיוורים מבלי שמספר הדיוורים הרב יתרום לסיווגכם כספאם.
· תוכנת דיוור מאפשרת לכם ניתוח של תוצאות הדיוור: בכל תוכנת דיוור קיימת אופציה לבחון גורמים שונים בדיוור– דיווחים על פתיחות, הקלקות, שגויים והסרות.פרמטרים מעניינים יותר שניתן לבחון - לערוך השוואה בין הדיוורים השונים ששלחתם. למשל, ניתן לבחון קבוצות שונות של לקוחות ואת מידת ההיענות שלהם שמתבטאת במספר הפתיחות, וההקלקות. ניתן לבצע A/B testing ולשלוח דיוורים זהים כמעט בכל לשתי קבוצות של לקוחות, בשינוי קל, למשל של כותרת הדיוור. כך ניתן לבחון איזה מהכותרות הניעה יותר לפעולה ולשלוח את יתרת הדיוורים בהתאם. בדומה לכך, ניתן לשלוח לקבוצות של לקוחות בימים שונים בשבוע ולהשוות ביניהם את הפתיחות, ועל ידי כך לבחור את היום המתאים בשבוע לצורך משלוח הדיוור ללקוחות.
· תוכנת דיוור תשפר את ההיענות של הלקוחות אם תקפידו לטייב את רשימת הלקוחות: בדקו את הנתונים שאתם מקבלים מהתוכנה לגבי הנמענים שלא פתחו את המייל – האם המיילים שגויים, האם הדומיין שגוי או האם רק אינם זמינים כרגע (למשל – מחוץ למשרד). רוב התוכנות מבדילות בין Hard bounce– שגויים שלא ישלחו להם יותר דיוורים כי המייל אינו תקין, לבין Soft bounce– שגויים ברמה זמנית. חשוב לזכור לעדכן ולטייב את רשימת הלקוחות לעיתים קרובות. להסיר או לתקן כתובות שגויות, להסיר מנויים שביקשו להסיר את עצמם ולהוסיף מנויים שהצטרפו. ודאו שאתם לא משלמים על פי מספר הלקוחות הנמצאים במערכת גם אם הם שגויים, ואם כן, הסירו אותם מהרשימות בהקדם.
· הקפידו לבחור תוכנת דיוור המבצעת התאמה לפורמטים שונים: בחרו תוכנת דיוור המבצעת התאמה של הדיוור לפורמטים שונים (רספונסיבית), כלומר, מתאימה את ההודעות גם לסמרטפון, לטאבלט וכו'..
· תוכנת דיוור מאפשרת לכם להגדיר אפשרות הסרה ללקוחות: רוב התוכנות הרציניות מחויבות ל-'חוק הספאם'. בכל מקרה, החובה הזו חלה בעיקר עליכם. הקפידו להפעיל מערכת הסרה ולאפשר ללקוחות להסיר את עצמם בהתאם לחוק הספאם וכן על מנת להיות הוגנים כלפי הלקוחות. הסירו מן הרשימה את הלקוחות שאינם מעוניינים בדיוור שלכם והקפידו לשלוח רק למי שביקש זאת באופן מפורש.
רוצים לדעת עוד על תוכנת דיוור ועל כתיבת דיוור נכונה –היכנסו לאתר מאה הימים והורידו את המדריך למשלוח דיוור מנצח