ייעוץ שיווקי הוא כדאי רק אם הוא מתאים לך ולעסק שלך. בכל חברת ייעוץ יכולים לטעון שיש להם התמחות בתחום ניהול שיווקי אסטרטגי, ובזירת העסק שלך במיוחד. תפקידך כבעל עסק הוא להבדיל בין חברת ייעוץ בעלת ידע וניסיון לבין חברת ייעוץ ללא ניסיון מתאים, ולבחור בייעוץ שיווקי שמתאים לעסק הספציפי שלך ולצרכים שלך ברגע הנוכחי.
מספר כללים שיעזרו לך להחליט היכן לערוך ייעוץ שיווקי:
· ייעוץ שיווקי עם ידע מתאים וניסיון: לפני שפונים לייעוץ שיווקי, כדאי לברר מהו תחום ההתמחות של החברה ואיזה רקע יש לה. לא לחשוש לבקש המלצות וגם ליצור קשר עם הממליצים ולשמוע את דעתם: למשל: האם זהו ייעוץ שיווקי שעומד ביעדים? האם הם בחרו להמשיך לעבוד עם אותה חברה? באילו תחומים הייעוץ הוסיף להם ידע ובאילו תחומים פחות?
· ייעוץ שיווקי שמתאים לצרכי העסק: יכולים להיות לכך שני צדדים: מצד אחד ייעוץ שיווקי שמבוסס על ידע בתחום העסק שלך יכול לספק לך מידע רלוונטי לתחום ולגבש אסטרטגיה שיווקית מתאימה. מצד שני יש סכנה שהחברה נותנת ייעוץ שיווקי זהה גם למתחרים שלך. לכן ראשית, כדאי לברר אם החברה נתנה ייעוץ שיווקי דומה לעסק בתחום שלך. שנית, כדאי לקחת בחשבון שדווקא ייעוץ שיווקי מחברה שאינה מתמחה בתחום שלך עשויה להיות יצירתי בהצעות השיווקיות שהיא מציעה. ולכן כדאי פשוט להתרשם אם הייעוץ השיווקי מתאים לצרכים של העסק שלך במצבו הספציפי הנוכחי (ולא רק ברמה הכללית).
· ייעוץ שיווקי שמתכנן וגם מבצע: יש לשקול מראש מהם המטרות שלך בפנייה לייעוץ שיווקי: ניתן לפנות לייעוץ שיווקי על מנת ליצור לעסק אסטרטגיה שיווקית, אך ניתן לשים דגש על עזרה לעסק בביצוע האסטרטגיה השיווקית. בייעוץ שיווקי ניתן לקבל גם מידע או גישה לשירותים נוספים כגון: מעצב גרפי, צלם, מתרגם, מפתח אתרים וכדומה. כדאי לברר מראש בחברת ייעוץ מה כלול בשירות ובעיקר: מה לא.
· יש ייעוץ שיווקי ויש מומחים למדיה: מומחים שפועלים במדיה מסוימת בלבד אינם חברת ייעוץ והשירות שהם נותנים אינו מוגדר כייעוץ שיווקי. כנ"ל גם אלו שעוסקים בכתיבת בלוגים, ברשתות חברתיות, בניהול תוכן או בקידום אתרים. רצוי לברר עם חברת הייעוץ באילו תפקידים הם מתמחים על מנת לוודא שהם אכן נותנים ייעוץ שיווקי.
· ייעוץ שיווקי לאיזה טווח זמן?: יש לקחת ייעוץ שיווקי שמתאים לטווח הזמן החשוב לך. יש עסקים שזקוקים לזריקת עידוד שכוללת מהלכים שיווקיים זריזים. לעומתם יש עסקים שמעוניינים בתהליך שיווקי לטווח הארוך, או לשילוב של שתי הטקטיקות. לכן כדאי לבחור ייעוץ שיווקי מחברה שתגדיר בבהירות את שלבי העבודה, ותיתן לך לוח זמנים מוגדר להשגת היעדים. כדאי לגלות סובלנות ולאפשר לתהליך לקחת זמן. בייעוץ שיווקי טוב בתהליך נבנה בשלבים תוך למידה לעומק של העסק ושל מצבו השיווקי.