ישנה חשיבות ניכרת אודות מתנות לעובדים בתפקודו של העובד במקום העבודה שלו. כשהעובד מקבל מתנה לחג פעמיים בשנה, הן בראש השנה והן בפסח, המתנה מהווה מדיד, מעין מבחן לשביעות רצונו של העובד ממקום העבודה שלו, הן לטוב והן לרע. הגורם לכך נובע מן העובדה שכך לומד העובד לחוש עד כמה הוא מוערך או לא מוערך על ידי מקום העבודה שלו. מתנות לעובדים ניתנות לרוב בפן הקבוצתי ולא בפן האישי, אך אין זה משנה כלל וכלל, העובד בכל אופן ברמה העקרונית מעוניין להרגיש פעמיים בשנה כי עבודתו מוערכת באמצעות מתנה ראויה לשמה. הווה אומר, עבודתו אותו הוא מבצע, היינו עבודה פקידותית, מכירות, ניהול וכדומה – מספיק מוערכת ומתוגמלת באמצעות מתנה שאין בה דופי. מתנות לעובדים מושקעות ויצירתיות ייצרו מבחינת העובדים מוטיבציה גבוהה, אכפתיות וקשר עמוק למקום העבודה.
כיצד לבצע בחירה של מתנות לעובדים?
כפי שנטען לעיל, בחירת מתנות לעובדים הינה משמעותית וקריטית עבור העובדים ועל כן יש להקפיד על הפרמטרים הבאים כלהלן –
* פונקציונליות – מתנה פונקציונלית ושימושית תגרום לעובד לזכור אותה וגם את מי שנתן לו אותה גם בחלוף זמן רב. כאשר המתנה פונקציונלית, העובד לא יזרוק את המתנה לזבל הוא ידחוף אותה עמוק לארון יחד עם מתנות לא רצויות וכן הוא לא יחוש שהמעסיקים שלו זלזלו בבחירת המתנה עבורו.
* עיצוב – לרמת העיצוב של המתנה ישנה חשיבות עליונה, רושם ראשוני הוא חשוב ביותר. עיצוב איכותי יגרום לרושם ראשוני על המתנה עבור העובד.
* התאמה עבור קהל היעד – אם אנחנו מכוונים מתנות לעובדים לעובדים צעירים - אזי תלושים לכלי בית פחות יעניינו את העובדים הללו והם דווקא יעדיפו תלושים למקומות בילוי או למסעדות ולבתי קפה. מאידך, לעובדים מבוגרים תלושי קנייה וכלי בית יהוו אטרקציה אידיאלית ביותר. אבל ניתן להמיר זאת גם במתנות הרבה יותר מקוריות לחגים כמובן.
* מקוריות – המגוון הנרחב של היצע המתנות לחגים הוא רב ביותר, על כל קשת גווניו. לא חייבים להיות מקוריים במתנה עצמה, אבל יכולים להיות מקוריים ברמת העיצוב, להוסיף משהו קטן ומיוחד וכדומה.